poster

Zítřek nikdy neumírá

  • Velká Británie

    Tomorrow Never Dies

  • slovenský

    Zajtrajšok nikdy nezomiera

Akční / Dobrodružný / Krimi / Thriller

Velká Británie / USA, 1997, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salahadin
    *

    Dementní pohádka o nafoukaném princi, povolné princezně a těch nejhorších technických hračkách. Bondovky, to jsou filmy, které mě nikdy nepřekvapí. Jsou všechny stejné.(14.8.2008)

  • Psema
    ****

    Hned na začátku jsem si vzpomněl na Brosnanovu hlášku z Golden Eye: "Kdo tam škrtí tu kočku". Ústřední píseň je naprosto strašná a Sheryl Crow bych okamžitě odstřelil. Ovšem když její "zvučný" hlas odezní, nastane akční peklo od začátku do konce, se slušnou zápletkou, výborně nechutným záporákem a asijskými vlivy spolu s krásnou Michelle Yeoh.(11.2.2007)

  • Djkoma
    ***

    Už v tomto díle Bond ukazuje, kam vede jeho nová éra s Piercem Brosnanem. Nesmrtelný elegán, který má vždy v rukávě drobnost, kterou změní chod dějin, je už příliš nad věcí. Technologie přichází Bondovi nejen pomáhat, ale taky se ho snaží táhnout dopředu a to je podle mě chyba. Alespoň něco málo "ze staré školy" by v Bondovi mělo zůstat jako odkaz nebo za chvíli poletíme opět do vesmíru ... Bond přestává být tím mužem, kterému fandím a těším se, kterou z žen dostane do postele tentokrát a jak krásně bude natočené její tělo v jemném romantickém světle. Přesto není Zítřek nikdy neumírá špatná bondovka, jen neustále klesání s kvalitou a zvyšování počtu technologických vychytávek skoro až absurdního smyslu těmto filmům škodá.(26.7.2008)

  • genetique
    ****

    #18 - Brosnan sa vytrvalo snaží o to, aby jeho Bond obstál vo všetkých aspektoch, až je to do očí bijúce. Miluje, riskuje, zachraňuje svet a popri tom všetkom nemá problém odskočiť si na pohárik alebo do postele s mladou Nemkou. Pomerne príjemne plynúca bondovka, ktorá dodržiava zásady tradičnej bondovskej zápletky. Po kadejakých záporákoch od výmyslu sveta, cez atómové hrozby až po chemické, ži prírodné katastrofy, prichádza nová hrozba - zneužitie moci multimédií. Tej sa tvorcovia chopili celkom slušne a Jonathan Pryce ako multimediálny magnát s psychopatickými sklonmi sa svojej úlohy zhostil na výbornú. Scenár ale nepôsobí až tak konzistentne, dialógy miestami škrípu a záverom som sa dokonca trošku nudil, pretože záchrana sveta v poslednej sekunde je tak trošku vykalkulovaná a podradná. A konieckoncov škoda aj vlastizrady v symbole britských značiek vozidiel, ktoré bondovky reprezentovali po desaťročia. 75%.(12.1.2014)

  • Marigold
    ****

    Vida, když jsem Zítřek komentoval poprvé, nebyl jsem zrovna příliš "sečtělý" bondovský fanda, čili jsem ho docela slušně utřel. Dnes však není včera, čili opravuji. Roger Spottiswoode natočil opravdu perfektního Bonda s aktuálním přesahem k manipulativní moci médií, ale jinak s typicky bezstarostným (v Brosnanově podání až klukovským) šarmem a stylem, který se v mnohém (hudební doprovod, starý dobrý Aston Martin, citace starších bondovek) dovolává 007 klasik. Jonathan Pryce je jako záporák opravdu výtečný, má v sobě ten typický mix prohnanosti, nebezpečnosti a slizké zbabělosti. Götz Otto alias Mr. Stamper není sice nic extra, ale pár světlejších chvilek má. Zcela ho však svým štěkem zastínil výtečný Vincent Schiavelli vulgo Dr. Kaufmann. Jinak je to Bond se vším všudy – vynálezů víc než kdy jindy, akční scény velkolepé přesně dle modelu Brosnan pro konec 20. století, ženy krásné, martini s vodkou protřepané, nemíchané. Jen dvě věci mi kazí radost – velmi nevtipný konec (kde jsou geniální štěky Rogera Moorea?) a titulní píseň Sheryl Crow, která se absolutně nemůže měřit se závěrečnou Surrender. Edit 2012: I v kontextu rapidně stárnoucího GoldenEye tahle bondovka pořád působí velmi svěže. Má mnohem vyváženější tempo, které sice některými postupy (rychlé jízdy kamer, obracení perspektivy) připomene módu 90. let, ale v zásadě se svým přehledným a od detailů oproštěným stylem odvolává ke klasickým filmům z počátku série. Konec je ale přeci jen slabší, statičtější a prkennější. Mimochodem, dobře, že Brosnan vzdal pokusy Bonda polidštit emocemi (romantická selanka s Teri Hatcher se skutečně do této kategorie nedá počítat) a vede ho před tím zpochybňovanou cestou "boy with toy". Přesně tady se mu celkem daří být přesvědčivý.(11.2.2004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace