Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Žumpař a podomní uklízeč Scott (Giuliano Gemma) je všem lidem v Cliftonu jenom pro smích. Narodil se jako bastard, jeho matka byla děvka ve vykřičeném domě Vivien Skillové, a tak si na něj každý může plivnout nebo mu dokonce uštědřit pár ran pěstí. Vůbec první člověk respektující Scottovu lidskou důstojnost a rovnoprávnost s ostatními, je pistolník Frank Talby (Lee Van Cleef), který si přijel do města vyřídit staré účty. Scott díky Talbyho nekompromisním zásahům získává v Cliftonu dosud neokušený pocit nadřazenosti, který se s každým jejich dalším společně odrovnaným soupeřem jen stupňuje. Zkušený Talby však tuší, že zatímco zbraň ve Scottových rukou je čím dál rychlejší, jeho čas už se pomalu naplnil. (dopitak)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (31)

kkarx 

všechny recenze uživatele

Scott je žumpař, který je pro svůj nemanželský původ všemi opovrhován. Když do Scottova městečka přijede respektovaný pistolník Talby (Van Cleef), který se Scottem skoro jako jediný jedná slušně bez předsudků, je to pro Scotta možná jediná šance dostat se ze zoufalé situace. Scott proto nakonec Talbyho přemluví, aby ho učil pistolnického řemesla... Poutavý, chytře napsaný příběh o člověku (Scott) bez jakékoliv perspektivy budoucnosti, který musí celý život snášet ponižování jen z toho důvodu, že nepochází z dobré rodiny a nemá šanci se z ničeho vymanit. Je to vlastně silně nadčasové téma o pokrytectví, předsudcích, lidské nenávisti k čemukoliv vymykající se danému standartu. Mně se v tom Gemma líbil, role mu sedne jako ušitá na míru. Kritiku snese snad jenom vykreslení vztahu Talbyho a Scotta, které mělo být důkladnější a tím pádem vyhrocenější. S tím souvisí i častá filmová chyba časové kontinuity, kdy se jen těžko odhaduje jaká doba mezi událostmi uplynula. TOP 20 SW. ()

Marek06 

všechny recenze uživatele

Není to špatný western, ale moc mě to nevtáhlo do děje. Asi kvůli slovenskému dabingu, který se míchá se zeslabeným původním zněním. Když se hlavní pistolníci vrátí do Cliftonu, začne se to táhnout a i když jsou tu zajímavé scény (souboj na koních, závěrečný souboj mezi Lee Van Cleefem a Giulianem Gemmou), vidím to tak na 3*. ()

Reklama

Klajnik 

všechny recenze uživatele

Není pravda, že jsem se tím pronudil. Jen je to příliš vyčpělý špageťák, který dost dobře nefunguje jak v rovině scénáře, tak po stránce stylu. Žádnou citovou ani estetickou odezvu nevyvolal. Kdyby bylo více pozornosti dáno postavám a proměně jejich vzájemných vtahů, mohlo by to být vtahující a v klíčové momenty více odměňující. Celé je to však šito horkou jehlou: Gemmův protagonista je v úvodu šikanován obyvateli města, dokud se neobjeví pistolník Van Cleef, kterej si ho namotá, ten pak za nim furt pobíhá a on si z něj cvičí bodyguarda, protože sám již stárne a chce se zabezpečit. Protagonista má samozřejmě vlohy, takže od boku střílí přesně hned poprvé, co vezme do ruky zbraň. Pistolník se hodlá napakovat na obyvatelích onoho městečka, kteří dříve off screen obrali jeho bývalého parťáka ve zločinu. Pistolník tedy zametá s obyvateli města, odolává jejich pokusům ho zabít nebo vystrnadit a v závěru tak zabije jediného obyvatele městečka, který se kdy k protagonistovi choval dobře, což vede k duelu mezi ním a pistolníkem, který není nikterak pamětihodný. Není dost výrazný svým stylem a ani střetem dvou silných osobností (potažmo tím, co představují), přičemž by se napnulo očekávání "kdo z koho". Celé by to chtělo víc psychologicky a tematicky prokreslit, aby to bylo zajímavější a poutavější. O dva roky starší Pro Pár Dolarů Navíc je úplně někde jinde, ale pokud čtenář hledá jiné pozoruhodné špageťáky mimo Leoneho, tak doporučuji radši Velkou přestřelku nebo Mé jméno je Nikdo (i když na tom se prý taky podílel trochu Sergio). ()

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Aj keď sa to zo začiatku nezdá, je to celkom slušný príbeh. Leoneho vplyv cítiť práve v naratívnej rovine tohto filmu. Všetky iné než Sergiove špageťáky zlyhávajú v oblasti narácie. Vedia zaujať manieristickým štýlom a inými bizardnosťami, ale čo sa týka scenárov a schopnosti režiséra "rozprávať príbeh", je to často bieda. V dňoch hnevu je však pekne štrukturovaná zápletka, precízne vybudovaný dramatický oblúk a iné rozprávačské triky. Štýl je naopak oproti iným špageťákom dosť konzervatívny a miestami mal bližšie ku klasickým westernom ako k talianským hyperbolizovaným napodobeninám. ()

erl 

všechny recenze uživatele

Giorni dell'ira anglicky Day of Anger je další z velké řady Spaghetti westernů se kterými se v 60. letech roztrhl pytel. Tenhle především vyniká velice slušnou hudbou (Riz Ortolani) kde zaujme nejvíce chytlavý ústřední motiv. No a samozřejmě Van Cleef který má charisma tak velké že by mohl zabíjet pohledem . Prakticky utáhne celý film sám protože Giuliano Gemma (známý především z telenovel o Angelice) příliš hereckého talentu nepobral a většinu filmu se tváří jako nevinný kuře. Jeho přerod z prosťáčka se kterým každý zametá v bouchače je velice nevěrohodný. Scénář není ničím výjimečným a režisér je typický Talián co okoukal filmy Leoneho a Corbuciho. Přesto jsem se dobře bavil. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (10)

  • Frank Talby (Lee Van Cleef) vybral Scottovi (Giuliano Gemma) pištoľ Colt Peacemaker Cavalry 7 1/2" .45. Pištoľ Franka Talbyho a Doca Holidaya je Colt Peacemaker Artillery 5 1/2" .45 s odstránenou muškou. Podľa príbehu to mal byť model Cavalry ukrátený o 2 palce z hlavne. (mortimerm)
  • Zoznam Talbyho lekcií:
    1. Nikdy nepros žiadneho muža. 
    2. Never nikdy nikomu. 
    3. Nikdy sa nestavaj medzi pištoľ a terč. 
    4. Päste sú ako výstrely. Keď pokašleš prvý, tak si pekne odbavený. 
    5. Keď na muža vystrelíš, musíš ho zabiť. Skôr alebo neskôr by on zabil teba.
    6. Správna guľka vždy v správnom momente.
    7. Než chlapa pustíš, musíš ho odzbrojiť.
    8. Nikdy nedávaj náboje nikomu, kým môžu slúžiť tebe.
    9. Kto nepríjme výzvu, prehráva oveľa horším spôsobom.
    10. Keď začne chlap zabíjať, nikdy nemôže prestať. (mortimerm)

Reklama

Reklama