Režie:
Stephen HopkinsScénář:
Lewis ColickKamera:
Peter LevyHudba:
Alan SilvestriHrají:
Emilio Estevez, Cuba Gooding Jr., Denis Leary, Stephen Dorff, Jeremy Piven, Peter Greene, Erik Schrody, Michael DeLorenzo, Christine Harnos, Angela Alvarado (více)Obsahy(1)
Čtyři přátelé (Emilio Estevez, Cuba Gooding Jr., Stephen Dorff a Jeremy Piven) se jedné tiché noci rozhodnou odjet na zápas v boxu a strávit ji příjemně ve městě. Nevinná oslava se však změní v boj o přežití po špatném odbočení z rušné silnice. Musí podstoupit zkoušku svého přátelství a odvahy. Stanou se svědky brutálního řádění gangu, který nerozlišuje rasu ani barvu pleti. Psychopatický vrah (Denis Leary) zde hraje se svou obětí krutou hru kočky s myší. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Recenze (71)
Skvělá night runaway s dobrým scénářem, atmosférou, výpravou, kamerou a obsazením, o jedné pánské jízdě, která se brutálně zvrhla. Skutečně to silně evokuje snímky ze 70. let zmíněné moviem a ti gangsteři měli být rozhodně hispánci nebo černoši jako v podobných, o rok starších Hillových LOTRECH, umocnilo by to ty naznačené třídní rozdíly. Nejlepší byla scéna na žebříku nataženém vysoko mezi dvěma střechami, po kterém musí hrdinové v jednu chvíli přelézt, aby unikli pronásledovatelům, a následné vyjednávání o život. Jednoduchý, strhujícím způsobem natočený nápad, u kterého se o mě pokoušel infarkt. Režiséra Stephena Hopkinse netřeba představovat, je to ten pán co nám během svých nejplodnějších let v první půlce 90. let přinesl kromě ROZSUDKU NOCI třeba druhého PREDÁTORA nebo ZDĚŠENÍ. Dobře na tom byl i můj oblíbenec Emilio Estevez, který ve stejném roce natočil ještě NABITOU ZBRAŇ 1 a POLICEJNÍ DOHLED. Na závěr se jako už u mnoha jiných levných, jednoduchých, ale výborných žánrových filmů, musím zeptat: proč se sakra něco takového netočí i u nás? ()
Na tomhle snímku je nejzajímavější soundtrack, který ve své době vzbudil pozornost revolučním propojením hip hopových a alternativně rockových umělců. Začátek filmu samotného vzbuzoval naděje, že i ten by mohl být něčím výjimečným. Slušně rozehraná partie skupiny dobře situovaných chlápků na rozhraní nevybouřeného mládí a blížící se zodpovědné dospělosti, kteří v pochybné čtvrti nedopatřením nakouknou pod pokličku místních nekalých kšeftů a stanou se tak lovnou zvěří, je slibná, i atmosféru a napětí to má. Ale postupně to tvůrcům začne klouzat mezi prsty, zajímavé sociální pnutí mezi oběma stranami se vytrácí a konec už je jen bezradnou akční konfrontací. Navíc mi Estevez nikdy moc nepřirostl k srdci a jeho gangsterský protivník taky moc charismatu nepobral. ()
Kdysi když jsem to viděl v době premiéry, mě tenhle film dostal až svou vražednou atmosférou a nečekaně dobrým Emilio Estevezem. Prostě je to thriller, který chytne pod krk a hustě diváka dusí. To ale bylo kdysi dávno a od té doby jsem už na tento film nikde nenarazil. Určitě bych si ho dal znova, abych se přesvědčil, zda ztratil na své působivosti či nikoliv. ()
Sjetí z dálnice vám někdy může zkrátit nejen čekání v zácpě, ale i pobyt mezi živými.. Béčko jako řemen, co si Sheenův brácha Emilio omotal kolem pěstí, aby se bránil ukecanému padouchovi Learymu, který mu chce šáhnout na život i ženu, se na rozdíl od ostatních filmů podobného ražení může opřít i o patřičně atmosférickou hudbu. Ať už jde o Silvestriho tóny, kdy čekáte každou chvílí Predátora v koženém kabátě, jak vybafne s Berettou v ruce z boční uličky, či dnes už legendární soundtrack "duetů", který je ve filmu na můj vkus docela málo využitý. Nejoblíbenější kousky z něj: Slayer / Ice-T 'Disorder' a Faith No More / Boo-Yaa T.R.I.B.E. 'Another Body Murdered' ()
Velice příjemné překvapení. Napínavý, mnohdy nervydrásající (hlavně scány z nočního odstavného nádraží) a atmosférou nasáklý akční thriller. Režie je skutečně výtečná a přesné obsazení. Jediné co zamrzí je scénář, který jinak povedený film stahuje k lehké nadprůměrnosti. Škoda, místo opravdu kvalitního žánrového snímku, zde máme dobrý biják, na který se dá podívat vícekrát. ()
Galerie (19)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (2)
- I když film nebyl příliš úspěšný, to samé se nedá říci o soundtracku. Ne něm ve své době netradičně své síly spojili umělci z rockové/metalové a hiphopové scény, například Faith No More s Boo-Yaa T.R.I.B.E., Biohazard s Onyx, Pearl Jam se Cypress Hill nebo Slayer a Ice-T. Album se stalo v hudebních kruzích fenoménem a dá se říct, že i zakládajícím stavebním kamenem žánru, který se později nazýval Nu-Metal a do něhož spadají skupiny jako KoRn, Slipknot, Coal Chamber nebo Linkin Park. (p3tris)
Reklama