poster

Pád Třetí říše

  • Německo

    Der Untergang

  • Itálie

    La caduta - Gli ultimi giorni di Hitler

  • Slovensko

    Pád Tretej ríše

  • Velká Británie

    Downfall

Válečný / Historický / Drama / Životopisný

Německo / Itálie / Rakousko, 2004, 148 min (Director's cut: 178 min)

Předloha:

Joachim Fest (kniha), Traudl Junge (kniha), Melissa Müller (kniha)

Scénář:

Bernd Eichinger

Hrají:

Bruno Ganz, Alexandra Maria Lara, Corinna Harfouch, Ulrich Matthes, Juliane Köhler, Heino Ferch, Christian Berkel, Matthias Habich, Thomas Kretschmann, Michael Mendl, André Hennicke, Ulrich Noethen, Birgit Minichmayr, Rolf Kanies, Justus von Dohnányi, Dieter Mann, Christian Redl, Götz Otto, Thomas Limpinsel, Thomas Thieme, Alexander Held, Donevan Gunia, Bettina Redlich, Heinrich Schmieder, Anna Thalbach, Dietrich Hollinderbäumer, Ulrike Krumbiegel, Karl Kranzkowski, Jürgen Tonkel, Devid Striesow, Fabian Busch, Christian Hoening, Alina Sokar, Amelie Menges, Charlotte Stoiber, Gregory Borlein, Julia Bauer, Laura Borlein, Dirk Borchardt, Jelizaveta Bojarskaja, Michael Brandner, Martin Butzke, Mathias Gnädinger, Julia Jentsch, Elisabeth von Koch, Oleg Konstantinovič Popov, Tanja Schleiff, Christian Schmidt, August Schmölzer, Marija Semjonova, Igor Sergejev, Oliver Stritzel, Traudl Junge, Henning Peker, Helga Filippova, Michail Trjasorukov, Norbert Heckner, Klaus B. Wolf, Enno Hesse, Klaus-Jürgen Steinmann, Veit Stübner, Valerij Solomachin, Bohdan Graczyk, Oleg Popov, Katerina Poladjan

Střih:

Hans Funck

Scénografie:

Bernd Lepel

Kostýmy:

Claudia Bobsin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cival
    **

    Tragický, a proto nejjasnější doklad toho, jak může mediální masáž a uměle vyvolaná kontroverze vyrobit z průměrného, ne-li přímo špatného snímku filmovou událost. Scenáristicky nezvládnutý kolaps Třetí říše donekonečna klopýtá pouze okolo motivů padlého snu a rozmetené vize německé říše a diváci celého světa jaksi automaticky sypou z portmonek penízky a z kapes hvězdičky. I když Bruno Ganz v některých momentech decentně přehrává a líčení událostí posledních dnů války probíhá velice fádním, v podobnosti zoufalství jednotlivých postav i stereotypním a formálně velenudným způsobem. Jenže je to "událost", je tam Hitler a umírají tam - bez inscenačních zábran - lidé. Bohužel, pravdivá a realistická rekonstrukce se ještě nerovná dobrý film, což je věc, kterou si drtivá většina diváků v souvislosti s válečným žánrem posledních let pořád ještě neuvědomila.(5.9.2005)

  • Anthony
    ***

    Dal bych nejraději tři a půl hvězdy. Film je samozřejmě velice působivý, což už je dáno tématem. Jako člověk, který se o dějiny (hlavně 20.století) hodně zajímá, uznávám hodnotu filmu z hlediska poznání historie. Coby historické svědectví o konci jednoho zločince a lidí (národa) kolem něj, které stáhl sebou je to velice zajímavé a hodnotné dílo. Budu-li ovšem toto dílo posuzovat z čistě filmového hlediska pak mé hodnocení není bez výhrad. Má hlavní výtka by se týkala délky. Pro představu jak to v bunkru vypadalo, jaký byl Hitler šílenec, co znamenal konec války pro Němce stačilo pár ukázkových scén. To natahování, spousta rozhovorů různých lidí z Hitlerova okolí mi přišlo dost zdlouhavé - hlavně tedy první polovina. Jinak Hitler byl vykreslen Bruno Ganzem výtečně. Pár scén je skutečně mrazivých (především chladnokrevné zabíjení Goebelsových dětí). Zajímavé byly výlety do dění na povrchu (nejvíce zaujal hlavně příběh mladého chlapce). Navíc já prostě s většinou těch lidí vůbec nesoucítil. Prostě jsem jen chladně sledoval bandu vrahů jak čekají na svůj konec a bylo mi jedno, jestli si prostřelí hlavu nebo je pozabíjí Rusové. Soucit jistě ani nebyl zamýšlen, ale pro mě se pak představení stalo jen nezúčastněným pozorováním dění, nebyl jsem nijak emocionálně zainteresován.(27.4.2005)

  • Arx
    *****

    Mistrovské dílo, které opravdu velmi dobře dokáže přiblížit život a chování Adolfa Hitlera, kterého zde skvěle ztvárnil Bruno Ganz.(15.12.2007)

  • POMO
    *****

    V multiplexe som tak tiché obecentvo počas záverečných titulkov ešte nezažil. DER UNTERGANG je skromné majstrovské dielo, silné predovšetkým obsahom, ktorý rekonštruuje. Váhou daných udalostí. Obrazovo ide totiž o divadelne striedmu interiérovú záležistosť, stojacu na čo najrealistickejšom poňatí scény a na hereckých výkonoch. A tie sú unikátne. Nielen Bruno Ganz, ale aj ostatní protagonisti hrajú s maximálnym nasadením. Výborne obsadené tváre manželov Goebbelsovcov, ktorí svojou chladnokrvnosťou a nezdravou oddanosťou Vodcovi takmer presahujú hrozný výraz Hitlerovej démonickej osobnosti. Goebbelsov chladný výraz očí ma bude ešte nejaký ten piatok prenasledovať. Film okrem iného podniecuje aj myšlienku, ako by asi vyzeral svet, keby Hitlerovi jeho plán vyšiel. Scéna, v ktorej sa s vizionárskym preslovom prechádza popri makete centra hlavného mesta Tretej ríše je jednou z najlepších vo filme. Ten človek mal na to, stať sa Darth Vaderom. Vďaka Bohu že sa mu to nepodarilo.(21.4.2005)

  • Tosim
    ****

    Řekl bych, že zejména ti, které válka druhá světová nějak významněji zajímá, se budou vyloženě kochat. Že je Hitler zobrazován jako lidská bytost? To má jako znamenat to, že byl vyřízený z toho, když se mu jeho magorská říše bortila? To dá přece rozum a chce se dodat - dobře mu tak! 70%.(31.5.2010)

  • - Hermann Fegelein (Thomas Kretschmann) bol v skutočnosti nositeľom Rytierskeho kríža s dubovou ratolesťou a mečmi a nie len s dubovou ratolesťou, a taktiež bol nositeľom iba striebornej Spony za boj zblízka, nie zlatej. (Raccoon.city)

  • - Keď Otto Günsche (Götz Otto) ukladá mŕtvu Evu Braunovú (Juliane Köhler) do krátera, Eva celkom zreteľne pohne kolenami a vyrovná si ich tak, aby jej netrčali z krátera. (Raccoon.city)

  • - V jedné scéně se Hitler dívá na obraz. Je to obraz Fridricha II. (Redswif)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace