poster

V sobotu večer, v neděli ráno

  • Velká Británie

    Saturday Night and Sunday Morning

  • slovenský

    V sobotu večer, v nedeľu ráno

Drama / Romantický

Velká Británie, 1960, 85 min

Režie:

Karel Reisz

Předloha:

Alan Sillitoe (kniha)

Scénář:

Alan Sillitoe

Kamera:

Freddie Francis

Střih:

Seth Holt
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    *****

    Italský neorealismus nebyl jen směrem, který ovládl světový hraný film své doby; byl něčím víc; byl především všeobecně sdíleným pocitem prvních poválečných let. Doby, která po znániku nacismu začínala z ničeho. Pocitu, který se poměrně rychle se stoupajícím hmotným standardem životní úrovně měnil v dozrávající a vyhraňující se konzumismus. Mladý hrdina anglického průmyslového města konce padesátých let minulého století v sobě dokonale ztělesňuje tyto tendence. Bouří se odnikud nikam proti své nezadržitelně nastupující dospělosti. Skutečnost, že vydělává, ho nabíjí falešným sebevědomím. Bludný kruh týdne za týdnem, od vystřízlivělého pondělka do promrhané neděle, se náhle zasekne. Konfrontován s možným otcovstvím a náznakem skutečného hlubokého citu k dívce, která odmítá být ve vztahu onucí a pro niž svedením vše ne končí, ale začíná i za cenu, že o nově získaného partnera přijde, ho osudově vede do pasti, kterou si připravil sám svou vlastní lehkovážností. Na rozdíl od felliniovských darmošlapů se zdá, že vlastním svobodným rozhodnutím procitá do dospělosti, slušnosti a zodpovědnosti. Výborná kamera, chápavý autorský pohled, který se zdařile nevyhýbá dobovým konvenčním tabu, výborné herecké výkony, to jsou vklady českoanglického režiséra Reisze, které toto pozoruhodné dílo činí i dnes inspirativním a podnětným a otazníku, jímž SOBOTA končí, propůjčují ojedinělou pádnou přesvědčivost.(4.6.2011)

  • raroh
    *****

    Takový střízlivý britský Divoch a Rebel bez příčiny zakotvený v dělnické sociální realitě (viz i pravdivé zobrazení, jak tito nespokojenci končívají - velmi rychle je ovládne nějaká ta žena), včetně toho, že mladý bouřlivák je sympatizantem komunistické strany.(12.4.2010)

  • dobytek
    *

    Hlavní hrdina žije nudnej, šedivej, stereotypní život a film na mě působil úplně stejnym dojmem - nuda, nuda, šeď. Celej tejden jenom do fabriky a domu, o víkendu do hospody, tam si dát pár piv bez pěny, pak vošukat nějakou vdanou madam a další tejden znovu to samý... Pobavila mě akorát scéna, kdy hlavní hrdina střelil otravnou bábu ze sousedství vzduchovkou do prdele. Možná si ten film tak špatný hodnocení objektivně nezaslouží, ale mně to prostě úplně zkurvilo náladu. Pokud bylo cílem filmu zkurvit mi náladu, tak se to povedlo na 100%. Já ale chci od filmu něco trochu jinýho. Jinak velkej zážitek je taky českej dabing. Petr Oliva a Daniela Bartáková nadabovali kromě asi 4 hlavních postav snad úplně všechno, co ve filmu otevře klapačku.(26.2.2012)

  • Vodnářka
    ****

    Konec padesátých let, Anglie, rozhněvaní mladí muži, Alan Sillitoe, volnost, "All I want is having fun. The rest is propaganda!", ale zároveň i problémy spojené s udržením si této volnosti. Tak tohle je přesně styl, který si užívám, navíc ve spojení s režisérem pocházejícím z Ostravy a zachráněným slavným Nicholasem Wintonem.(27.8.2010)

  • Aky
    ****

    Věčné téma koloběhu stále stejného životního modelu, do kterého každá další enerace přes všechny své smělé plány znovu upadne. Řemeslně natočené, pěkně se na to dívá, jen trochu vadí, že žádná postava není zvlášť kladná nebo aspoň přijatelná. Člověk si při sledování víceméně říká: dobře vám tak.(29.3.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace