poster

Pád Třetí říše

  • Německo

    Der Untergang

  • Itálie

    La caduta - Gli ultimi giorni di Hitler

  • Slovensko

    Pád Tretej ríše

  • Velká Británie

    Downfall

Válečný / Historický / Drama / Životopisný

Německo / Itálie / Rakousko, 2004, 148 min (Director's cut: 178 min)

Předloha:

Joachim Fest (kniha), Traudl Junge (kniha), Melissa Müller (kniha)

Scénář:

Bernd Eichinger

Hrají:

Bruno Ganz, Alexandra Maria Lara, Corinna Harfouch, Ulrich Matthes, Juliane Köhler, Heino Ferch, Christian Berkel, Matthias Habich, Thomas Kretschmann, Michael Mendl, André Hennicke, Ulrich Noethen, Birgit Minichmayr, Rolf Kanies, Justus von Dohnányi, Dieter Mann, Christian Redl, Götz Otto, Thomas Limpinsel, Thomas Thieme, Alexander Held, Donevan Gunia, Bettina Redlich, Heinrich Schmieder, Anna Thalbach, Dietrich Hollinderbäumer, Ulrike Krumbiegel, Karl Kranzkowski, Jürgen Tonkel, Devid Striesow, Fabian Busch, Christian Hoening, Alina Sokar, Amelie Menges, Charlotte Stoiber, Gregory Borlein, Julia Bauer, Laura Borlein, Dirk Borchardt, Jelizaveta Bojarskaja, Michael Brandner, Martin Butzke, Mathias Gnädinger, Julia Jentsch, Elisabeth von Koch, Oleg Konstantinovič Popov, Tanja Schleiff, Christian Schmidt, August Schmölzer, Marija Semjonova, Igor Sergejev, Oliver Stritzel, Traudl Junge, Henning Peker, Helga Filippova, Michail Trjasorukov, Norbert Heckner, Klaus B. Wolf, Enno Hesse, Klaus-Jürgen Steinmann, Veit Stübner, Valerij Solomachin, Bohdan Graczyk, Oleg Popov, Katerina Poladjan

Střih:

Hans Funck

Scénografie:

Bernd Lepel

Kostýmy:

Claudia Bobsin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    *****

    Chceme-li naplnit pojem umělecký dokument a hledáme-li vhodný příklad, PÁD TŘETÍ ŘÍŠE bude vždy určitě patřit mezi to nejlepší v naší nabídce. Mikrokosmos bunkru v zahradě říšského kancléřství, podzemní kasemata v zatahující se síti Rudé armády, laboratoř duší nejen těch dole, ale i těch na povrchu, nezadržitelný zánik ideologie, která nikdy neměla vejít ve skutečnost. Pozdní Thyssenovo prozření, vyjádřené výstižnou větou "Měli jsme za to, že máme před sebou bohy; bohužel se však ukázalo, žde jde pouze o polokretény" naznačuje rozporuplnou obojakost pozice většiny dobového německého veřejného mínění. Sebevraždy lidí jako Hitler nebo Goebbels za těchto okolností byly jen logické a předešly stejně formulované judikáty budoucího norimberského soudu. Anatomie zrůdné pokleslosti a hnusu, který má i svůj vnějškový lidský rozměr, je vždy inspirující. A hlavně varující. Nejen pro Němce.(27.8.2007)

