poster

Těžká váha

  • USA

    Cinderella Man

  • Slovensko

    Druhá šanca

Drama / Sportovní / Životopisný / Historický

USA, 2005, 144 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Bez otálení jsme hned zkraje vrženi doprostřed ringu, kde si J.J. Braddock sichruje svou pozici boxerské jedničky, o pár minut později se děj nepostřehnutelným střihem přenáší o čtyři roky, jednu zlomenou ruku a 16 prohraných zápasů dále. Jim Braddock, někdejší šampión, je na dně, stejně jako americké hospodářství prodělávající největší krizi novodobých dějin – 15 000 000 Američanů je bez práce. Jim bude muset podstoupit ten nejtěžší zápas svého života, aby jeho děti a manželka neskonali hladem. Dokážu si představit ty tisíce dojatých Američanů, kteří příběh svého národního hrdiny bezpochyby prožívali s mnohem větší intenzitou. Do kin se paradoxně až tolik nehrnuli. Těžká váha skutečně na první pohled nemá příliš čím vábit – standardní životopisné drama se scénami z boxerského ringu, spousta patosu, hospodářská krize, skoro dvě a půl hodiny. Navzdory vesměs kladným kritikám nepřekračoval můj zájem o tento film hranici lhostejnosti. Když jsem jej konečně uviděl, nedá se říct, že bych skákal nadšením, ale má opatrná očekávání vlastně naplnil. Nechybí zde patos, mnoho dojemných (ale opravdu dojemných!) scén, při nichž až naskakuje husí kůže, kupříkladu málem knokautovaný Braddock potácející se ringem s prostřihy na jeho zbídačenou rodinu – trapné klišé, ale překvapivě funguje. To také zásluhou přesně vybraných herců, Russel Crowe je bulldogem v ringu, popelkou mimo něj, Renée Zellwegerová (mírně obtloustlá a s tmavou parukou) předvádí umírněný standard, naopak Paul Giamatti ve vedlejší roli Braddockova manažera exceluje. Howard navzdory jisté rozmáchlosti v podstatě natočil komorní drama o třech postavách, s bezchybně vystihnutou retro atmosférou (připomínající Purpurovou růži z Káhiry, Shawshank i první minuty Jacksonova King Konga) a efektivně nasnímanými boxerskými zápasy, které styl „Zuřící býk“ obohacují například rentgenovým záběrem na lámaná žebra či rozostřením obrazu, když Braddock pociťuje nejnesnesitelnější bolest. Je to pěkný film, neočekávejte od něj zázraky a odmění se vám působivým příběhem z amerických dějin, který není ani tolik o jednou boxerovi, jako o jedné velké naději. 85% Zajímavé komentáře: Gemini, Adrian, Marigold, Theraphosa, StarsFan(7.1.2007)

  • novoten
    *****

    Popelák jako do té doby nejlepší film Rona Howarda a dost možná i nejlepší boxerský film mého života. Howard sice nepřináší svěží vítr do notoricky známého žánru, ale s danými schématy se mu daří manipulovat více než zručně a ždímá ze mě emoce jedna báseň, takže když Braddock trpí, mám slzy na krajíčku a když bojuje, tak mám sklony fandit. A obrovská pochvala na závěr pro Crowea, protože to, co předvádí, je jedním slovem neskutečné a je jen škoda, že podobnou roli později v další dobové žánrovce nenapodobil. Russelle, tohle byl tvůj večer.(18.7.2006)

  • Djkoma
    ****

    Proč mi tento film tolik připomíná Čistou duší? Mám vnitřní pocit, že to není jen hereckým obsazením a režisérem, ale i pojetí biografie a stylu režiséra na mě působí ohraně. Je to trošku škoda. Ron by měl zkusit nějaký nový žánr, něco kde ukáže svou další tvář. Šifra mistra Leonarda by pro něj mohla být výbornou možností. Jinak zde jde o další kvalitní podívanou jedoucí přímo na branku kterou jsou Oscary, ale na víc než nominaci film nemá. Je mi líto. Herectví hlavních postav je skvělé a vedlejší postava Paula Giamatti doplňuje hlavní dvojici a sekunduje opravdu bravůrně.(5.1.2006)

  • Lynn
    ****

    Je jasné, že "Těžká váha" má několik nominací na Oscara zajištěných. Bezchybné herecké výkony ústřední trojky Crowe-Zellweger-Giamatti, vynikající příběh, který napsal sám život (tak trochu Rocky, jen s nálepkou "podle skutečné události"), úžasná režie a kamera, hlavně v případě naturasticky pojatých boxerských utkání. Pár scén mi v paměti utkví rozhodně nadlouho. Nádherný film, kterému opět není co vytknout.(27.10.2005)

  • Adrian
    **

    Sterilný akademizmus vypreparovaný od skutočných citov. Formálne čisté remeslo (až na strih v súbojoch - tak zle spravenú montáž som už dlho nevidel), ovšem bez štipky réžijnej invencie. Osobne mi vôbec nevadí, že ten film nie je o boxe (čo ostatne zdôrazňuje v jednom dialógu aj postava Paula Giamattiho). Žiaľ, imho nie je ani o v súčasnej Amerike neustále propagovanom návrate k oslave tradičných hodnôt - súdržnosť rodiny, viera v samého seba, vôľa neustúpiť, atď... . Tento film je iba veľkým a chladným kalkulom, vydieračsky hnaným hladom za pozlátkami ocenení, samozrejme zubami-nechtami snažiaci sa tváriť ako dielo reflektujúce vyššie nastolené sociálne otázky. 50%(14.9.2005)

  • - Jak správně boxovat naučil Russella Crowa kanadský boxer Wayne Gordon. Gordon poté věnoval pár rukavic, která Crowe nosil, muzeu v Melfortu v Saskatchewanu, odkud pocházel jeho otec. (HellFire)

  • - Pro natáčení byla použita speciální kamera umístěna v pneumatice a krytá plexisklem. Docílilo se tak realistických záběrů, protože boxeři se svými údery nemuseli šetřit. (HellFire)

  • - Jednu z vedlejších rolí si střihla herečka Rosemarie DeWitt, která je ve skutečnosti vnučkou boxera Jima Braddocka, jemuž film vzdává hold. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace