Režie:
Josef RusnakKamera:
Wedigo von SchultzendorffHudba:
Harald KloserHrají:
Craig Bierko, Gretchen Mol, Vincent D'Onofrio, Armin Mueller-Stahl, Dennis Haysbert, Jeremy Roberts, Leon Rippy, Janet MacLachlan, Shiri Appleby (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Je poklidná noc v Los Angeles roku 1937. Starší seriózní pán odchází z hotelového pokoje, nechává uvnitř spící mladé dívce nějaké peníze a u barmana písemný vzkaz. Poté se vrací domů ke své ženě. Pak se mu náhle podivně blýskne v očích a probere se v zajímavě vybavené laboratoři v roce 1999. Zmiňovaná možnost skoků mezi dvěma světy nevyplývá z vynálezu stroje času, jedná se pouze o velmi dokonale zhotovenou virtuální realitu, na jejíž realizaci se Hannon Fuller rozhodující měrou podílel. Jenže Fullera v jeho virtuálním světě někdo bez jediné stopy zavraždí. Z Fullerovy smrti je obviněn jeho mladý partner Douglas Hall, který musí přijít na to, co se stalo, dřív, než ho nepříjemně vlezlý detektiv McBain usvědčí a nechá zavřít. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (305)
Námet je vynikajúci ale realizačne žiadna sláva. Veľmi slušné malé sci-fi, ktoré malo smolu že sa malo premiéru súčasne s Matrixom. A takisto krásne ukazuje aký je rozdiel medzi dobrým filmom a majstrovským dielom A nie je to iba rozpočtom. 7/10 P:S. Craig Bierko je asi najhorší herec aký je/bol v Hollywoode k dispozícii. ()
Třinácté patro je střízlivě natočený sci-fi snímek bez popkulturní podbízivosti a laciných efektů, který sází na silný emotivní příběh a kvalitní herectví. Na konci 90. let jeden z nejzajímavějších kousků svého žánru. Podstatě kyberpunkového subžánru odpovídá nesrovnatelně víc než mnohem známější trilogie Matrix nebo Johnny Mnemonic. Příjemné pokoukání i pro ty, kdo sci-fi zrovna neholdují. Celkový dojem: 90 %. Film pro přemýšlivější, kterým nevadí pomalejší tempo vyprávění... ()
Myšlenka, že svět je pouze představou (a v moderním pojetí pouze virtuální realitou), je velice stará a rozpracovali ji například George Berkeley a David Hume. To, co se zdravému rozumu jeví jako naprosto absurdní závěr, se ale vyvrací velice těžko. Na rozdíl od efekty přeplácaného Matrixu je Třinácté patro docela střízlivým pohledem na tuhle lákavou sci-fi myšlenku. A vůbec nevadí, že člověk tuší, kam celý film směřuje. (1 109.) ()
Škoda toho nuceného, předvídatelného a trochu překombinovaného závěru. Jinak se totiž jedná o slušnou variaci na téma, které během krátké doby spolu s patrem varioval jak Matrix, tak Smrtihlav. Pokud vám ovšem nevadí lacinější look a trochu méně přesvědčivé zpracování, čeká vás chytrá sci-fi která nabízí dostatek prostoru pro zaujetí diváka a bohužel i celkem značnou část promarněného potenciálu. ()
Veľký premárnený potenciál parádneho nadupaného sci-fi scenáru. Bohužiaľ ani samotný Emmerich nedokázal zohnať pre takúto látku adekvátny rozpočet. A tak sa pozeráme na komplikovaný dej, ktorému by slušalo spracovanie podobné napríklad Nolanovmu Inception. No a Matrix nasadený v rovnakom týždni dokonal dielo skazy a odsúdil trinástku iba do pozornosti zanietených scifi maniakov. Záverečnú scénu treba ignorovať, tiež som mal nutkanie ísť o hviezdu nižšie. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (8)
- Děj se odehrává v americkém městě Los Angeles, ve filmu se prolínají 3 časové roviny – roky 1937, 1990 a 2024. (Zdroj: Wikipedia.cz)
- Film je natočen na motivy románu "Simulacron-3", který napsal Daniel F. Galouye. (Terva)
Reklama