Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Had Plissken se vrací. Velký divácký úspěch akčního sci-fi thrilleru Útěk z New Yorku z roku 1981 (který se u nás v kinech nehrál, ale záhy po revoluci patřil k oblíbeným videohitům) inspiroval jeho režiséra Johna Carpentera, aby o patnáct let později natočil Útěk z L.A. Použil velmi podobný syžet a pouze se přesunul z východního na západní pobřeží Spojených států. V roce 2013 je po velkém zemětřesení Los Angeles ostrovem, který není součástí nových Spojených států. Slouží jako obrovské vězení pro všechna individua, jež byla vyhoštěna ze země, která se v reakci proti rostoucímu násilí a úpadku morálky stala policejním státem. Jednooký hrdina prvního snímku Had Plissken (Kurt Russell) je tu znovu poslán na téměř beznadějnou misi. Má získat černý kufřík, kontrolující satelitní rozvody elektrické energie, který na ostrov zavlekla rebelantská prezidentova dcera. Jako zvláštní pobídku dostane do krve virus, který jej bez protilátky do deseti hodin zabije… Carpenter dostal k dispozici značný rozpočet 50 milionů dolarů (skoro desetkrát tolik než stál Útěk z New Yorku) a využil ho k pochmurné evokaci zdevastovaného města, v jehož rozpadlých ruinách se pohybují bizarní postavy nejrůznějších zločinců a zkrachovalých existencí. Kurt Russell (který se tentokrát podílel na scénáři i na produkci) hraje Plisskena jako znechuceného cynika, jemuž na budoucnosti nových Spojených států pramálo záleží a hodlá si pouze zachránit vlastní kůži. Zručně natočený snímek plný akčních scén je jen lehce zahalenou parodií na temné postkatastrofické filmy, jež především v devadesátých letech vznikaly jako na běžícím pásu pro potřeby nenasytného videotrhu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (295)

Lima 

všechny recenze uživatele

Tři roky po ´Jurském parku´ by mě tenhle film po technické stránce skoro až urážel, ale při surfařské scéně jsem pochopil, že to Carpenter nebere vůbec vážně a trochu si z nás střílí. Poeta béčkového žánru, který vyjma ´The Thing´ nikdy triky neuměl a jeho fanouškům to nikdy nevadilo. Scenář samozřejmě hrozná hovězina, ale o to tu nejde. Hlavně že Kurt je jak šmirglpapír a ten konec je tak absurdně anarchistický, že by i Tyler Durden zrudl hanbou. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Ultrabéčko, ale fakt zábava. Kurt Russell je celej film fakt hustej (když teda zrovna nelítá na rogalu) a snaží se ukrást jakousi skříňku co ovládá satelity ve vesmíru revolucionářovi co vypadá jak Che Guevara. Líbilo se mi, že je Kurt Russell i docela nemorální. Některý scény jsou tak debilní až jsou geniální (např. když Russell surfuje na tsunami a vedle něj jede Steve Buscemi v káře). Útěk z L.A. je film se snad nejshitovnějšíma efektama co jsem kdy viděl, a proto je taky tak hustej :-) Navíc tam je super hudba, taková jakoby westernová. Jo a zmutovanej Bruce Cambell. ()

Reklama

Derek 

všechny recenze uživatele

na original sa to ani z daleka nechyta, ale je to celkom zabava a russell si svojho snake-a riadne uziva. dufam ze carpenter si z klise akcnych filmov tak trocha utahuje a nie je to pripad stareckej demencie kde stratil svoju sudnost (i ked vsetky jeho filmy ktore nasledovali naznacuju prave druhu moznost)... ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Až doposud by se u Carpenterových devadesátkových fláků nedal vliv devítkového desetiletí prakticky nijak zjistit. V Escape from L.A. nicméně konečně udeřily s obří pompou. Nejde jen o ty obscénní digitální triky, díky nimž některé scény budou podle mě v budoucnu stavebním kamenem dosud neexistujícího uměleckého směru, nýbrž i o ty šedé prázdné chodby militárních komplexů, pytlovité overaly, explotace městských subkultur i hédonistická žánrová sebeuvědomělost. Je to přesně takové, jako když koupíte děcku hromady lega z různých řad a ono si to pospojuje dohromady dle vlastního uvážení bez jakýchkoli limitů reality. Debilní? Jo. Hnusně vypadající? Jasně. Zábava? Jo, ale upřímně na papíře to muselo vypadat líp. Karpoš velký rozpočty neumí. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí braku "Městečko prokletých" jsem Johnu Carpenterovi, tvůrci nejlepších hororů osmdesátých let, přestal téměř důvěřovat. A právě na "Útěk z LA." jsem se původně nechtěl vůbec dívat. Ale pak náhodou jsem přepnul a právě končily titulky tohoto filmu. A tak jsem si řekl, chvíli se podívám. A film mě docela bavil. Dokonce jsem ho shlédl celý. Je to sice jen obyčejné béčko, ale mimořádně zábavné. Carpenterův oblíbenec Kurt Russel byl dobrý, stejně tak Steve Buscemi. A tak jsem zjistil že John Carpenter sice není to co býval v 80. letech, natáčí sice béčka, ale není to tak zlé. Chtěl bych viděl "Útěk z New Yorku". ()

Galerie (90)

Zajímavosti (13)

  • Počas natáčania filmu Kurt Russell trénoval basketbal, pretože všetky koše v záberoch chcel dať sám. Vďaka talentu sa mu to podarilo a dokonca trafil aj cez celé ihrisko. (Abiosis)
  • Podraz s vírusom Plutoxin 7 mal byť súčasťou pôvodného filmu, ale nakoniec nebol použitý. (Abiosis)
  • Kate Hudson odmítla nabídku na roli ve filmu. Důvodem byla přítomnost jejího otčíma Kurta Russella, kvůli kterému by mohla být vnímána jako protekční dítě. (Roman.Ticka)

Související novinky

Kdo uteče z New Yorku?

Kdo uteče z New Yorku?

30.08.2014

Hollywood se snaží Snakea Plisskena vzkřísit už nějaký ten pátek. Slavný tvrďák z Útěku z New Yorku a Útěku z L.A. by ale nadále neměl disponovat tváří Kurta Russella. Na scénu nastoupí mladá tvář,… (více)

Návrat Johna Carpentera

Návrat Johna Carpentera

22.01.2008

Seriál Masters of Horror vytáhl z hrobů několik žánrových mistrů a ukázal jim, že fanoušci na ně nejenže nezapomněli, ale pořád stojí i o jejich novou tvorbu. Minulý týden jsme psali, že na vlně… (více)

Reklama

Reklama