Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Izzi má rád jazz i svůj saxofon, ale obě lásky teď musí nechat ležet stranou, protože v baru kde hrával došlo k přestřelce a Izziho zranění bylo natolik vážné, že už nemůže hrát. Díky tomu upadá do deprese, umocněné snahou všech jeho bližních, kteří se o něj chtějí starat. Naštěstí najde tajemný modrý kámen s telefonním číslem a ten ho zavede až k mladé herečce Celii, která hledá někoho, koho by mohla milovat. Okoralý umělec možná na první pohled není tím pravým, ale kámen má magickou moc a pod jejím vlivem se do sebe ti dva zamilují. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (45)

emma53 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem milý filmek s příjemnou tvářičkou Miry Sorvino a celkem malé role výborného Willema Dafoe.. Je to jeden z těch zvláštních filmů, kde váhám nad hodnocením, ale budiž. Je to neokoukané, snové, mírně nekonveční a i když jsme očekávala trochu víc emotivní náplně, tak jsem spokojená. - Ale mít tak ten modrý kamínek, tak to by bylo něco jiného, pak bych určitě všechno opětihvězdičkovala a nejen to:) ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Tak v tomhle jsem se našel a zahlídl tam to svoje, co vás z jakéhosi důvodu příjemně naplní a nechá nad tím vším po skončení přemýšlet. Lulu na mostě je další z řady symbolických filmů, které hovoří skrze pohyblivé obrazy a přes interpretaci vlastního příběhu nabídne něco navíc. Na jedné straně pozorujeme mysteriózní příběh o jazzmanovi, který po přestřelce v baru narazí na podivný kámen, který ho spojí s osudovou láskou. A na té druhé podobenství o posledním životním soudu. Je to velmi křehká story, která překvapí svým závěrečným vyústěním a poskytne pozoruhodný zážitek na večerní rozjímání. Velmi milé pokoukáníčko, které jsem vůbec nečekal. ()

Reklama

LeoH 

všechny recenze uživatele

Trochu jako byste vzali Mulholland Dr. (čímž Austera nehodlám nařknout z plagiátorství, ta asociace je hodně volná a hlavně tu Lulu byla o tři roky dřív), ubrali většinu temnoty a neprůhlednosti a nahradili ji křehkostí téměř motýlí. Napoprvé jsem se cítil několikanásobně podvedený (počínaje tím, že se ve filmu o saxofonistovi hraje na ságo asi dvacet vteřin, a konče… na první dojem samoúčelnými úhybnými manévry ve vyprávění, bez spoilování to neumím říct konkrétněji), ale stejně to ve mně nechalo pocit hřejivého zážitku. Podruhé, když už jsem věděl, co nemám čekat, jsem se v té vlastně nesložité, a přece ne tak docela triviální lyrické symbolice krásně rozpustil. — Domácí úkoly: Pandořina skříňka, Murphy ()

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Zatraceně povedenej film. Napínávej, zamilovanej, smutnej, tajemnej. Harvey Keitel umí opravdu zahrát všechno a skvěle. Mira Sorvino mě příjemně překvapila, doteď jsem ji jako herečku moc nebral a tajemný Willem Dafoe, bomba. A hlavně si po negativní zkušenosti s Mechanickým pomerančem znovu můžu v klidu pustit Singing in the rain. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak tomu poviem alegória na premárnený život a zahodenie aj tej poslednej šance stať sa lepším človekom. Veľmi príjemné prekvapenie. Taká romantika pre náročného diváka, mindfuck, ktorý (hlavne v závere) dokáže pomotať hlavu. Zároveň je tu ale aj veľa romantiky a pár nezabudnuteľných emotívnych scén, hlavne v spojitosti s Lulu, ktorá bola skrátka úžasná a nádherná, chválim výborný výber herečky. Je takmer isté, že sa P. Auster nechal inšpirovať majstrom v obore a síce D. Lynchom. Cítiť to tu snáď z každej scény a to aj v spojitosti s hudbou, ktorá mi k tomuto filmu zapasovala ako riť na šerbeľ. Je tu plno symbolov, ktorých význam sa divák nedozvie hneď, ale k vysvetleniu dospeje až podstatne neskôr. Ide vlastne o dvojvýznamovú skladačku, pričom je na divákovi ako si celkovú pointu vyskladá, a ktorou cestičkou sa nakoniec vyberie. Viac sa k tomu bez spoilerov nedá napísať, jednoducho si to treba pozrieť, hlavne náročnejší divák si tu príde na svoje. 89/100 ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Postavu Dr. Van Horna psal Paul Auster původně pro svého přítele, romanopisce a nositele Nobelovy ceny Salmana Rushdieho. Produkce filmu ale neunesla finanční nároky spojené se zajištěním bezpečnosti při natáčení (vzhledem k přetrvávající platnosti fatvy ájatolláha Chomejního z roku 1989, která vyzývá k Rushdieho zabití kvůli autorství románu "Satanské verše") a role tak nakonec připadla Willemu Dafoeovi. (LeoH)

Reklama

Reklama