  • Radek99
    *****

    Strhující a do jisté míry až dokumentárně autentické drama o posledních dnech říšského Führera Adolfa Hitlera a jeho kolosální říše. Rys dokumentárnosti je tak silný, že tento hraný film svou rámcovou strukturou doplněnou autentickým záznamem vzpomínek jedné z hlavních hrdinek (Hitlerovy osobní sekretářky Traudl Jungeové, na motivy jejíchž memoárů film vznikl) připomíná jakýsi hraný dokument, jimiž proslula třeba produkce televize HBO. Velmi zajímavé je také skloubení dvou dualitních světů - podzemního Führerova bunkru, naprosto izolovaného od dění venku (dotvářeného klaustrofobními záběry úzkých betonových chodeb a pokojů), a frontové linie neúprosně se blížící k berlínské vládní čtvrti (silné jsou především naturalistické scény, ať už přímo z frontové linie či z lazaretu). Ta izolovanost myšlení a atmosféry v bunkru je dokonalou metaforou faktu, proč sami Němci netušili nic o hrůzách, které se okolo nich děly a které mašinerie zrůdného režimu rozpoutala. To úžasné zjištění, že Hitler byl v osobním kontaktu galantní a téměř milý muž (ač zjevně psychicky a osobnostně narušený a vyšinutý), v podstatě nesouvisející s obecně známou tváří Vůdce, to vysvětluje i onu podivnou schizofrenii příslušníků SS, ale i obecně jakéhokoliv sociopata zneužívající své vysoké místo v systému. Vždyť všichni ti dozorci z koncentračních táborů, jakož i pohlaváři Třetí říše měli svou fungující rodinu, která je znala jako vzorné otce a manžely... Kapitolou samou o sobě je herecký výkon Bruna Ganze. Jestliže se různými televizními cenami ověnčený herecký výkon Roberta Carlyleho z televizního dokumentu Hitler: Vzestup zla blíží tomu, jak lze rekonstruovat mediální obraz Adolfa Hitlera, pak při pohledu na Bruno Ganze se díváte do tváře skutečnému Adolfu Hitlerovi. Úžasná herecká metamorfóza. Podobné filmy: Valkýra(12.6.2008)

  • Cervenak
    ****

    Už len kvôli famóznemu hereckému výkonu Bruna Ganza.(22.8.2008)

  • Dever
    ***

    // Distribútor: Newmarket //(15.5.2011)

  • genetique
    ****

    Človeku priam zastáva rozum nad absurdnou mentalitou Hitlerovho správania. A to nie len čo sa týka otázky rasizmu. Ani klinika s najťažšími duševnými poruchami a demenciami sa nevyrovná svojimi pacientmi skupine ľudí okolo Vodcu. A ani ten najzatrpknutejší rasový odporca by snáď svoje správanie nevyhrotil do takých činov. Film ale na moje prekvapenie takmer úplne túto líniu vojny vynecháva. Zameriava sa na posledné dni nacistického ťaženia. A ťaží z dokonalého výkonu Bruna Ganza, ktorý mi do svojej role pasoval viac ako Carlyle. Sprva film dejovo pokrivkáva, no mrazivá druhá polovica, kde takmer každý z fanatizmu spácha samovraždu je nepredýchateľná. 85%.(12.5.2007)

  • - Režisér Hirschbiegel se ke kinofilmům dostal přes různé televizní produkce, točil například i u nás známý seriál Komisař Rex. (imro)

  • - Na serveru YouTube.com vznikla řada parodií, ve kterých je ponechána původní zvuková stopa, avšak jsou zde přidány titulky, v nichž postavy reagují na nejrůznější aktuální události. Mnohé z nich zabíhají do naprosto absurdních a metahumoristických oblastí. Zvláštní oblibu si získaly zejména následující scény: Hitler se dozvídá, že válka je prohraná; Hitler nařizuje zadržení Fegeleina; Hitler plánuje přesuny armád nebo Göringova a Himmlerova zrada. Tvůrcům parodií se podařilo vyprofilovat samostatné univerzum s nejrůznějšími typy postav: Hermann Fegelein jako notorický šprýmař, jehož žerty dovádějí Hitlera k zuřivosti; Alfred Jodl jako vytrvalý obstruktér Hitlerových velkolepých plánů; Hans Krebs jako zkušený pracovník s mapami nebo Otto Günsche jako ušlápnutý Hitlerův sekretář. Od vzniku tohoto memu byly na YouTube nahrány tisíce těchto parodií. Režisér Pádu Třetí říše Oliver Hirschbiegel se k nim vyjádřil pozitivně, nicméně společnost Constantin Films na základě autorských práv přiměla některé uživatele k jejich stažení. Uživatelé protestovali formou odkazování na autorský zákon, který umožňuje šíření chráněného materiálu jako "fair use". Constantin Films posléze od svých záměrů upustily, nicméně do parodií jsou od té doby vkládány reklamy. (L_O_U_S)

  • - V jedné scéně se Hitler dívá na obraz. Je to obraz Fridricha II. (Redswif)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace