poster

King Kong

  • Nový Zéland

    King Kong

  • Německo

    King Kong

  • Slovensko

    King Kong

Akční / Dobrodružný / Drama / Romantický

Nový Zéland / USA / Německo, 2005, 187 min (SE: 201 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    **

    Je to tady. Naskakují titulky, ozývá se hudba a všichni vědí co přijde a jak to skončí. Je to podobné jako když James Cameron natočil svou sladkou jízdu na kusu šrotu, která se seznámí s ledovcem a skončí v u dna oceánu. Má to, ale pár velkých rozdílů. James věnoval hodně z rozpočtu na věrohodnost lodě. Věděl, co dělá a jako skvělý odhadovatel se odvážil svými penězi pomoci Titanicu doplout a slavil úspěch. Byl nejdříve zatracován a poté milován. Peter Jackson se po ne/úspěchu(vyberte si sami) pouští do vytoužené jízda s velkým gorilákem v hlavní roli. Všechno začíná jak má a už to vypadá, že se brzo dostaneme na vytoužený ostrov k našemu velkému Gloomovi. Proč však tato krátká cesta trvá skoro třetinu filmu? Je těžké doplout na ostrov za 10 minut filmu a stihnout říct důležité? Peter si asi řekl, že ano a předkládá nám malý film s názvem "Z ostrova na ostrov a zase zpátky ". V této skoro hodinové cestě nám předkládá seznámení se všemi hlavními protagonisty. Mladá herečka Ann v poddání krásné Naomi Watts nám je představena ještě v New Yorku. Víme, kdo je Jack Driscoll ještě než se ve filmu vůbec objeví(až moc se o něm/bez něj mluví) a hlavní režisér Denham jako by byl obrazem Petera Jacksona úplně se všemi vlastnostmi.. V této části objevujeme vztahy mezi všemi lidmi ze štábu a pomalu si naše sympatie získává Ann s Jackem. Konečně se dostáváme na bájný ostrov(takový malý Ztracený svět). Začíná tedy část druhá s názvem " Natočme si film ". Přes setkání s domorodci se Ann se nakonec dostává k našemu velkému Gloomovi s novým jménem King Kong. Každý opěvuje všechno možné na téhle potvoře, ale v čem je lepší než zatím nejlepší Gloom? Mimika? Ta není využita ani z poloviny jak by šla. Kong je hezká plyšová potvora. Nic víc. Možná všichni by z něj chtěli mít herce, ale já nemohu ani sekundu zapomenout na jeho srdce z 0 a 1. Už maličko odskočím od děje abych nespoileroval(kdyžtak se na mě prosím nezlobte). V této části se dějí zásadní věci, které způsobí odvoz Konga(to každý čekal). Co mě na této části vadilo je určitě dinosauří maraton hraničící s přehnaností a sekvence s hmyzem, která je naprosto k smíchu a mimo to je i hodně nechutná. Kam se hrabe nějaká Odula, která v Lotrovi patřila jednoznačně mezi největší zklamání. Vyřešení sekvence hmyzu je ještě horší než její vymyšlení. To už všichni pomalu sklouzávají k naprosté stupidnosti? Nebo se dneska naschvál píši scénáře, který počítá s naprosto bezchybnou intuicí a rychlím jednáním lidí? Nechme to raději být a podívejme se za co utratil peníze Jackson tentokrát. Ano, džungle a nejen ta. Exteriéry skoro do jednoho dělané před modrým pozadím to je opravdu novinka. Jako by dneska už bylo povinností a jediným východiskem použít počítačově vytvořené exteriéry. Vypadá to, že každý se musí opičit po Hvězdných válkách, které podle mě ve většině scén neměli jinou volbu než modré pozadí. A Peter Jackson by ji určitě měl kdyby chtěl. Džungle je na první pohled umělá až to není příjemné. Pohled na západ slunce, na vodopády a moře(mimochodem v mnoha scénách jde voda opačně nebo jen stojí :) vlny na moři se nepohybují jako by někdo zastavil čas) je více počítačový než hlavní sídlo Jedii na Corusantu. Bitky Konga s dinosaury jsou na můj vkus tak 5 kroků za Matrixem a jejich nedokonalost je tvoří usměvnými. Třetí část o Kongovi v New Yorku bych nazval "Muž, který chtěl ovládnout příliš mnoho". Chvíli to má působit jako velkolepý Sloní muž, ale vše se zvrtne v nudnou poslední 30minutovku tohoto filmu. Všichni známe finále i to jak to skončí, ale Peter Jackson si pravděpodobně řekl, že nám finále ukáže v délce 15-20 minut a poznáme při něm všechna zákoutí na vrcholku Empire State Buildingu. Letadla létají několikrát stále dokola, Kong je trefuje i netrefuje a my jen čekáme, kdy se konečně režisér smiluje a ukončí jeho i naše trápení. Film se blíží do finále, končí a co v něm zůstává v ústech za chuť? Chuť, kterou bych přirovnal ke zmrzlině. Moc se na ni těšíte a chcete ji moc a moc, ale když ji dostanete čím víc se jí najíte tím se vám zmenšuje chuť do dalšího jedení. A tato konzumace končí přejedením po, kterém vám nebude dobře a pochopíte, že všeho moc škodí. Dát 200 milionů člověku, co si chce splnit sen, ale nic víc. To je opravdu velká chyba.(10.3.2006)

  • TheMaker
    *****

    Ano Jacksone, takovéhle velkolepé filmy toč a na nějaké "Prsteny" se už vy...ser !(21.1.2008)

  • kleopatra
    *****

    Ani ve snu jsem nečekala, že se takhle královsky pobavím a přesto, že na připomínkách tu i jinde vyslovených něco je, nenechám si vzít ten příjemný pocit, že jsem viděla něco, co bylo tvořeno s roztomile egoistickým nadšením, přitom s láskou a pokorou k divákovi, ne "padni na zadek, i kdybys nechtěl", ale "je to můj ráj a já se s tebou o něj, chceš-li, podělím". A já jsem chtěla a byla podělena. Díky, Péťo!(12.3.2006)

  • POMO
    ***

    Tak, ako mal v PÁNOVI PRSTEŇOV každý obraz svoju váhu a bol neoddeliteľnou súčasťou premysleného, citlivo poskladaného a komplexného celku, tak je v KING KONGOVI každý obraz výstrelkom momentálnej nálady a odlišného prístupu k divákovi. A gigantický film ako celok je jedna veľká grča nesúrodej rôznorodosti, ktorá začne s prísľubom úžasného, osobitého, čistokrvne jacksonovského úletu (skrz bláznivú kameru a strih poňatá romantika, nadšenie filmárčinou a nostalgická atmosféra NY 30. rokov) a pokračuje v duchu vykalkulovaného, predigitalizovaného Sommersovho VAN HELSINGA, kde ani tucet krvilačných jašterov nevzbudí úžas toho jediného, bylinožravého, zo Spielbergovho JURSKÉHO PARKU. A nezachráni to ani Howardova hudba, obratne kombinujúca potreby súčasného soundtracku so schémou klasiky Maxa Steinera, ani stelesnenie hviezdnej krásy Naomi Watts, ani dojímavá výrečnosť Kongových očí, či roztomilé jonglovanie s kameňmi a korčuľovanie na ľade. Som fanúšikom Petra Jacksona, stratených svetov i veľkých filmov, no v smútku utieram slzu nad nenaplnenými očakávaniami a púšťam si kúzelnejší a vyrovnanejší SVET ZAJTRAJŠKA. P.S.: Skomponuje niekedy niekto pre Naomi krásnejší motív?(18.12.2005)

  • Matty
    ***

    Občan Kane nového tisíciletí? Jurský park na čtvrtou? Titanik končící Apokalypsou? Na plnění dětských snů není nikdy pozdě a téměř každý se jednou té šťastné chvíle dočká. I Peter Jackson se dočkal. S neomezeným rozpočtem si natočil svého King Konga. Ale proboha proč? Co může primitivní příběh o lásce mezi přerostlým opem a herečkou přinést dnešnímu zmlsanému publiku? Jsou to triky, tuny triků. A... a co ještě??? Možná se Jackson chtěl vyznat ze své lásky k řemeslu a vzdát hold báječným mužům s klikou, možná to celé měla být parodie na dnešní velkofilmy ve stylu Team America, možná to měl být skutečně tak zoufale jasně nalajnovaný dojič slz. Ale nepředbíhejme.___ Hned začátek filmu přináší první hořké pilule v podobě více než hodinového entré (ke konci si však budete přát, aby takto poklidných částí bylo zdaleka víc). Dobrodružný film by snad měl začínat dobrodružstvím ve stylu Indiana Jonese a ne záběry na znuděnou zvířenu zavřenou v klecích. Když už jsem nakousl toho Jonese – zkuste si představit úvod Dobyvatelů ztracené archy s dinosaury místo šutru. Že to není možné? Peter vás vyvede z omylu. Za prachy je možné všechno. A za hodně prachů je možné absolutně cokoliv. Bohužel. Ze ZOO se – po krátkém karikaturistickém úvodu do tehdejší doby – přesuneme mezi skupinku zhrzených herců včetně začínající naivky Ann Darrow (Naomi Watts) . Ann filmově uvěřitelnou náhodou narazí na Eda Wooda v hobití podobě, na režiséra Carla Denhama (Jack Black) hledajícího hlavní herečku pro svůj superfilm, jenž by se měl odehrávat na dosud neprobádaném ostrově. Na ostrov za (ne)dlouho skutečně dorazí a podle scénáře Jacka Driscolla (Adrien Brody) zrealizují pár scén. Teprve pak se dají kolečka osudu do pohybu a začne skutečný Velkofilm. Do té doby uplynou metry a metry celuloidu. Ale popojeďme. Po nijakém přivítání připraví ostrovní domorodci štábu nepěkné překvapení. Téměř končící kanibalistickou hostinou jako z filmu úchyla D’Amata. Jenže kapitán lodi poprvé a ne naposled předvede svůj um přijít na správné místo ve správný čas. Ale co bych to okecával. Ann je jednoduše obětována Kongovi, ten si k ní vytvoří zvláštní citové pouto a celé to vyvrcholí na vršku Empire State Building. Jak by to někdo mohl neznát. ___ A já se znovu ptám: Proč? Nebo spíš proč to, co fungovalo v Pánovi prstenů nefunguje tady? Vysvětlení je nasnadě. U LOTRa se Peter dokázal jakž takž krotit a bombastické scény nám dávkoval s mírou. Zde nikoliv. Jak kdyby chtěl každičkou akčnější scénu vyždímat do poslední, posledňoučké kapičky. Jenže všeho moc škodí a platí to pro zmiňovaný úprk před dinosaury, pro Kongovy hrátky s Ann i pro 90% dalších lepších scén. Paradoxně tak nejneakčnější úvod a závěr patří k nejpovedenějším. Prostředek je přesycen akcí. Fakt, že jo! Neospravedlní to ani vizuální dokonalost celého díla, která navíc mnohokrát hraničí s holým kýčem. Všechna ta akce vypadala v traileru dokonale a dokázala vás přimrazit k sedadlu, jenže trailer trval necelé dvě minuty a nebyly v něm pronášeny duchaplné dialogy (jeden příklad za všechny: -„Já nechci být srab.“ – „Teď není čas na hrdinství, Jimmy“). ___ Před sedmdesáti lety by Kongovi k úspěchu stačily stokrát slabší efekty. O příběhu tehda nikdo neuvažoval. Jenže doba je jiná, doba je zlá k prázdným příběhům s plakátovými charaktery a stokrát natahovaným ničím. Já se té době nedivím. Nedivím se ani plakátově plochým hercům, s Naomi v čele, že do toho šly. Za ty prachy bych se nechal digitální gorilou vláčet digitální džunglí taky rád. Přičemž asi stačilo vypadat jako panenka barbie, což vzhledem k opově velikosti nakonec nebyl žádný problém, a k tomu umět stylově vřískat. Adrien Brody pro změnu předvádí dalšího vyplašeného hezouna předvádějícího další nečekaně heroické výkony. Snad jen Jack Black vyčnívá z herecké řady a to nejen díky své ne náhodné podobě se skutečným režisérem. ___ A já se znovu a naposledy ptám proč?!? Proč – když už mermomocí musel vzniknout remake Konga – nebyl jeho režisérem někdo nápaditější? Pod taktovkou například Cronenberga bychom se možná dočkali alespoň toho zoofilního sexu, ale kdo má zapotřebí TOHLE??? Těžko hledat odpověď. Zásadní otázkou tedy nakonec nebude proč (jelikož to ví jen Peter), ale: Naplnil King Kong (2005) má očekávání? Čekal jsem luxusní přehlídku dokonalé trikařské práce završenou uboze plytkým scénářem? Ne! 70% Zajímavé komentáře: Melies, Dan9K, numi, Clasic, Velemír, MacGyver, Barak(18.12.2005)

  • - Velká část snímku vznikla v ateliérech a například vytvoření přesvědčivé džungle zabralo trikovému expertovi Alexi Funkemu přes rok a půl. (Reiniš)

  • - Herec Kyle Chandler dostal jako suvernýr imitaci plakátu Bruce Baxtera, který poté jeho žena pověsila doma v ložnici. (Roman.Ticka)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu je 23. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace