Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Návrhář Cremer (Khaldoun Elmecky) vymyslí pro svoji firmu šaty, pro něž se nechal inspirovat pestrým sari své indické sousedky. Jenže brzy se ukáže, že tento oděv svým vlastníkům přivozuje samé nepříjemné zážitky... 1996 - cena kritiky v Benátkách, 1997 - speciální cena poroty v Postupimi. (Pohrobek)

Recenze (10)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

První setkání s tímhle režisérem bylo dost bizární. Ono je těžký brát v potaz fakt, že je o šatech, které kdo navlíkne, tu kdokoliv ojede. Chvílemi jsem nevěděl, co si mám myslet a nedokázal jsem se přestat smát a na druhou stranu jsem nevěděl, co si mám myslet a nepochopitelně jsem musel kroutit hlavou. Možná bych film nedoporučoval v současné době aktivním feministkám. Zřejmě by ho nepochopily a pravděpodobně by režiséra dodatečně zažalovaly. To ale neznamená, že já ho nějak výrazněji pochopil. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

To bylo chytrý jak kdyby to psala liška Bystrouška. Šaty co si hrajou na Hanzelku a Zikmunda a cestujou zvláštní shodou okolností ze ženský na ženskou a na jaký se zastavej tam se dočkáme nějakýho tý vztahový koulovačky. Jako jo, nemůžu říct že by tio bylo špatný, ale nemůžu ani říct, že by to bylo na dárek k ježíšku. Na můj vkus tam bylo až moc hráblej lidí což na jednu stranu směřovalo ke komicko absurdním situacím,jenže na druhou to ten film posílalo do kytek, protože jsem nevděl co si o tom všem mám myslet. Možná v Holansku na pár lidí až moc foukaj vrtule od mlýnů a pak to s těmi jejich filmy takhle dopadá. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Provokativní, nemilosrdné, satirické až na půdu. Šaty, které vás zaručeně dostanou do průšvihu, ne-li na onen svět. Zvrhlý průvodčí, který vlastně nechce nic špatného. Jeho oběti, jež vlastně až tak obětmi proti své vůli nejsou. Kaleidoskop pospojovaný motivem pestrého sárí s fantastickým motivem listu? Surrealistická hříčka? Smutná a trpká alegorie lásky či toho, co si dnes někdo pod tímto pojmem představuje? Výpověď o tom, že tam všichni stejně jednou skončíme, ať jsme jakkoliv normální? Možná. Nejspíše od všeho trochu. Ale ať mělo být "poselství" tohoto snímku závažné sebevíc, nebo sememíň, mě se dotklo poměrně razantně. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Alex van Warmerdam uzpůsobuje "pravdu odvěkou", že šaty dělaj člověka v tom, že ho nedělaj šaty ty svoje, ale ony cizí. Ty šaty mají přitom tu vlastnost, že když muž na ně pohledí (především Alex van Warmerdam), krev mu začne vřít v žilách. Šaty putují světem, jsou stále menší a menší, až jsou úplně destruovány. Než k tomu ovšem dojde zažijeme mnohé formy sexuálního harašení; nikdy přesně nevíme, zda jde o šaty samotné nebo co je pod nimi (ale to jsou také šaty, ty nové císařovi). Šaty jsou nicméně condicio sine qua non. Pozn.: V Německu byl film promítán s podivným názvem: "Das geheimnisvolle Kleid - Die Wirkung auf Frauen, die es tragen und die Besessenheit der Männer, die es verfolgen / Tajemné šaty - Působení na ženy, které je nosí a posedlost mužů, kteří je pronásledují". Zkrátka šaty jsou šaty a Němci Němci. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

Po delší době jsem se vrátil k mému oblíbenému režisérovi Warmerdamovi. Jeho styl mám už v malíčku, tak jsem nebyl ničím překvapen. Námět mi přišel originální, který dává podnět k dostatku absurdních situací. Jen stále přemýšlím, co nám tím chtěl režisér říci. Na pobavení však dobré, chvilkami úchylný jak jsem u něj zvykem, ale vesměs jsem byl spokojen ... tak na tři hvězdičky určitě [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 2 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama