poster

Hoši z Brazílie

  • český

    Kluci z Brazílie

  • anglický

    The Boys from Brazil

  • slovenský

    Chlapci z Brazílie

Thriller / Drama / Sci-Fi

Velká Británie / USA, 1978, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Snorlax
    *

    Na tomhle filmu si nezahlodal zub času, ale celý chrup času. Objevují se stále nové lokace, v nich stále nové nemluvící postavy. Když konečně přestane pantomima, postava pronese něco o počasí, případně jinou frázi vhodnou k její identifikaci, střih a film už je zase někde jinde. Studená kolejnice je napínavější než Hoši z Brazílie.(5.7.2013)

  • J*A*S*M
    *****

    Vynikající sedmdesátkový thriller, v němž si Gregory Pack vystřihnul zápornou roli doktora Josefa Mengele. Je to nepříliš známý film, dostal jsem se k němu v podstatě úplnou náhodou - a o to víc jsem byl příjemně překvapený. Předně to má úplně skvělou zápletku. Když se vyjeví, o čem přesně ten film vlastně je (předem jsem si naštěstí nečetl komentáře, které tu toho hodně vyzrazují), zmocnil se mě velmi nepříjemný, až znepokojivý pocit, srovnatelný třeba s Dotekem Medusy. Jsem nadšen jako už dlouho ne.(22.5.2011)

  • Flego
    ****

    Od vzniku tohto filmu určite zdochlo prirodzenou smrťou mnoho esesákov, som však presvedčený, že ich je ešte zopár, ktorí by si zaslúžili podobný osud.(14.7.2009)

  • cheyene
    ***

    Kdyby se ve filmu vyskytoval nějaký fiktivní doktor a ne konkrétně Josef Mengele, dal bych i 4*, protože by šlo o příjemné sci-fi drama a thriller. Takto je pro mě snímek pouhé sci-fi a nějaká alternativní historie, což mě v tomto případě moc neoslovilo. Jinak zpracování, herci, hudba, některé scény super, ovšem celkový dojem spíš slabý.(3.4.2013)

  • Gemini
    ***

    Prověřený režisér, předloha slavného spisovatele, velká herecká jména, hudba od Pana Skladatele. To zní výborně, že? Jenže od doby vzniku filmu uplynula spousta let, a ve své době nepochybně šokující téma možností klonování lidí už není po Dolly a výzkumech kmenových buněk atd. dostatečně nosné pro pořádný thriller. Nemluvě o tom, že ve filmu opakované "dneska už náckové nikoho nezajímají" je po dalších víc jak třiceti letech ještě pravdivější než tenkrát. Možná až příliš... Nicméně k věci - je to hlavně zásluha herců a režiséra, že přednáška vedená Bruno Ganzem je spolu s němou flashbackovou sekvencí z opuštěné laboratoře nejlepší z celého filmu, a ve své působivosti se blíží třeba takové klasice jako je Dotek Medúzy. Z dnešního pohledu působí řada ostatních scén chabě, přehnaně pateticky nebo přímo směšně - viz třeba Peckovo opakované propagandistické hřímání (BTW podstatně víc než Mengeleho připomíná přímo Hitlera), útok dobrmanů nebo třeba ruční práce na fašounském plese. Sedmdesátiletý Laurence Olivier působí velice sešle (aby také ne, po všech těch zdravotních problémech, kterými si ke stáru prošel), a pro jeho roli je to jen dobře - bohužel o to méně uvěřitelné je fyzicky náročné rozuzlení v Pennsylvánii. Celkově mám dojem, že na papíře to celé muselo působit lépe, a třeba u takové scény na přehradě jsem úplně slyšel šustit stránky. Poslední záběr jsem "viděl" předem, protože Jeremy Black jednak od první scénky působil jako (výtečně) odpudivý rádobynadřazený hajzlík, a druhak přesně takovéhle završení přece má "každý správný" thriller ze sedmdesátek. Takže OK, nebylo to špatné, ale nemám důvod se dívat znovu. Nicméně děkuji, že jsem si mohl opravit svůj historický omyl o barvě očí vůdce "tisíceleté" při maximálně extenzivním výkladu dvanáct let trvající říše;) Takže ode mě 70%. A na závěr, drazí soukmenovci, kvízová otázka - "Doplňte logickou řadu: Ein Volk, ein Reich, ...". V případě jiné odpovědi než "einmal" běžte na pívo a na Spartu a neotravujte na internetu, OK? A ano, můžete si postěžovat strejdovi Adenoidovi Vandasovi, že si z vás negromilci dělají srandu;) White flower vespolek, odchod.(13.9.2011)

  • - Gregory Peck sa po ukončení filmárskej kariéry vyjadril, že postava Mengeleho mu bola zo všetkých najmenej sympatická. (vander19)

  • - V době natáčení se pravý Josef Mengele stále skrýval v Sao Paulu v Brazílii. Zemřel krátce po uvedení snímku v roce 1979. (Javert)

  • - Role Laurence Oliviera - Ezra Liebermann - je založena na opravdovém lovci nacistů Simonu Wiesenthalovi. (Javert)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace