poster

Twister

  • USA

    Twister

  • Slovensko

    Twister

Katastrofický / Thriller / Drama / Dobrodružný / Akční

USA, 1996, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • petaspur
    ****

    Bill Harding se chce nechat rozvést s manželkou Jo, pracovat jako usedlý televizní meteorolog a užívat si poklidný život slušně vydělávajícího Amíka. Není však pouze zmanipulován svou novou přítelkyní psychologičkou Melissou? Setkání s Jo za přítomnosti větrné smrště totiž v Billovi probouzí dlouho potlačované pudy. Zase má duši kluka, který pronásleduje tornádo, z vědeckých důvodů se vrhá do jeho víru a hlavně cítí, že znovu naplno žije.(5.10.2009)

  • sud
    ***

    Ono to vlastně celé stojí na vynikajících tricích. Obrovské tornádo, rozlámané domy, krávy ve vzduchu, létající auta...to vše je natočeno hodně věrohodně. Netypicky obsazená Helen Huntová odvedla dobrý herecký výkon. No a to je všechno. Ale stačí to.(29.7.2006)

  • Isherwood
    ****

    Jak toho Jan De Bont moc nenatočil, tak mu při usednutí na režisérskou stoličku nelze upřít až nezdravá hyperaktivita. I kočírování velkolepých digitálních orgií chce pevnou režijní ruku - Rolland Emmerich by mohl vyprávět. De Bont se ve smršti jím servírovaných tornád přímo vyžívá a zároveň jimi maskuje, na styčném bodu nula, uvíznutý příběh z pera Michaela Crichtona. Hromady šablonovitých scén a charakterů, které jsou vytáhnuty z nejrozmatinějších zákoutí Crichtonovi fantazie pak, možná ano, možná ne-úmyslně strhavájí výsledek De Bontovi práce níž. Jako příklad si může divák vzít vybavení konkurenčních partií lovců tornád. Joe s Billem se vozí v rozpadajících se kraksnách, zatímco konkureční partie se řítí po silnicích i polních cestách v moderních džípech černé barvy a členové posádky se nosí v šedém stejnokroji. Charaktery postav (velmi lehce) načrtnuté hned na začátku se do konce filmu nezmění. Jejich chování je předvídatelné podobně jako v Nebezpečné rychlosti , ale tam to nevrzalo tolik jako zde, což je možná dáno tím, že zde se vyskytuje mnohem více postav než v De Bontově prvotině. Pořádný katastrofický film potřebuje pořádnou hudbu. O katastrofičnosti filmu (co se velkoleposti týče) lze úspěšně pochybovat, ale o nabušenosti soundtracku Marka Mancini už rozhodně ne. Nad přehráváním Billa Paxtona a pokusu o hraní Helen Hunt, lze bez jakýchkoliv obav mávnout rukou, protože o herce zde nejde. Jde o to si to užít, jenomže sledovat dvě hodiny černé trychtýře, jak likvidují všechno co je sebelíp přidělané, vyžaduje od diváka taky trošku trpělivosti. Vystříhat rádoby příběhovou vatu, která si říká řešení manželské krize , tak nad pátou hvězdičkou nezáváhám ani na chvilku.(12.6.2005)

  • NinadeL
    ***

    Další zapomenutý zážitek z Otavy :)(12.4.2012)

  • Gemini
    ****

    Ve své době špička katastrofického filmu, dnes příjemné upomenutí na to, že v daném žánru jde tvořit i tak, aby se divák necítil podceňován nebo regulérně urážen schématickým patriotickým patosem s průměrnými efekty a přehrávajícími nebo přímo dřevěnými herci. I když jde stále o zábavu bez hlubšího smyslu, v Twisteru všechno funguje tak jak má, a proto stále stojí o třídu výš než Day After Tomorrow (a o straigt-to-DVD a televizních počinech, které máme zejména v okurkové sezóně to "potěšení" vídat o víkendových odpolednách, radši ani nemluvím). Zásluhou sympatické hlavní dvojice je nezpochybnitelná sedmdesátka povýšena na osmdesátku, a je nutné poznamenat, že jde zřejmě o poslední dobrý film Jana De Bonta:)(27.3.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace