poster

Třetí muž

  • anglický

    The Third Man

  • slovenský

    Tretí muž

  • anglický

    The 3rd Man

Film-Noir / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 1949, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    *****

    V českém prostředí neobvyklé dílo nabízí zajímavý pohled na vídeňskou skutečnost konce čtyřicátých let minulého století. Vesměs se tu jedná o základnu fakt, poznatků a souvislostí, které a která jsou v českém prostředí naprosto neznámá. V evropské kinematografii tehdy ještě naplno doznívala poetika třicátých let zvukového filmu. Kamera i vedení herců zůstávalo více či méně divadelní, i když z dětských střevíčků počáteční bezradnosti se již viditelně vyzulo. Vedle pozoruhodné režie a nezanedbatelné kamery tu na sebe upozorňuje hned několik neméně pozoruhodných hereckých výkonů. Orson Welles, muž mysteriozního organizovaného zločinu, exotická Mata Hari, podle všeho česká Němka (ve filmu je pohříchu více českých jmen) Alida Walli, Italka s roztomilým německým šlechtickým predikátem Altenburger von Marckenstein und Frauenberg des Heiligen Römischen Reiches (cítíte, jak se jazyk přímo mazlí s těmi rozkošnými německy znějícími slovy; vskutku echt) a nezanedbatelný muž z generace tvrdé americké školy, skvěle ztělesněný Josephem Cottonem. Hraný film startovní velikosti nové historické epochy moderní světové kinematografie, zhruba tak lze - snad výstižně - charakterizovat v kostce tento nevšední divácký zážitek.(27.6.2009)

  • iamek
    ****

    Nebýta si posledních 15 minut tak filmu dám sotva 3*, ale konec to nakonec zachránil a nechybělo moc a možná bych dal plný počet. Až na konec mi film nepřipadal tak dobrý jak jsem slyšel a četl. Palec nahoru za hudbu, krásné dialogy, kameru a za skvělou honičku v tunelech.(1.9.2010)

  • Renton
    ****

    Scénář: Graham Greene .. Několik vskutku výtečných scén, které jsou hlavně v první polovině nasáklé humorem, jak slovním tak situačním. Druhá polovina už tolik zábavná není, děj se zaměřuje na obvyklý souboj hodných a zlých v politicky rozervané Vídni (autenticita vybombardovaného města je skvělá) na pozadí lehce romantickém. A hudba nic moc - možná to bylo spíše tím, jak v kině rušivě řvala.. 70%.(16.1.2007)

  • gogo76
    ****

    Vzhľadom na rok vzniku je to vážne dobrý film, ale z dnešného pohľadu už až tak neprekvapí. Predsa len, už sme toho videli dosť. Filmu nemožno uprieť kvality, vyvážený dej i gradáciu, nás iste poteší i dáma z Československa, ale film ma nejako zvlášť neprekvapil, ale ani nesklamal. Asi najviac sa vydaril záver a naháňačka v mestských kanáloch. Trochu ma sralo, že som sa nedozvedel odkiaľ presne tá pani z Československa pochádza, ale nevadí. Tak 20-30 rokov dozadu by som dal plný počet, dnes slabšie štyri. 70%.(22.4.2012)

  • Faye
    *****

    Nádhera !!!! Graham Greene tak nějak (vždy) donutí člověka k zamyšlení, .jestli je větší chyba být zadobře s těmi nesprávnými lidmi a nebo být v konfliktu s těmi „správnými“ A jestli toho o kom si myslíme, že ho známe máme i poznat, protože .... „Člověk se nezmění jen proto, že se o něm dozvíte víc.“ Graham Greene se prostě ve všem nimrá. A já to jeho nimrání ..... zbožňuji !!!! Nádhera, ale to už jsem říkala, no nevadí ...... nádhera!!!(2.6.2005)

  • - Graham Greene založil postavu Harryho Limea na britském dvojitém agentovi Kimu Philbymu, který byl Greenovým nadřízeným v době, kdy ještě pracoval pro Britskou tajnou službu. (DaViD´82)

  • - Producenti filmu Alexander Korda a David Selznick uzavreli nezvyčajnú dohodu, ktorá bola opakom dovtedajších obchodov vo filmovom biznise, podľa ktorej mali Američania dodať hviezdy a Briti peniaze. (marlon)

  • - Tradovalo se, že Carol Reed objevil muzikanta Antona Karase při jednom ze svých tahů po vídeňských barech. Ve skutečnosti se spolu seznámili na večírku pořádaném produkcí. Karas na něm hrál na citeru. Reed si ho pozval k sobě do hotelu, kde si od něj nechal nahrát jednu skladbu na citeru pro použití v jedné ze scén. Při dokončování filmu v Londýně v něm však dozrálo přesvědčení, aby Karas na svou citeru nahrál pro film veškerou hudbu. Anton Karas se díky úspěchu filmu stal finančně zajištěným umělcem a časem si ve Vídni založil dokonce noční klub "Třetí muž", který řídil až do své smrti. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace