Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lise (Elizabeth Taylor) je nervově dost rozhozená žena středního věku, která zamíří na dovolenou do Říma. Skoro surrealistický film není jen přehlídkou bizarních barevných kostýmů a účesů Liz Taylor, která se snaží na sebe upozornit a nalákat ... v zásadě kohokoli, kdo by jí splnil její touhu, svého posledního a konečného milence. Procházíme s ní nočním i denním Římem, potkáváme nejpodivnější možné existence, Andyho Warhola v to počítaje, pronikáme ale i do její poničené a rozporné psychiky. Lise je opuštěná, v depresivní náladě. Liz Taylor začala natáčet jen jeden den po rozvodu s Richardem Burtonem a podala zde velmi nečekaný výkon v nečekaně uměleckém filmu režiséra Griffiho podle románu Muriel Spark. Řím zde ale není rozměrné město Audrey Hepburn, ani Felliniho Římem, je to spíše Řím plný teroristů a policie let sedmdesátých. Hledá Lise milence, nebo vraha? Sex, nebo Smrt? Vyspat se s ní chce skoro každý, ale netouží ona vlastně po někom, kdo ji sváže a rituálně zabije? (Peabody)

(více)

Recenze (5)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Elizabeth Krajcirka v nudnom surrealistickom filme, kde sa vydala na dovolenku do Rima. Nemam zaujem o film, ktory sleduje jednu babu a jej zalezitosti .. kazdy ma problemy a tazkosti : 50 % ()

Reklama

rivah 

všechny recenze uživatele

Zralá žena nespokojená sebou i okolím se potácí městem, touží po někom, kdo by ji obdivoval, ale muže snad odmítá...Klavírní doprovod a pozoruhodný výkon Elisabeth Taylorové. Art film se stal kultovním.(70%) ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Elizabeth Taylorová v surrealistickom filme! V skutočnosti je to ešte lepšie ako to znie. Morbídny, deviantný, tajomný a strašidelný príbeh s masochistickou, dekonštruktivisticky rozostrenou "dámou v ohrození" (alebo "dámou s problémom"?) reflektuje hrôzu z odľudštenej civilizácie a neistotu zoči-voči doznievajúcej industriálnej spoločnosti, kedy si človek nie je istý ani vlastným odrazom v zrkadle. Taký extrémny chlad ako výsledok siamskej jednoty formy a obsahu nevanie snáď zo žiadneho iného filmu. Pokiaľ je niečo v dejinách kinematografie kruto a nespravodlivo prehliadané, je to toto dielo. Vykašlite sa na Kto sa bojí Virginie Woolfovej - stokrát lepší než perfektný herecký výkon v rámci triviálneho manželského príbehu je perfektný herecký výkon v obludne bizarnej fantazmagórii. Ak by bol David Lynch aspoň trochu úprimný, priznal by, že za jeho dráždivo znepokojujúcimi hrami s identitami je Identikit. PS: Film režíroval nedávno zosnulý Giuseppe Patroni Griffi. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama