poster

Samuraj

  • český

    Zatóiči

  • Japonsko

    Zatōichi

  • Japonsko

    座頭市

    (Japonsko)
  • slovenský

    Samuraj

  • anglický

    Zatoichi

Akční / Drama / Krimi / Komedie

Japonsko, 2003, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Film se samuraji, natočený trochu jako western, trochu jako jakuzácká gangsterka. Záblesky brutálního násilí a bizarního humoru dávají vědět, že Kitano není při oprašování klasického námětu kdovíjak uctivý. WTF momenty zároveň nikdy netrvají příliš dlouho, aby narušily pozvolné vyprávěcí tempo a znevážily celkovou serióznost snímku. 80% Zajímavé komentáře: oli.G, Max-Wesslo, Aiax, Anderas, MartinNDL(30.5.2005)

  • B!shop
    ***

    No podle takovyho hodnoceni jsem cekal daleko lepsi film. Chybi tu nejakej poradnej pribeh a misto toho tu je jen nekolik drobnejsich - dva souperici klany, sourozenci na ceste za pomstou, blazen, vasnivej gambler, ronin a do toho vseho prijde Zatoichi a vse rozhodne. Problem je, ze akce tu je moc malo, ale kdyz je, tak to je sila, vsude krev a Zatoichi se ohani jak dabel, ale obcas je videt, ze je neco dodelany na pocitaci. Vetsinou tu jen tak sledujem osudy vesnice, obcas se prihodi neco vice ci mene zavaznyho, Zatoichi se jen tak poflakuje a obcas tu jsou naprosto nevhodny vtipky. Navic spousta zaberu je zbytecne dlouhejch, cumet treba 10 minut na tancujiciho chlapa je fakt sila. Takeshi Kitano tu ale vypada nehorazne cool a jen za to jeho umeni s mecem davam ty 3*.(26.9.2006)

  • Fr
    ***

    můj problém u asijských filmů je, že jakmile v něm hraje víc jak pět herců, jsem ztracen. nerozeznám většinu tváří a jména si nepamatuju. to ovšem není problém Takeshi Kitana, ale můj, nehledě na to, že jeho určitě nepřehlédne nikdo. zvlášť, když musí vyřešit pár problémů a jedním znich je Ginzův gang, který vybírá ,,výpalný" a i jinak nebohé obyvatele terorizuje. pokuď jde o umění meče, vetšinou jde o akci rychlou, efektní, krvavou, prostě dobrou. zvuk je v pohodě, děj však občas škobrtne, trošku mě nudil. sympatický na samurajích však je, že svoje protivníky několika ranami zabijí a nemlátí do nich ,,jak hluchej do vrat". proto i setkání ronina s masérem se odehrává bez zbytečných ,,keců". ku prospěchu všech vidomých i slepých.(5.4.2006)

  • Amarcord_1
    *****

    93% - Zatoichi se mi, upřímně řečeno, na poprvé moc nelíbil. Nechápal jsem tak chladnou atmosféru, ve které značnou část dialogů odrecituje digitální krev. Tento film se mi ale po následujících několika shlédnutích dokonale vpil. Výborné zpracování legendy o Zatoichim, proložené několika vedlejšími dějovými liniemi. Na konci filmu si uvědomíme, že to, co jsme viděli, je pouze zlomek oné legendy, a celý film nás zaměstnával vlastně jen dalším náhodným a možná i nepodstatným Zatoichiho dobrodružstvím. Jak už je u autora zvykem, kamera, střih, zvuk, reminiscence postav jsou hlavní klady. Suzukiho hudba mi přijde samostatně nezajímavá, ale v kombinaci s pohybem, či tancem postav je dokonalá. Velmi působivá podívaná má pro mě jen jednu vadu na kráse, a sice právě tu digitální krev. Kitano však již v minulosti dokázal, že násilí umí zachytit zcela jinak, takže když si pestré souboje dám do jiného kontextu, vychází mi výborný film spíše oddechovévo charakteru s prvky parodie, jež se ovšem nesnaží vyvolat smích, ale jen ironický pobavený úsměv.(18.9.2005)

  • Douglas
    *****

    Japonský umělecký režisér veskrze žánrových filmů Takeshi Kitano svůj poslední film koncipoval jako poctu, ale zároveň jako postmoderní variaci na klasickou exploatační sérii japonských džidai-geki o slepém bojovníkovi, který se s mečem ohání spolehlivě než většina vidoucích. Kitano zároveň otevřeně odkazuje i na Akiru Kurosawu a jeho Yojimba (a tak vlastně přináší další film do série jeho různorodých remaků). Hlavní roli si zahrál sám, čímž dostala pocta ještě další význam (chce na sérii nejen navázat, ale stát se i její nedílnou diegetickou součástí). Jeho verze se však stává spíše průnikem mezi japonskou kinematografií sedmdesátých let a současným filmem. Přináší do světa tradiční řady filmů své okouzlení zvukem (který byl ve většině exploatačních snímků dost špatný, důraz se kladl především na efektní vizuální efekty), naopak digitálně vytvořená krev se dá interpretovat jako zdůraznění nespolehlivosti obrazu... Hlavní hrdina je slepý, ale přece vidí. Zvuk hraje ve filmu výraznou roli, především pak rytmizace všednosti (když vesničané pracují na poli, kopou do hlíny v přesně stanoveném rytmu, čímž vytváří dojem muzikálovosti), naopak zrak klame a většina protivníků zemře právě proto, že Zatoichiho podcenila jako slepého.(13.1.2006)

  • - Taněční scény v závěru filmu se zúčastnili všichni vesničané, vyjma záporných postav. Zatôichi se ve scéně neobjevil, protože jeho představitel, scenárista a režisér Takeshi Kitano zařadil svou postavu Zatôichiho spíše mezi padouchy. (DailyDreamer)

  • - Režisér Takeshi Kitano chtěl, aby bojové scény vypadaly co nejvíce realisticky, zatímco stříkaní krve chtěl mít extrémně přehnané. (pavel11)

  • - Mnozí kritici filmu vytýkali že krev vypadá příliš digitálně. Kitano to však udělal záměrně aby film příliš nešokoval diváky, vzhledem k vysokému počtu mrtvol. Jeho požadavek byl, aby krev na obrazovce vypadala jako rozkvétající květy a aby jí bylo hodně. (Raztubyl)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace