poster

Blesk

  • Hong Kong

    Pik lik foh

  • Hong Kong

    霹靂火

  • Hong Kong

    Pi li huo

  • anglický

    Thunderbolt

  • Slovensko

    Blesk

Akční

Hong Kong, 1995, 107 min

  • choze
    ****

    V polovině 90. let měl Jackie za sebou svoje klasické série POLICE STORY a BOŽSKÁ RELIKVIE a sekal kvalitní a pohodové kousky jako RACHOT V BRONXU, BLESK, TERČ či MSTITEL BEZE JMÉNA, které mám všechny moc rád. BLESK Gordona Chana, který rok předtím natočil FIST OF LEGEND, z nich trochu vyčuhuje tím, že je na Jackieho nečekaně vážný, jinak ale jede podle klasické chanovské receptury "obyčejný, skromný a hodný správňák ovládající kung fu se zaplete s bezohlednými a brutálními gangstery a když mu nepomůže policie mající svázané ruce, pomůže si sám" a vrší na sebe zdařilé automobilové honičky (i když zrychlovat je nemuseli), špičkové souboje (autodílna, herna) a demolice (unymo buňka na jeřábu) a samozřejmě zbude místo i na romantiku. Ještě teď si pobrukuju titulní popík nazpívaný přímo Jackiem.(8.9.2009)

  • LiVentura
    ***

    Přes všechny ty podúrovňové nic nesdělující filmové kompiláty je to úžasně charismatický muž, ten Jackie a to mu dává hodně k ruce...(29.7.2008)

  • Xmilden
    ***

    Slabší film z dílny Hongkongského fenoménu Jackie Chan. Postava Alfreda (v titulcích Foh a některé postavy v průběhu filmu dokonce obligátně nazývají hlavního hrdinu Jackiem) pracuje jako automechanik, ovládá skvěle bojové umění a řídí závodní auta tak, že by se za to nemusel stydět ani Vin Diesel. Některé záblesky do filmu jakoby ani nepatřily, děj je prostinký ale bitky nám to vynahradí, aby taky ne, když se na jejich choreografii podílel jak jinak než Sammo Hung. Docela mě pobavily některé karamboly na okruhu, za takové by se nemusela stydět ani němá groteska.(17.8.2012)

  • Tsunami_X
    ***

    Škoda té sestupné kvalitativní tendence, kterou tento film dost silně vykazuje. Úvodní automobilová honička nočním městem je prakticky dokonalá a hráčům počítačových her musí silně evokovat závodní kousky typu Need for Speed Underground. Skvělé snímání, dynamická kamera a jen minimum zbytečností (detailní záběry pro zjištění vnitřního stavu hrdinů), to jsou hlavní kvalitativní stránky první půle. Dozajista k nim patří i přestřelka na policejní stanici, jenž by se s klidným srdcem dala přirovnat k akcím heroic bloodshed respektive typologii Johna Woo. Bohužel se Gordon Chan ve zpomalených záběrech dosti zasekl a nepochopil jejich základní principy. Ve druhé polovině je totiž cpe v takové koncentraci, až máte dojem, že sledujete špatnou a nějak zdeformovanou kopii tohoto díla. Rovněž vygradování celého děje mizí do ztracena a tupá závěrečná honička, která v sobě nemá ani nádech dramatičnosti, dorazí vaše celkové očekávání. Závěrečný souboj se prakticky nekoná což samo o sobě nepotřebuje další komentář. Škoda převeliká škoda, protože to v počátku slibovalo extrémně dobrý asijský a pohodový zážitek. Za zmínku ještě stojí povedená hudba, která jakoby na pár místech čerpala z pera skladatele Joe Hisaishi a jeho Kikujira. I když je to trochu mimo mísu, tak se dušuji že při podrobném poslouchání jistou paralelu zcela určitě odhalíme.(27.1.2005)

  • Dever
    ***

    // Production Companies: Golden Harvest Company //(12.5.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace