Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brilantní pistolník Sabata (Lee Van Cleef) musí překazit plány hodnostářů z Daugherty, kteří chtějí za ukradené armádní peníze koupit cenné pozemky. Je jisté, že kečup poteče proudem... První příběh o Sabatovi, málomluvném, vždy připraveném a lehce šíleném postrachu „italského Divokého západu“, je úvodem do samostatné kapitoly spaghetti-westernu. Ve snímku sice záhadného hrdinu hraje velká hvězda žánru Lee Van Cleef, ale režisér a spoluautor scénáře Gianfranco Parolini vytvořil oproti Leoneho filmům spíše salónní western kombinovaný s bondovkou. Film je plný bizarních postav s podivuhodnými metodami boje, exotickými zbraněmi a nadupaný akčními scénami včetně salt a přemetů. Vše se nese v odlehčeném tónu, což podporuje extravagantně barevná výprava a soundtracková všehochuť sahající od popu přes mexické kytary až po zlověstné varhany. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Úvod samostatné kapitoly spaghetti-westernu. Příběhů o Sabatovi - Jamesi Bondovi "italského" Divokého západu. Není to Leone, ale mezi obrovskou spoustou italské spaghetti produkce Sabata výrazně vyčnívá. Vcelku se jedná o jeden z mnoha salónních westernů, ovšem režijně velmi dobře zvládnutý. Kralují tu stylizované postavy - Sabata suverénního Lee Van Cleefa, méně výrazný, ale vpodstatě rovnocenný někdy spolu- někdy protihráč Banjo Williama Bergera nebo hlavní záporák Franca Ressela s obličejem a manýry jako z dobrého italského hororu. Ještě stylizovanější jsou časté detaily - povětšinou oněch obličejů, drsné a často i vtipné přestřelky a neuvěřitelně barevná, takřka bordelová výprava. Snímek si vypůjčil i cosi z hongkongských akčních filmů své doby - akrobata s jeho salty a přemety. Co se týče hudby - je to děsná směs všeho možného, popem počínaje, mexickou kytaru nevyjímaje a varhanními preludiemi konče, ovšem tady to funguje na jedničku. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Není to western a není to ani spaghetti western. Je to něco mezi tím, což znamená, že z obojího něco. Fanoušci zmíněných žánrů zaskřípají zuby, že to prostě není nějak ono, avšak v ryze zábavné formě snímek funguje naprosto dokonale. Hvězda stříbrného plátna a především matador spaghetti westernů Lee Van Cleef se zhostil hlavní role a vyznívá přesně tak, jak je v těchto filmech známý. Skromný, nebojácný a zásadový. Snímek je plný nápadů, hlavně co se týče ukrývání zbraní, které byly použity i v mnoha pozdějších filmech. Sabata je jméno záhadného a lehce šíleného střelce. Něco takového vždy fungovalo v rámci napětí a dané atmosféry. Nakonec i Clint Eastwood či Franco Nero by mohli vyprávět. Námět příběhu také není v dnešní době už nic neznámého. Byl recyklován tolikrát, že se i tato klasika vlivem tohoto skutku stává pro dnešního diváka naprosto předvídatelná. Ale není důvod si tím kazit filmový zážitek. Snímek je k plnému uspokojení plný westernových a spaghetti westernových postupů a hlavně kaskadérských scén, které jsou prostě úžasné. Sabata je ve své podstatě stejný pojem jako Django. Když se takové jméno vysloví, je okamžitě jasné o koho se jedná a co má od něj očekávat. ()

Reklama

jondzavid 

všechny recenze uživatele

Poctivo zvládnutý italowestern s "modroočkom" Lee Van Cleefom v hlavnej úlohe zaujme skvele zvládnutou drsnou akciou a výbornou hudbou (pripomínala mi Morriconeho, ale má ju na svedomí M.Giombini). Príbeh je nepodstatný - v podstate ide o to ako sa dostať tou najobtiažnejšou cestou k stotisícovej odmene. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Kdo ksakru jste ??" - "Mohl by to bejt tvůj hrobník !!" ;) Vyřiďte někdo Parolinimu, ať se přestane schovávat za pseudonym Franka Kramera !! ;) Protože tenhle Banjo Band Leea Van Cleefa platí jednoznačně za jeden z vůbec nejzábavnějších a nejvynalézavějších westernů, ačkoli nesmírně hravý Gianfranco Parolini si spíš střílí z žánrových motivů a velmi citlivě je paroduje, než aby slepě opisoval od legendárního krajana Sergia Leoneho, a činí tak s takovou lehkostí a úctou, s jakou si velký ironicky pomrkávající Van Cleef, který se prostě narodil, aby hrál ve spaghetti westernech, užívá svého rozporuplného hrdinu.. Ten mimochodem právě zde jasně naznačuje, jak velkým a především přirozeným komediálním nadáním vlastně dík té své škatulce, byť tedy opravdu luxusní a jedinečné, mrhal.. Sabatu přes všechny nedostatky, k dokonalému snímku má totiž skutečně hodně daleko, které mu však i dík Gionviniho parádní hudbě rádi odpustíte, nelze nepovažovat za opravdovou kultovku.. Kterou si já kdykoli rád vychutnám znovu.. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Vážně jen slabé dvě hvězdy. Celé je to takové divné - vlastně ani nevíte, komu o co jde, prachy lítaj sem a tam, zleva doprava, mrtvoly se hromadí, a všem v městečku je to úplně jedno, nikoho střelba na ulici už ani nevzrušuje, padouchů je furt plná pr.del, kdoví, odkud se berou, farář se taky nechá přesvědčit, aby zkusil vraždu - no, kde to jsme? Lee van Clef je charismatický, roli Zavšivence jsem nepobral, a ještě za něco stojí ten skákající indián. Ale jinak vážně netuším. Hráč na banjo je kdoví proč hajzlík, a že bude střílet z banja je jasné v podstatě od začátku. Objeví se i kulomet. Střih je mizerný, skript nefunguje (postavy jsou v jedné scéně třeba vlevo a klečí, a v příští vpravo a stojí), logická návaznost scén je na pováženou, a to jak těch akčních, tak i těch, kde se nic neděje. Mohla by to být parodie sebe sama, kdyby to prostě nebylo hloupé. A vlastně by mne zajímalo, o co šlo nakonec Sabatovi. A proč se v obsahu filmu přirovnává Sabata k Bondovi - no tak! ()

Galerie (45)

Zajímavosti (4)

  • Vo filme Sabata je na rukoväti vykreslené S, v pokračovaní Návrat Sabatu (1971), je S zakryté hnedými krytmi. (mortimerm)

Reklama

Reklama