Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Farmář Tom Garvey i jeho žena Mae se narodili v Tennessee, jsou zvyklí pracovat a snaží se udržet při životě farmu, kterou Tomova rodina vlastnila po generace. Pole i usedlost ale stojí v záplavové zóně řeky, která se při velkých deštích rozvodňuje. V současné době se celá Amerika potýká s ekonomickou krizí, výnosy ze sklizně jsou mizivé a Tom tedy musí přijmout práci v železárnách, aby uživil rodinu. Na farmě zůstává na všechnu práci sama Mae a děti. Místní podnikatel Joe Wade se snaží skupovat domy a farmy u řeky, protože plánuje celou oblast zatopit a postavit přehradu. Navíc se zdá, že Wade není úplně lhostejný osamělé Mae. Podaří se Tomovi zachránit farmu před rozvodněnou řekou a svoji ženu před Wadem? (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Dřív nebo později přijdou další povodně, bude moc vlhko, nebo moc sucho.. nebo moc kukuřice.. Já počkám !!" Že "farmáři těžkej chleba maj" všude na světě jistě nebude příliš originální nosná myšlenka, ale trio Mel Gibson, Sissy Spacek a Scott Glenn, nutno říci, že všichni tři odehrají výborné party, přesně jak jsme od nich zvyklí, mě přeci jen donutilo odškrtnout si další kousek z filmografie mého oblíbence Mela.. Čekal jsem poctivé drama podobné Slepému hněvu, přičemž Řeka ho minimálně svojí syrovostí a realističností kvalitativně jasně poráží, bohužel však jde spíš o nudnou sondu do života farmářů stižených hospodářskou krizí s minimem akce i silnějších momentů, byť dva tři zde jistě najdeme, přičemž mám na myslím především uličku hanby před továrnou, scénu s rozzuřeným býkem a tu se srnkou.. Režisér Mark Rydell rozehrává podivně melancholickou studii do úmoru se lopotícího Američana, patriota a starousedlíka, aniž by se odhodlal malinko přitlačit na pilu, nechává příběh plynout stejně jako onu řeku přinášející dobré a zároveň i zlé.. Kamera Vilmose Zsigmonda chvílemi maluje parádní podzimní obrazy, byť i velmi znepokojivé, ale především John Williams tradičně svým parádním soundtrackem odvede víc práce než tisíc stávkokazů a udržuje snímku alespoň minimální napětí.. A tak kromě reklamní vložky Scotta Glenna: "Víš, Oreo jsou moje nejoblíbenější sušenky na celým světě !!" ;) zaujme především fakt, že když už v závěru filmu tvůrci nechají Mela hrát svého typicky pološíleného Maxe, ke všemu odhodlaného naštvaného muže, celé to utnou tou velmi nereálnou a sentimentálně devalvující pointou.. ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

výborná sociálna dráma spracovaná štýlom pripomínajúcim mi Malicka spojeného so Spielbergom.....veľmi pekná konfrontácia tém príznačných pre ducha Ameriky - boj o prežitie, tradícia, komunita, rodina, drsnosť, spolupatričnosť, civilizácia vs. príroda, mesto vs. vidiek.....prítomný aj silný apel na skazenosť, nezdravosť až sociálnu patologickosť industriálnej spoločnosti strativšej akúkoľvek väzbu k pôde, krajine, predkom, domovu, prírode....napriek tomu, aj z najnaliehavejších "industriálno-sociálnych" scén je cítiť humanizmus a pochopenie existenciálnej nevyhnutnosti ľudského konania proti vlastnej prirodzenosti ("útek" za prácou do továrne)..... vzdialene mi to pripomínalo aj Olmiho "Strom na dreváky", pretvorený na americký spôsob, kde pokora, asketickosť a viera talianskeho filmu bola nahradená nepokoriteľnosťou-dravosťou ľudského ducha, optimizmom a...romantickou kamerou Vilmosa Zsigmonda (nominovaná na Oscara 1984) ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Kdepak, vážení ! Půjčku nedostanete pro své krásné oči či jiné fyzické, popřípadě dušení přednosti ... dokonce ani proto, že si ji (dle vašeho subjektivního názoru) ZASLOUŽÍTE. Za prvé musíte být SOLVENTNÍ - a za druhé by váš majetek měl mít dostatečnou hodnotu ... to aby vám mohl být zabaven - kdyby se někde něco zvrtlo ... jelikož váš bankovní ústav nemíní kvůli vám a vaší nezodpovědnosti přijít na buben. Neboť je to KAPITÁL, kdo vládne světem - a ti, kdož se domnívají, že vládnou kapitálem, mu ve skutečnosti i slouží. Takový přepych, jakým jsou city, si tudíž nemůžou dovolit - a ve jménu svého pána a jeho svobodného trhu zneužívají ty nejbědnější a štvou je proti sobě... aby se čirou náhodou proti nim (a nedejbože proti NĚMU) nespojili. "Řeka" je taková pěkná názorná ukázka koloběhu života pod prapory pokroku. Jen s jednou jedinou výhradou: Podle všech dobrých zvyklostí po celou stopáž směřuje k velkému dramatickému finále - a na poslední chvíli nečekaně zakolísá a drobným úhybným manévrem ho obejde ... jakoby se najednou zalekla vlastní odvahy. Promrhá tak svou sílu a přitom si vymůže jen nevýznamný odklad, který teoreticky ani prakticky nic neřeší. P.S.: Taková přehrada je věru impozantní - a mnohde potřebná věc ... ale neměla by vám jen brát, měla by vám nabídnout nějakou kompenzaci ... východisko ... příležitost ... důstojnou variantu, jak žít dál. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Hospodářská krize a s tím spojené těžkosti. Příběh je zasazen do oblasti státu Tennessee a je napsán tak, že to v podstatě nemá klad ani zápor. Každému tu jde o přežití a tím se přirozeně stává někomu terčem nenávisti. Týká se to i zdánlivě hyenistického manažera snažícího se všechny vyštvat ze svých pozemků, aby je mohl vykoupit a postavit tak na řece přehradu. Farmáři by totiž skončili i bez toho, neboť jejich živobytí pravidelně ničí při vydatných deštích rozvodněná řeka a když se k tomu přidá ona hospodářská krize, dílo zkázy je dokonáno. Manažér chce jen využít přírodní živel. To je jako snaha farmářů si vydělat peníze ve zdejší továrně. Jenomže když tam zrovna stávkují odbory kvůli zajištění lepších podmínek, jsou všichni v jejich očích bráni jako stávkokazové a tím terčem nenávisti zrovna tak. Koho zajímá, že oni ty peníze opravdu potřebují hlavně na své dluhy a k záchraně svého hospodářství. Tady prostě nelze určit kdo je v právu a kdo ne. Atmosféra snímku je tak velmi reálná a hodně k zamyšlení. Pohled na danou věc z více stran je velice přínosem. Silný příběh v přirozeném tempu s vynikající kamerou pozvedávajíce tragédii doby. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Drama Marka Rydella působí značnou syrovostí, když bez obalu a příkras vykresluje neradostnou situaci farmářů, kterým pod rukama mizí to, co jejich předkové vybudovali a na čem lpěli. Výborný výkon podává zejména Sissy Spacek, pozice ženy v mezní situaci jí sedí přesně na tělo. Také Scott Glenn dokázal svou na první pohled negativní postavu postavit do nejednoznačného světla. Jediné, co Řece hodně ubralo, je samotný závěr. Celou dobu divák sleduje značně realistický příběh, ale posledních deset minut se zvrhne v americky sentimentální doják, který bez problémů podrazí nohy solidně vystavěnému scénáři. ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama