Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Láska a nenávist, SEX a smrt, vzpomínky a touha. A jedno velké tajemství. Kolem domu Lisbonových se točí všichni kluci. Žije v něm pět krásných sester, kterým jejich rodiče zakazují chodit ven, a chlapci o nich něco vědí jen díky tomu, co vidí přes okna. Tato rodina má temné tajemství, ale nikdo by ho neodhalil, kdyby místní playboy Trip nepozval krásnou Lux Lisbonovou na večírek. Rodiče dokonce povolí děvčatům jít ven a vše vypadá v pořádku. Když se Trip a Lux trochu sblíží, věci naberou nečekaný spád. Kluci teď již nechtějí děvčata jen sledovat. Chtějí je zachránit - i za cenu vlastní nevinnosti. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (445)

kinej 

všechny recenze uživatele

Když jsem se po čase znovu dostal k tomuhle filmu, překvapilo jak moc záživně a srozumitelně zvládla Sofie Coppola natočit film s tolika postavami, z nichž jich několik výzmaně přispívá do děje, ale zároveň je vše na svém místě a dává smysl a není problém se v ději oreintovat. Zároveň dokázala navodit a nenarušit dojem děsivé teenagerovské dívčí tajemnosti, ze kterého mě tu a tam mrazilo. Kromě skvělých přirozených juniorských hereckých výkonů jsem si vychutnal i vedlejší postavy jejich slavnějších herckých kolegů, kteří dokazují že i malá role se dá zahrát ve velkém stylu. Skvělý byl např. James Woods, ale třeba Danny de Vito svými pár větami také film obohatil. ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Co tím chtěl básník říci? Nejsem si jistá, jestli se Coppola snažila poukázat na to, že by lidé neměli podceňovat problémy teenagerů anebo na přehnanou a úzkoprsou lásku rodičů k dětem. Každopádně zpracování mi připadá naprosto uzívané a tak nějak zastřené. Nevím, co je pravdy na tom, že se hodnocení podstatně změnilo k lepšímu po tom, co měl další film Coppoly úspěch, ale nedivila bych se tomu. Psychologie a motivace postav byla naprosto nulová, všichni byli nevýrazní a jejich činy neopodstatněné. A sestry "panny" k nerozeznání, snad až na Kirsten Dunst. Toto mě zkrátka minulo obloukem. Mimochodem obsah je úplně zcestný. ()

Reklama

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Komorná drama na čele s Kirsten Dunst, ktorá okolo seba vytvára úžasnú auru panenskej nedotkunteľnosti a tajomnej zvodnosti (ano, ide to do kopy) a celý snímok tak posúva o pomyselný level vyššie. A s geniálnym soundtrackom od francúzkych Air je toto oveľa lepšie ako preceňované Lost In Translation. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Zasnená, poetická atmosféra dodáva tomuto snímku osobité čaro a jedinečnosť. Veľmi dobre sa na to pozerá, a to aj napriek tomu, že po dramatickej a obsahovej stránke ide iba o priemer. Navyše, veľa vecí sa mi tu zdalo nevysvetlených, alebo rozobratých iba povrchne. V konečnom dôsledku som však spokojný. 70/100 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Dívčí příběh pohledem mužů. Velmi vyzrálý celovečerní debut, který porušuje vícero norem klasického hollywoodského vyprávění. Film de facto nemá protagonistu, který by musel řešit konflikty a překonávat překážky pro dosažení cíle. Vypravěč je stejně jako v knize neurčitý reprezentant mužského pokolení. Na množství otázek dostaneme jen minimum uspokojivých odpovědí, řada mezer zůstává až do konce nevyplněných. V jednu chvíli si Coppolová dokonce dovolí použít nepravdivý flashforward (útěk autem).___ Přes šíři interpretačního pole nejde o neurčitý new age blábol, v němž by dojmy vítězily nad logikou. Film je precizní ve zprostředkovávání a paralelním shazování chlapeckého/mužského hlediska, čímž se do středu naší pozornosti namísto samotných dívek, jež nemáme možnost poznat, dostává právě akt dívání se a konstruování idealizovaných obrazů. Snaha pochopit sestry (a jejich svět, symbolizovaný domem Lisbonových, domečkem pro panenky, v němž jsou zavřeny a který nakonec „umírá“ společně s nimi), jež pro partu kluků začaly existovat až „díky“ sebevraždě jedné z nich, je omezena osvojenými mentálními schématy a stereotypními škatulkami. Jde o silně zobecňující vnímání, založené na předpokladu unikavé ženské iracionality, které nezohledňuje svébytnou povahu každé z dívek, z nichž určitou svébytnou v očích chlapců skrze svou sexualitu získává pouze Lux. Od zjednodušujícího chápání komplexních lidských bytostí se Coppolová distancuje ironickým použitím výrazových klišé z hloupějších „holčicích filmů“ (hudba, banální „ilustrace“ při čtení Ceciliina deníku, obsahující záběry s trháním kytiček, prosluněnou krajinou a jednorožce). ___ Mytologickým závojem zastřený příběh (neurčité časové zasazení, výrazná symbolika, nadčasové téma připomínají Piknik na Hanging Rock) o tom, jak ženská nevinnost (resp. její představa) muže připravuje o duševní vyrovnanost, schopnost empatie a lásky tak zároveň slouží jako útok na „přisvojovací“ mužský pohled a patriarchální zobrazovací schémata. Kdekoli jí to předloha umožnila, projevila Coppolová vůči dívkám dost empatie na to, aby plnily výhradně funkci tajuplných a krásných objektů. Podnětně mnohovrstevnatá Smrt panen je díky tomu v neposlední řadě generační výpovědí o neochotě připustit, že „this tree is dead“ (ať už si za strom dosadíme Cecilii, dětství nebo něco jiného) a marném vzdoru pomocí hudby, sexu, sebevraždy… 80% Zajímavé komentáře: Faidra, Oskar, kiddo, Sindymindy ()

Galerie (127)

Zajímavosti (17)

  • Lux (Kirsten Dunst) skočí skrz otevřené okýnko do Tripova (Josh Hartnett) auta. Když ho ale vzápětí opouští, otevře dveře a okýnko je zavřené. (Marator)
  • V pokoji sester Lisbonových můžete vidět knihu "Sacred Well of Sacrifice" od Bammana a Whiteheada. (hansel97)
  • Alternatívnymi názvami filmu boli aj názvy Sofia Coppola's the Virgin Suicides či The Lisbon Sister. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama