Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Thomas NewmanHrají:
Russell Crowe, Renée Zellweger, Paul Giamatti, Craig Bierko, Paddy Considine, Bruce McGill, Rosemarie DeWitt, Chuck Shamata, Ron Canada, Fulvio Cecere (více)VOD (1)
Obsahy(1)
James J. Braddock, přezdívaný Cinderella Man, se v polovině třicátých let stal idolem miliónu prostých Američanů. Má tři děti a nadevše miluje svou manželku Mae. V kariéře má slušně našlápnuto, ale tak jako ostatním ani jemu se nevyhne hospodářská krize ve 30. letech 20. století. Nepřízeň osudu ani obnovená zranění mu nezabrání v tom, aby šel za svým cílem. Rozhodne se vrátit do ringu. Nikdo nevěří, že by mohl mít šanci uspět, ale podceňovaný boxer začne vyhrávat jeden zápas za druhým. Z obyčejného člověka, který měl problém si najít práci, se najednou stane neporazitelný hrdina a zároveň symbol nadějí a snů lidí sužovaných hospodářskou krizí. Jeho strmý vzestup nakonec vyvrcholí soubojem se světovým šampiónem těžké váhy Maxem Baerem, který během zápasu v ringu usmrtil dva své protivníky. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (711)
Cituplná historka o jednom odepisovaném outsiderovi, co dostane druhou šanci, aby bojoval nejen za sebe a svoji rodinu. Za oceánem tyhle kousky dychtící po dobrých koncích milují a milovat budou. Zvlášť když se odehrává v nějaké obtížné době (tady hospodářská krize 30. let), takže se dočkáme i scén, kterak ještě nedávno uznávaný boxer vyhladovělý žebrá o peníze. Snímek těží zejména z faktu, že jde o zase jeden PRAVDIVÝ americký příběh, stejně jako z ústředního tria – ukázněný Russell Crowe, sekundující Renée Zellweger a asi nejlepší Paul Giamatti. Těžkou dobu zase evokuje kameraman Totino, nešetří šedí, klaustrofobními interiéry, záměrně nejistou ruční kamerou. Výsledek na mě působil ale relativně chladně. Že by Howardovou tak trochu stále stejně sterilní režií? Celek jako kdyby postrádal srdce, dílčí momenty ale dokážou leccos vynahradit. ()
Spolupráca Howard-Crowe znova na vyblýskanej úrovni. Veľmi precízne hranie na city nenechalo chladným ani mňa. Krásne spracovanie otcovskej lásky, navyše umocnenej zlou sociálnou situáciou. Emócie a dramatickosť pekne rozkúskované na celú minutáž filmu, dráma však vrcholí v záverečnom zápase. Myslíte si, že v boxerské zápasy vo filmoch vám už nemôžu poskytnúť nič nové? Omyl. 95%. ()
Slušná režie, kamera, příjemně civilní Crowe, ale ani to nevytáhne film z průměru, kam jej řadí scénář. Filmu schází jakýkoli hlubší záběr, krize, nezaměstnanost a dělnické nepokoje jsou jen tak načrtnuty ne pro nějakou sociální studii, ale čistě proto, abychom viděli, že pravého Američana nic nezlomí. ()
Solidní akademická podívaná, filmařsky bezchybné, příběh celkem dobrý, jen mi tam trochu vadí ta schématičnost, kdy se dá téměř vše dopředu předvídat a pracuje se se zažitými typickými stereotypy- strmý pád a cesta vzhůru, hlavní protivník je tupá mlátící gorila, boxerovi dodá v poslední chvíli sílu vzpomínka na hladovějící děti apod. ()
|| Scenár: Cliff Hollingsworth, Akiva Goldsman | Hudba: Thomas Newman | Produkcia: Brian Grazer, Ron Howard, Penny Marshall | Distribúcia: Universal, Touchstone, Miramax | Štúdio: Imagine, Parkway | Rozpočet: 88 miliónov $ | Tržby: 108,539,911 $ || Drahá dráma. Obsahovo i rozpočtovo. Každopádne to je obdivuhodné dielo, s vždy zaujímavým Crowom, polootravnou Zellweger (jak väčšinou), a prekvapivo šikovným a fungujúcim zfilmovaním športových častí a vývoja zápasov - to kulhá v športovkách vždy najviac. Howard je toho majstrom, no to nezabudnuteľné plus, ktoré núti diváka vidieť dielo znovu, chýba. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (25)
- Na režisérskou stoličku byli původně zvažováni Lasse Hallström nebo Penny Marshall. (Karlos80)
- Kožený chránič rozkroku, který ve filmu nosí James Braddock (Russell Crowe), byl vydražen za 7 000 australských dolarů. (Jimmy15)
- Během natáčení měla Renée Zellweger problém s Russellem Crowem. Herečce vadil jeho dech a vůně, dokonce prý hovořila s režisérem Ronem Howardem o hercově hygieně. Když se řešení problému nenašlo, dala jasně najevo, že se svým filmovým manželem odmítá natáčet lechtivé scény. Tvůrci nakonec museli vybrat dvojníka, s nímž byla Renée ochotná na intimnosti přistoupit. (Duoscop)
Reklama