poster

Třetí muž

  • anglický

    The Third Man

  • slovenský

    Tretí muž

  • anglický

    The 3rd Man

Film-Noir / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 1949, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vančura
    ***

    Klasika, která mě tak nějak minula a k níž jsem si prostě nenašel cestu. Za sebe nemám problém prohlásit, že mě Třetí muž zoufale nudil. Tři hvězdy hlavně za vynikajícího Orsona Wellese.(16.3.2013)

  • B!shop
    ****

    Prijemne me prekvapilo, ze i presto, ze je film 60 let starej, tak je natocenej docela svizne. Pribehove to sice neni nic buhvijak komplikovanyho nebo originalniho, ale jedna se precejen o starej film, takze nejakou tu predvidatelnost mu muzu klidne odpustit. Obzvlast, kdy to je fakt paradne natoceny, ten oskar za kameru je zaslouzenej. Trochu me rozhodila hudba, ona znacne pridava k atmosfere a ozivuje film, na druhou stranu nevim, jestli je nejlepsi napad davat do kriminalky hudbu z Havaje, kdy se clovekovi kazdou chvily vybavi polonahy tanecnice. Co se tyce hercu, ja se hlavne tesil na Wellese, kerej se dostavi az ke konci a moc tu nepobude, ale hraje paradne, akorat je nejak mrtvolne bilej a jeho xicht sviti do dalky. Ostatni herci nicmene za nim nijak nezaostavaj. Takze celkove paradne natocena a zajimava kriminalka s fajnovou atmosferou a to je na 60 let starej film co rict, takze si 4* zaslouzi.(31.7.2009)

  • JFL
    ****

    Vlivem řady náhod a shody okolností se z tuctového noirového béčka stal vzývaný kanonický titul. Stylová polarita jednotlivých segmentů nasvědčuje, že na zkazkách o režijním zainteresování Wellese asi něco bude. Právě díky výlučnému formálnímu zpracování a funkčnímu využití poválečných reálií Vídně se šestáková historka stává diváckým požitkem. Nicméně přiznejme si, že z hlediska příběhu a motivací postav je snímek hodně děravý; tedy pokud nepřijmeme queer výklad. Jen prostřednictvím vztahů, které "překračují běžný heterosexuální odstup", lze vysvětlit, proč by si protřelý gauner a kšeftsman pozval naivního pisálka, nechal ho odhalovat pochybné okolnosti své smrti a dokonce se neudržel a vyjevil mu své plány. Tuto rovinu ostatně stvrzuje i ryze gay páreček Harryho kumpánů a tragičnosti hlavní ženské postavy, která je erotickým objektem snad pouze pro sexuálně nejistého hrdinu (a jelikož odhalí jeho podstatu, nechce s ním nic mít).(12.3.2012)

  • genetique
    ****

    Neskutočne cynický thriller. Už len tou ústrednou melódiou, ktorú používa s krásnymi obmenami rytmu v každej situácii, si ma skutočne podmanil. Krása s akou ľahkovážnosťou využíva povojnovú situáciu vo Viedni, z politických pomerov si robí srandu a nakoniec bezohľadne roztriešti aj pointu samotnú. Každopádne genialita snímku tkvie na miestach, na ktoré sa moje divákovské zmysly počas sledovanie snímku neprepracovali a tak vidím len skvelý film, ktorý si určite zaslúži byť videný a vychválený. Hriech by bol ale nespomenúť unikátne prepracovanú réžiu a výbornú prácu kamery. 85%.(21.11.2009)

  • Falko
    ****

    Vynikajuci kriminalny pribeh, plny roznych dejovych zvratov, s ktorymi som nepocital ma sice v tomto filme fascinovali, len ma trosku vyrusovala vesela hudba, ktora akoby mi chcela povedat, ze sa divam na nejaku prijemnu komediu. Nastastie aspon v zaverecnych napinavych scenach ziadna hudba nebola, co len filmu prospelo. Film-Noir ako sa patri, proste treba vidiet... 15.04.2009 ____ Joseph Cotten - (Holly Martins) +++ Alida Valli - (Anna Schmidt) +++ Orson Welles - (Harry Lime) +++ Trevor Howard - (Major Calloway) +++ Bernard Lee - (Serzant Paine) +++ Siegfried Breuer - (Popescu) +++ Wilfrid Hyde-White - (Crabbin) +++ Produkcia: David O. Selznick, Carol Reed +++ Hudba: Anton Karas +++(14.4.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace