poster

Walter Mitty a jeho tajný život

  • anglický

    The Secret Life of Walter Mitty

  • slovenský

    Tajný život Waltera Mittyho

Dobrodružný / Komedie / Drama / Fantasy

USA / Kanada, 2013, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ***

    S Walterom Mittym bojujem, i po druhom zhliadnutí na veľkom plátne. Má krásne scenérie, energický soundtrack a pozitívnu náladu. Akonáhle ho však začnem vnímať hlavou, príde mi ako omalovánka, ktorá príliš nedáva zmysel a myšlienky o živote podáva príliš polopaticky a bezobsažne na to, aby sa nestala iba exotickejšie podanou rodinnou jednohubkou. Walter Mitty je pohľad na svet roztopašnou a euforickou myslou dieťaťa, ktoré v ňom ešte nič nezažilo.(16.1.2014)

  • Tetsuo
    ***

    Film obsahuje zásadní protimluv. Onen hledaný snímek č. 25, jenž má zachycovat „kvintesenci života“ (tedy i časopisu Life), je oslavou obyčejnosti a každodenní pokorné práce. Film nám přitom názorně a opojně ukazuje, že základem života je probrat se z rutiny a dělat neobyčejné věci. Walter Mitty tedy nijak nedospívá v tom smyslu, že by přijal svůj úděl, ale naopak se vrací do stádia teenagera, který ostatní ohromuje svou zdánlivou (ale prakticky vyžadovanou) nespoutaností. __________ Rozporuplnost vynikne zvláště, pokud porovnáme výchozí situaci Waltera v původní povídce a nynějším filmu. Jako literární postava vyvolával Walter znepokojení, po čem vlastně touží, když má práci a rodinu? Proč mu tento ideál nestačí? Stillerův Walter naopak naplňuje prototyp neukotveného člověka, někoho, kdo stále nenašel pravou spřízněnou duši a zatím nedostal do stádia, kdy by ho manželství a rodina mohly začít nudit. ______________________ Ben Stiller nepotřeboval dospívat a Walter Mitty rozhodně není dílem jeho zralosti. Nejdospělejší pohled na svět se paradoxně ukrývá ve Stillerových dřívějších cynickým parodiích jako byly Cable Guy, Zoolander, nebo Tropická bouře, v nichž se skvěle trefoval do kultu celebrit, televizní kultury otupující diváky, i do zákulisí filmového průmyslu. Právě zde odhaloval, jak jsou snahy hollywoodských herců o duchaplné nebo humanistické umění často z principu pitomé, nebo vždy nějak nechtěně zrazené a ve svém vyznění poškozené tím, že je nutné je prodávat jako zboží. ___________________Když si teď jdou Walter Mitty a Sean O´Connell zahrát s afghánskými kluky fotbal a ve zpomalených záběrech skotačí za zapadajícího slunce, neliší se to moc od toho, jak se v Zoolanderovi vymaštění modelové zpomaleně polévali benzínem na pumpovací stanici. Komik dnes těžko může být moudrý jinak, než když demaskuje blbost potřeby hvězd showbyznysu vypadat citlivě a svobodně.(2.1.2014)

  • Traffic
    **

    Nebál bych se označit Waltera Mittyho za midcult, který klasicky předstírá, že sděluje nějaké velké pravdy o životě a přitom vlastně stvrzuje ty nejkonzervativnější truismy šířené masmédii (abyste mohli sbalit holku svých snů, potřebujete být na obálce časopisu). Není to samozřejmě tak jednoduché, ale nemůžu se zbavit dojmu, že tohle není nic víc než primitivní "kvíz" pro přiměřeně oduševnělého diváka, který očekává, že mu film tu svoji myšlenku naservíruje dostatečně polopatě a přitom bude hýkat nad svojí vlastní sběhlostí. Vlastně to ani nejde tak "daleko" jako Coelhův Alchymista, který tvrdil to známé otřepané, že "není důležitý cíl, ale cesta" - tady se i ta cesta zdá být prostředkem k dosažení určitého vysněného cíle. Jak už tu ale zmiňovali ostatní, film si v mnohém protiřečí a není to v tomto případě znak přínosné nejednoznačnosti, nýbrž spíš přizdisráčství. Fotbálek při západu slunce s Afghánci tomu nasazuje korunu a jenom ukazuje, že svět je pro Waltera Mittyho pohlednicí z toho nejpovrchnějšího multikulturního centra, kde se všichni skládají na strádající Tibeťany a sami ani pořádně neví proč (asi proto, že jim to hlavně přijde cool). Navíc hrdina dělá většinu zásadních rozhodnutí kvůli té buchtě a ne kvůli sobě, ale ne že by ho ten film za jeho přístup vytrestal, ale (spoiler) on ho za něj odmění, což mi přijde to nejvíc zvrácené na tomhle líbivém a lehce kýčovitém bijáku. Bene Stillere, vrať se prosím k satirickým metakomediím typu Tropické bouře, na tomhle je stejně nejvtipnější ta parodie Benjamina Buttona, případně odkazování na matrixovské souboje Nea s Agentem Smithem.(25.3.2014)

  • Jossie
    ***

    Dlouho jsem přemýšlela o hodnocení, ale vzhledem k tomu, že nejvíc se mi líbila hudba a že to bylo příliš dlouhé a tak moc mě to zase nebavilo a dost mi lezly na nervy Walterovy představy, tak je to nakonec takový lepší průměr.(23.2.2014)

  • Cervenak
    *****

    Vlastne dokonale stillerovské (s niekoľkými veľmi vtipnými scénami, najmä grónsky bar) a pritom FILM. Kristen Wiig nečakane mrdateľná, skvelý soundtrack a priehrštia skvele zrežírovaných scén (najmä komorných, dialógových). Mimochodom, ak to niekto považuje za povrchné a naleštené, mal by sa pozrieť ešte raz, pozornejšie.(11.1.2014)

  • - Na konci filmu, když Walter (Ben Stiller) a Cheryl (Kristen Wiig) směřují k novinovému stánku, Walter má černé boty. Když se ale změní záběr, má najednou Walter boty hnědé. (Polinecka)

  • - Filmovalo sa v New Yorku, Los Angeles a na Islande. V Grónsku sa natočila iba jediná scéna - po prílete Waltera Mittyho (Ben Stiller) do Nuuku - letisko vo filme je naozaj v Nuuku v Grónsku. (De Large)

  • - Pilot helikoptéry Ólafur Darri Ólafsson povie, že v Grónsku žije asi tak 8 ľudí. V skutočnosti má Grónsko takmer 57-tisíc obyvateľov. Mesto Nuuk, do ktorého ide Walter Mitty (Ben Stiller), je jeho hlavné mesto. Walter v Grónsku naozaj stretne iba 8 ľudí. (De Large)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace