poster

Rampa

  • Francie

    Jetée, La

  • anglický

    The Pier

    (neoficiální název)

Krátkometrážní / Sci-Fi / Romantický / Drama

Francie, 1962, 28 min

Režie:

Chris Marker

Scénář:

Chris Marker

Producenti:

Anatole Dauman

Střih:

Jean Ravel
(další profese)
  • honajz
    ***

    Ten fotopříběh, protože film to není, stojí na uhrančivém komentáři a některých skutečně výjimečných fotografiích. Sám příběh je skvělý, i když číst jej jako povídku, asi by člověk řekl - pro tu převažující a nijak se vyvíjející romantickou linii - že povídka je průměrná. Pravda, hodně existuje odvozenin od tohoto fotopříběhu - včetně filmového remaku 12 opic. 12 opicím však chybí ta uhrančivost a zadumaná nálada tohoto příběhu. Celkově mírně nadprůměrné dílko.(12.4.2013)

  • Hellboy
    ****

    Gilliamových 12 opic mnohem lépe využilo tématu Rampy, celovečerní formát dokázal plněji rozvinout zápletku, ale filmu Chrise Markera zase nemůžeme upřít prvenství a nesmírnou originalitu. Rovným dílem příběhu i formy. Je překvapivé, jak dobře může fungovat na poli pouhých 26 minut příběh vyprávěný pomocí fotek!(17.3.2010)

  • Ištván87
    ****

    No jo. Skvělej předobraz pro genialitku, kterou se stal dlouhometrážní remake jménem 12 opic.(20.5.2009)

  • Rogue
    *****

    Filmové médium je zde využito k původnímu účelu vyprávění příbehu a tak je tato sbírka fotografií paradoxně filmovější než většina 'opravdových' filmů. A teď mi někdo vysvělete, k čemu je Gilliam vlastně dobrý.(10.10.2009)

  • kitano
    ****

    Film, ktory stoji za to vidiet uz len koli tym nadhernym cierno-bielym fotografiam. Na ponurej, hlbokej atmosere postaveny snimok, ktory sice pouziva minimalisticke obrazove prostriedky, zato vsak vo vasej hlave sa "rozprestrie" a zaplni vam ju mnohymi myslienkami a uvahami. Velmi nezvicajny, pohlcujuci zazitok, odlisny od vsetkeho, co som videl pred tym. (8.8/10)(7.10.2007)

  • - Díky své krátké filmové stopáži se snímek nejdříve promítal promítal jako předfilm titulu Alphaville (1965). (Chrustyn)

  • - Ve filmu se objevuje pouze jediný pohyblivý záběr, a to ve scéně, kdy se hlavní ženská postava, Hélène Chatelain, probouzí a otevírá oči. (Hejtmy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace