Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři přátelé (Emilio Estevez, Cuba Gooding Jr., Stephen Dorff a Jeremy Piven) se jedné tiché noci rozhodnou odjet na zápas v boxu a strávit ji příjemně ve městě. Nevinná oslava se však změní v boj o přežití po špatném odbočení z rušné silnice. Musí podstoupit zkoušku svého přátelství a odvahy. Stanou se svědky brutálního řádění gangu, který nerozlišuje rasu ani barvu pleti. Psychopatický vrah (Denis Leary) zde hraje se svou obětí krutou hru kočky s myší. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (71)

choze 

všechny recenze uživatele

Skvělá night runaway s dobrým scénářem, atmosférou, výpravou, kamerou a obsazením, o jedné pánské jízdě, která se brutálně zvrhla. Skutečně to silně evokuje snímky ze 70. let zmíněné moviem a ti gangsteři měli být rozhodně hispánci nebo černoši jako v podobných, o rok starších Hillových LOTRECH, umocnilo by to ty naznačené třídní rozdíly. Nejlepší byla scéna na žebříku nataženém vysoko mezi dvěma střechami, po kterém musí hrdinové v jednu chvíli přelézt, aby unikli pronásledovatelům, a následné vyjednávání o život. Jednoduchý, strhujícím způsobem natočený nápad, u kterého se o mě pokoušel infarkt. Režiséra Stephena Hopkinse netřeba představovat, je to ten pán co nám během svých nejplodnějších let v první půlce 90. let přinesl kromě ROZSUDKU NOCI třeba druhého PREDÁTORA nebo ZDĚŠENÍ. Dobře na tom byl i můj oblíbenec Emilio Estevez, který ve stejném roce natočil ještě NABITOU ZBRAŇ 1 a POLICEJNÍ DOHLED. Na závěr se jako už u mnoha jiných levných, jednoduchých, ale výborných žánrových filmů, musím zeptat: proč se sakra něco takového netočí i u nás? ()

Akana 

všechny recenze uživatele

Na tomhle snímku je nejzajímavější soundtrack, který ve své době vzbudil pozornost revolučním propojením hip hopových a alternativně rockových umělců. Začátek filmu samotného vzbuzoval naděje, že i ten by mohl být něčím výjimečným. Slušně rozehraná partie skupiny dobře situovaných chlápků na rozhraní nevybouřeného mládí a blížící se zodpovědné dospělosti, kteří v pochybné čtvrti nedopatřením nakouknou pod pokličku místních nekalých kšeftů a stanou se tak lovnou zvěří, je slibná, i atmosféru a napětí to má. Ale postupně to tvůrcům začne klouzat mezi prsty, zajímavé sociální pnutí mezi oběma stranami se vytrácí a konec už je jen bezradnou akční konfrontací. Navíc mi Estevez nikdy moc nepřirostl k srdci a jeho gangsterský protivník taky moc charismatu nepobral. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Kdysi když jsem to viděl v době premiéry, mě tenhle film dostal až svou vražednou atmosférou a nečekaně dobrým Emilio Estevezem. Prostě je to thriller, který chytne pod krk a hustě diváka dusí. To ale bylo kdysi dávno a od té doby jsem už na tento film nikde nenarazil. Určitě bych si ho dal znova, abych se přesvědčil, zda ztratil na své působivosti či nikoliv. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Sjetí z dálnice vám někdy může zkrátit nejen čekání v zácpě, ale i pobyt mezi živými.. Béčko jako řemen, co si Sheenův brácha Emilio omotal kolem pěstí, aby se bránil ukecanému padouchovi Learymu, který mu chce šáhnout na život i ženu, se na rozdíl od ostatních filmů podobného ražení může opřít i o patřičně atmosférickou hudbu. Ať už jde o Silvestriho tóny, kdy čekáte každou chvílí Predátora v koženém kabátě, jak vybafne s Berettou v ruce z boční uličky, či dnes už legendární soundtrack "duetů", který je ve filmu na můj vkus docela málo využitý. Nejoblíbenější kousky z něj: Slayer / Ice-T 'Disorder' a Faith No More / Boo-Yaa T.R.I.B.E. 'Another Body Murdered' ()

wosho 

všechny recenze uživatele

Velice příjemné překvapení. Napínavý, mnohdy nervydrásající (hlavně scány z nočního odstavného nádraží) a atmosférou nasáklý akční thriller. Režie je skutečně výtečná a přesné obsazení. Jediné co zamrzí je scénář, který jinak povedený film stahuje k lehké nadprůměrnosti. Škoda, místo opravdu kvalitního žánrového snímku, zde máme dobrý biják, na který se dá podívat vícekrát. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • I když film nebyl příliš úspěšný, to samé se nedá říci o soundtracku. Ne něm ve své době netradičně své síly spojili umělci  z rockové/metalové a hiphopové scény, například Faith No More s Boo-Yaa T.R.I.B.E., Biohazard s Onyx, Pearl Jam se Cypress Hill nebo Slayer a Ice-T.  Album se stalo v hudebních kruzích fenoménem a dá se říct, že i zakládajícím stavebním kamenem žánru, který se později nazýval Nu-Metal a do něhož spadají skupiny jako KoRn, Slipknot, Coal Chamber nebo Linkin Park. (p3tris)

Reklama

Reklama