poster

Pád Třetí říše

  • Německo

    Der Untergang

  • Itálie

    La caduta - Gli ultimi giorni di Hitler

  • Slovensko

    Pád Tretej ríše

  • Velká Británie

    Downfall

Válečný / Historický / Drama / Životopisný

Německo / Itálie / Rakousko, 2004, 148 min (Director's cut: 178 min)

Předloha:

Joachim Fest (kniha), Traudl Junge (kniha), Melissa Müller (kniha)

Scénář:

Bernd Eichinger

Hrají:

Bruno Ganz, Alexandra Maria Lara, Corinna Harfouch, Ulrich Matthes, Juliane Köhler, Heino Ferch, Christian Berkel, Matthias Habich, Thomas Kretschmann, Michael Mendl, André Hennicke, Ulrich Noethen, Birgit Minichmayr, Rolf Kanies, Justus von Dohnányi, Dieter Mann, Christian Redl, Götz Otto, Thomas Limpinsel, Thomas Thieme, Alexander Held, Donevan Gunia, Bettina Redlich, Heinrich Schmieder, Anna Thalbach, Dietrich Hollinderbäumer, Ulrike Krumbiegel, Karl Kranzkowski, Jürgen Tonkel, Devid Striesow, Fabian Busch, Christian Hoening, Alina Sokar, Amelie Menges, Charlotte Stoiber, Gregory Borlein, Julia Bauer, Laura Borlein, Dirk Borchardt, Jelizaveta Bojarskaja, Michael Brandner, Martin Butzke, Mathias Gnädinger, Julia Jentsch, Elisabeth von Koch, Oleg Konstantinovič Popov, Tanja Schleiff, Christian Schmidt, August Schmölzer, Marija Semjonova, Igor Sergejev, Oliver Stritzel, Traudl Junge, Henning Peker, Helga Filippova, Michail Trjasorukov, Norbert Heckner, Klaus B. Wolf, Enno Hesse, Klaus-Jürgen Steinmann, Veit Stübner, Valerij Solomachin, Bohdan Graczyk, Oleg Popov, Katerina Poladjan

Střih:

Hans Funck

Scénografie:

Bernd Lepel

Kostýmy:

Claudia Bobsin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ****

    Konec dubna 1945, Berlín - ideální místo pro koncert kapely s názvem Suicidal Tendencies.. Führer jako uřvaný, zakomplexovaný slaboch, odříznutý nejen zdmi bunkru od neúprosné reality hroutící se říše. Populistický kněz, co už dávno káže v prázdném svatostánku, načež mocnosti udělají od jeho oltáře ke vchodu tlustou čáru a rozdělí skoro na padesát let kostelní lavice na levé a pravé. Moc ztrácející figurka, která kouzlem ironie v době nedostatku pohonných hmot potřebuje benzín k zabránění vlastní identifikace.. Je mi líto těch, co čekali nad patkou rohy a místo jedné nohy kopyto, ale Der Untergang nelze vinit z nějakého polidštění nacistických pohlavárů ani omylem. V souladu s německou strohostí přinášejí narůstající zoufalství a sebevraždy spíše chlad a pocity diváka mají blíže k zadostiučinění, než nějaké lítosti, aby pak autor vpálil jako dokonalý emoční protiklad smrt šesti nevinných bez možnosti volby. Kdo s informacemi z Hirschbiegelova filmu naloží dobře, užije si o to více poctivé filmařiny a německé poválečné sebereflexe. A jinak, jednomu z místních uživatelů, píšícímu své drísty tučným písmem, bych milerád dopřál několikaminutový pobyt ve "sprchách" zařízení Auschwitz - Birkenau, aby pak lehce narůžovělý a lapajíc po dechu našel ještě více pochopení pro činy svého rakouského génia..(20.10.2011)

  • Matty
    ****

    „A teď se všichni pěkně upravíme a pak půjdeme pozdravit strýčka Hitlera“. Němci se konečně rozhodli ukázat nám bez příkras, jak to tenkrát bylo a definitivně vyřešit smrt jejich (a taky všech ostatních) nejděsivějšího nemesis. Jak napovídá název, nepůjde pouze o (sebe)odstranění diktátora, jenž za vším stál, ale celé jedné zvrácené ideologie, jež se rozložila zevnitř. V osobě samotného Hitlera se pouze zrcadlí stav celého nacistického Německa, které však na rozdíl od vůdce i po skončení prohrané války nalezlo dostatek sil ke zpětnému postavení se na nohy. Udělat z nejnenáviděnější historické postavy hlavního hrdinu chtělo jistě hodně odvahy. Tvůrci scénáře si dali hodně práce s tím, aby Hitlera nevykreslovali jako postavu kladnou, na druhou stranu z něj ani nedělali zrůdu bez špetky lidskosti. Je to hlavně jejich zásluha, že i takto pojatý film funguje a relativně úspěšně se vyhýbá zbytečné kontroverznosti. Bruno Ganz dokonale odkoukal a napodobil všechna Hitlerova gesta, jeho expresivní výlevy emocí stojí za to a ta podoba… jenom škoda, že se nepokusil dát do postavy taky kousek sebe samotného, jakkoli zvráceně podobné přání může znít. Natáhnout několik posledních dní Třetí říše, situovaných převážně do podzemního bunkru, na délku epického dramatu, se může jevit jako krok zcela iracionální a opravdu, ve druhé třetině mi klaustrofobnost tohoto prostředí začala trochu vadit. Navíc, tématem dne/dní je kromě řešení všech možných způsobů sebevraždy, pouze narůstající bezmoc a nemožnost, s danou situací něco udělat. Proto jsem uvítal, když na posledních cca dvacet minut opustil podzemní prostředí a nabídl nám pár okázalejších záběrů na nepoměrně otevřenější prostor. Na těchto pasážích je bohužel patrné, že Hirschbiegelovi činí jisté potíže zrealizovat „větší“ scény, nezaložené pouze na přesvědčivých hereckých výkonech a tísnivé atmosféře (na čemž byl založen v podstatě celý Experiment). 75% Zajímavé komentáře: POMO, berg.12, B!shop, Cooper, freddy(10.5.2007)

  • Djkoma
    **

    Před několika lety byl tento film v kinech a hodně lidí o něm básnilo nejen v recenzích. Já však ignoroval tento snímek velmi dlouho až přišel okamžik, kdy jsem se ho rozhodl shlédnout ve Filmovém klubu ČT. Potvrdilo se čeho jsem se obával. Matné herecké výkony včetně hlavní herecké hvězdy, která z Hitlera udělal naprostého blázna, který je nudný, obyčejný a zničený. Na to se mi moc dívat nechce a film hodně sází na Hitlerovskou auru, která neexistuje. Sledujeme tak pouze příběh jednoho bunkru plného lidí co věřili ve vůdce a těch co nevěřili. Psychologie postav je nulová, protože se nic kromě výlevů vůdce neděje a jen čekáme dokud nepřinese očekávanou oběť, kterou známe z dějepisu. nic překvapivého, nic nového, nic co by stálo za to.(10.5.2007)

  • Lateef
    ****

    Ke studiu druhé světové války, potažmo jejího průběhu a konce, mě nedonutil osobní zájem (spíše tedy nezájem), ani maturita z dějepisu, až tento film. Zpracování se zdá velice reálné a celý snímek je v podstatě postaven na hereckých výkonech, z kterých Vám půjde hlava kolem. Bruno Ganz je prostě skvělý, ale i ostatní postavy, z nichž sálá buď nenávist k Vůdcovým výrokům nebo naopak naprostá loajalita dovedená ad absurdum (šíleně mrazivá scéna, ve které matka zavraždí svých šest spících dětí), jsou zahrány s dokonalou přesvědčivostí. Jdu si pročítat materiály o druhé světové válce. 90%. 92 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(31.3.2007)

  • Tuxedo
    **

    Některé scény jsou úžasné, ale celkově jsem se nudil. Škoda.(31.7.2005)

  • - Odznak, který Hitler připíná na hruď Magdy Goebbelsové, je Zlatý odznak nacistické strany, udělovaný lidem, kteří byly členy NSDAP nepřetržitě od roku 1925. Hitler sám si udělil odznak č.1, když ho v roce 1933 navrhl. Sověti našli odznak v bunkru a uložili ho v Lubjance do trezoru na velitelství KGB. V roce 1996 FSB, nástupce KGB, přiznalo, že odznak vlastní, a vydalo jej veřejnosti. 18. listopadu 2005 byl odznak ukraden z muzea - zloděj sice spustil alarm, ale podařilo se mu uniknout. Odznak dodnes nebyl nalezen. (Specs)

  • - Díky opětovným zkoumáním Hitlerových ostatků uložených v Moskvě byla donedávna nepochybná smrt Hitlera v Berlíně roku 1945 vyvrácena, tudíž v současnosti není zcela jasné, kde a kdy vlastně zemřel. (Zackk)

  • - Ve filmu píše Marta Goebbelsová dopis svému synovi z předchozího manželství Haraldu Quandtovi (jeho obrázek je na stole přední). Byl její jediné dítě, které přežilo válku. V roce 1944 byl nadporučík v Luftwaffe a byl zraněn a zajat spojenci v Itálii. (Redswif)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace