Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Je poklidná noc v Los Angeles roku 1937. Starší seriózní pán odchází z hotelového pokoje, nechává uvnitř spící mladé dívce nějaké peníze a u barmana písemný vzkaz. Poté se vrací domů ke své ženě. Pak se mu náhle podivně blýskne v očích a probere se v zajímavě vybavené laboratoři v roce 1999. Zmiňovaná možnost skoků mezi dvěma světy nevyplývá z vynálezu stroje času, jedná se pouze o velmi dokonale zhotovenou virtuální realitu, na jejíž realizaci se Hannon Fuller rozhodující měrou podílel. Jenže Fullera v jeho virtuálním světě někdo bez jediné stopy zavraždí. Z Fullerovy smrti je obviněn jeho mladý partner Douglas Hall, který musí přijít na to, co se stalo, dřív, než ho nepříjemně vlezlý detektiv McBain usvědčí a nechá zavřít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (306)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Kdybych o filmu nic před jeho shlédnutím nevěděl, asi by mě ani žádná souvislost s Matrixem nenapadla. Ale stalo se. Oba dva filmy jsou postaveny na podobné myšlence dvojího světa (rozepsal bych se o tom i víc, ale nechci zbytečně spoilerovat), který hrdinové prozkoumávají. Abychom dostali do filmu příběh, tak se zákonitě musí něco pokazit, no a pak už dostane prostor režisér jak si s divákem pohraje. Jestli na něj vybafne s akční lavinou nebo jej usadí nějakou pěkně hustou pointou. Bohužel, Třináctému patru chybí oboje. Tedy pokud za pointu nepovažujeme odhalední zhruba ve dvou třetinách filmu. Akce, která by možná někomu mohla chybět, by zde absolutně postrádala smysl. Režisér Josef Rusnak už od počátku vypráví příběh v civilním tempu a rozjíždí film spíše na pole detektivního pátrání hlavního hrdiny po možných příčinách zvýšeného zájmu policie o jeho osobu. Craig Bierko je pro mě naprosto neznámým hercem, který se mi opravdu předvedl. Má charisma a celý film je na něm vidět, že se v roli cítí dobře. Velmi silnou složkou je hudba Haralda Klosera, která občas v napínavých scénách dotahuje to, co nezvládá režisér. Třinácté patro je hodně civilním sci-fi filmem, který se navíc z jedné třetiny odehrává v 30. letech 20. století, takže nečekejte akční řež á la Matrix, ale inteligentně pojatou detektivku, ve které ale musíte dát minimální prostor pro mozek, protože by se mohlo stát, že všechno prokouknete moc brzy a mohli by jste se začít nudit. A to bych vám nepřál. ()

tukomaster 

všechny recenze uživatele

NENÍ to Matrix. Když už to přirovnávat k něčemu, tak daleko spíš třeba k eXistenZ. Zde se také jedná o námět virtuálních světů, zpracovaný ovšem dosti nezajímavě. Situování děje do roku 1937 spíše nepomáhá snaze o budování napětí a o nějakém mysteriózním scifi thrilleru, jak napovídají žánry, si tak můžeme nechat jenom zdát. Film navíc ani nejde příliš do hloubky a do krizových scén a jen tak nijace plyne. Jako nízkorozpočtový projekt se ovšem nejedná o žádnou tragédii. 50% ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Veľký premárnený potenciál parádneho nadupaného sci-fi scenáru. Bohužiaľ ani samotný Emmerich nedokázal zohnať pre takúto látku adekvátny rozpočet. A tak sa pozeráme na komplikovaný dej, ktorému by slušalo spracovanie podobné napríklad Nolanovmu Inception. No a Matrix nasadený v rovnakom týždni dokonal dielo skazy a odsúdil trinástku iba do pozornosti zanietených scifi maniakov. Záverečnú scénu treba ignorovať, tiež som mal nutkanie ísť o hviezdu nižšie. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Jak už napsali mnozí přede mnou - je to Matrix bez akce, efektů a precizního vizuálu, jehož bullet timem je zelená laser show a elektrické záblesky v očích. A který spoléhá na "překvapivý zvrat", který mě napadl ještě než jsem film zapnul, protože je to první "překvapivý zvrat", který vás napadne, když vás někdo zaúkoluje, abyste natočili film o virtuální realitě s překvapivým zvratem (taky byl film natočen podle jedné z prvních knih o virtuální realitě). Ve výsledku je to koukatelný komorní mix sci-fi a detektivky ze staré školy (podobný Smrtihlavovi) pro čtyři herce s tragickým, věčně vyvaleným Bierkem a výborným prověřeným hajzlem D´Onofriem. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem tento film viděl, ale vzpomenul jsem si až při jeho opětovném zhlédnutí. S nostalgickou slzou v oku jsem si připomenul tento filmový skvost, který je díky slavnějším kolegům své doby malinko pozapomenut a přehlížen. Nicméně, já nezapomínám a jsem rád, že jsem toto znovu nalezl. Velmi chytře vymyšleno a stylově natočeno. Takové komorní drama bez přehnaných efektů, které diváka pomalu zvedá ze židle a pomaličku se mu vkrádá do mysli. Tady platí nepsané pravidlo, že skvělý příběh se dá zahrát v jedné místnosti s jedním hercem. Proto ani nižší rozpočet a herecké obsazení, postrádající slavná jména, vůbec nepokazil renomé tohoto skvělého snímku a mám dokonce za to, že více efektů a známá tvář by jedině uškodily. Miluji tenhle druh filmů a proto je i mé hodnocení vysoké. Nestydím se za krásných 90% ()

Galerie (16)

Zajímavosti (8)

  • V roku 1937 Grierson spomína, že bojoval v prvej svetovej vojne, avšak toto označenie vzniklo až po vypuknutí druhej svetovej vojny. Do roku 1939 bola známa ako veľká vojna alebo svetová vojna. (muti)
  • V roce 2000 byl snímek nominován na cenu Saturn v kategorii nejlepší film. Cenu však vyhrál film Matrix (1999). (Terva)

Reklama

Reklama