Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2022 a do odlehlé trestanecké kolonie, řízené špičkovou elektronikou a psychopatickým ředitelem, právě přivezli nebezpečného vězně. Bývalý kapitán Robbins dává od počátku najevo, že s tímhle systémem nehodlá spolupracovat ! Se zvlášť vzpurnými chovanci hraje sadistický ředitel speciální hru, kterou jen málokdo přežije. A tak je provokující Robbins vyhozen z vrtulníku do elektronicky monitorované džungle, v níž již číhají smrtelně nebezpeční Outsideři, vedení chladnokrevným zabijákem Markem. Ale Robbins se dokáže probít až do pobřežní osady mírumilovných Insiderů, kteří vedou s barbarských Markovým kmenem krvavou válku o přežití. Na ostrově Absolom se schyluje k poslednímu střetnutí a ředitel dělá osudnou chybu, když nastupuje do helikoptéry, aby osobně zkontroloval situaci. Kapitán Robbins byl totiž kdysi velitelem vrtulníku a toto je příležitost, na kterou dlouho čekal... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (136)

castor 

všechny recenze uživatele

Nechci příliš spekulovat nad tím, kolika * bych to ocenil, kdybych to viděl teď.. takže ty *** Liottovi a spol. přejme!! Po vynikajícím restartu bondovské série teď režisér Martin Campbell kope každopádně za jinou ligu. Nemožný útěk? To už tu bylo nesčetněkrát. A vždycky přijde nějaká chytrá hlava a převeze všechny ostré věznitele. Campbell nám v roce 1994 představil trestaneckou kolonii léta páně 2022. I tady jsme se setkali s nezlomnou vůlí po svobodě, odmítáním vězeňského systému a nedostatečným výhledem. Ostře střežené hranice ostrova toho času zdolával vůbec ne špatný (i když překvapivě obsazený) Ray Liotta, který se v téhle látce kombinující Ramba i Šíleného Maxe pohybuje na půdě akční sci-fi i klasického vězeňského dramatu, který má své kvality. A napětí, slušné masky, atmosféru i dynamickou kameru. A to vůbec není málo. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Lehce naivní béčko s dobrodružným /akčním námětem, které určitě neurazí. Tenhle film jsem svého času měl docela rád, hlavně díky tupým Outsiderům – některé ty jejich držky byly k nezaplacení. Ona dobrácká osada už tolik neokouzlila, ale zase se tu sešlo několik zajímavých postav a známých ksichtů. Ray Liotta odvedl celkem slušnou práci na své dle mého omezené možnosti a talent – takže i v tomto případě převládala spokojenost. Místy to mělo slušnou atmosféru a nechybělo ani násilí… ()

Reklama

Ravi 

všechny recenze uživatele

Nefalšované béčkové survival Sci-Fi, které těží z momentů překvapení a nápadu. Tyto dva stěžejní kameny jsou ve filmu tak pevné, že Vám je vše ostatní téměř fuk. Přidejte k tomu vynikajícího záporáka a o zábavu je postaráno. Chcete-li něco se Sci-Fi prvky, co nebude absolutní akční smršť, tak si to pusťte, rozhodně to stojí za podívání. 65% = 3/5 ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Pozoruhodný !! Takhle jsem si to nepředstavoval, ale bylo to.. pozoruhodný !!" ;) No, musím říct, že lépe než slovy Stuarta Wilsona coby Waltera Mareka bych svoje rozporuplné pocity z Útěku z Absolomu snad ani nevyjádřil, protože tahle dystopická záležitost působí tak nesmírně nevyrovnaně, až to bolí !! Co se týká podobně laděných kousků pohrávajících si s motivem věznice nepříliš radostné budoucnosti, které snad ani nelze natočit jinak než v ryze béčkové akční stylizaci, nejsilněji mi tedy No Escape asociuje mladší Andersonův film s Kurtem Russelem, který si s těmi futuristickými Útěky, ať už z New Yorku či odjinud, potykal asi nejvíce, Žoldák: Legie zkázy, především dík jisté podobnosti jejich postav traumatizovaných hrdinů.. Zde si tedy hlavní part opravdu užíval ještě hodně věrohodný Ray Liotta jako kapitán Robbins, který sice byl odsouzen za vraždu, ale ty jeho motivace nakonec samozřejmě víceméně odpovídají představám archetypu ryze kladného hrdiny, vedle něj se jistě musí líbit i Taťka Lance Henriksena či Casey Kevina Dillona.. Největší potíž však jednoznačně spočívá v naprosto zhovadilém scénáři dua upocených pisálků Gaylin, Gross, kteří směrem k báječnému spíše filozofickému literárnímu předobrazu Richarda Herleye The Penal Colony, bohužel si nejsem jist, zda byl vůbec kdy přeložen a distribuován pro českého čtenáře, naprosto bezskrupulózně zdvihají prostředníček a jeho příběhem se opravdu inspirují jen velmi zlehka, k čemuž bych neměl příliš výhrad, pokud by většina změn spíš filmu neškodila, motivace postav i smysluplnost děje zde dostávají řádně na prdel, ačkoliv nejvíce mě uráží zejména ta stupidní hláška s Molotovovým koktejlem, když si nakonec nejsem vůbec jist, zda jen scénáristé spoléhají na (ne)inteligenci amerického diváka či si ji prostě jen nevěda vycucali z prstu.. Mluví se tu totiž o tom, že Molotovův koktejl vymyslel jakýsi Sergej Molotov, což opravdu se skutečností hraje na schovávanou.. To si snad děláte kozy, kluci, ne ?! On totiž Molotovův koktejl, v různých modifikacích používaný už dávno ve starověku a v té dnešní podobě prve použitý ve Španělské občanské válce, kterou spustil generál Franco, odvozuje svůj název skutečně od Molotova, nikoliv však Sergeje, ale Vjačeslava Michajloviče, sovětského komisaře pro zahraničí, který byl ještě méně oblíbený než Stalin, z období zimní války, a jedná se tak vlastně o dost hanlivé označení, kterým se bavili finští vojáci.. No, nicméně všechny zmiňované nedostatky vyvažuje osoba novozélandské režijní jistoty Martina Campbella, který sice sáhne skutečně po jakékoliv látce, nicméně jako nesmírně dynamický vypravěč s velkým citem pro akční scény, čehož budiž důkazem bondovské pecky Zlaté oko či Casino Royale, snad ani nedokáže zklamat, stejně jako jeho souputník Brit Phil Meheux, jehož kamera patří k ozdobám snímku natočeného v nádherných lokacích Nového Jižního Wallesu !! A tak ve výsledku sice Útěk z Absolomu v rámci subžánru určitě nevyčnívá, o nějakém přesahu filmu bez jediné ženské postavy snad nemůže být ani řeči, rozhodně však i dík svižnému soundtracku Greama Revella ani chvíli nenudí, byť tedy ten promrhaný potenciál mě osobně hodně mrzí.. () (méně) (více)

cachina 

všechny recenze uživatele

Jako by z budoucnosti, ale vlastně jako by z minulosti. Snímek je založený na jednom velkém kontrastu. Ačkoliv je časově zařazen do budoucnosti, drtivá většina děje se odehrává v podmínkách, které připomínají historický film o středověku či postapokalyptické drama. Útěk z Absolomu je takovým mixem různých motivů z různých filmů. Akční sci-fi z budoucnosti, odehrává se ve vězení, na ostrově, ze kterého není úniku, dva zenepřátelené kmeny, na vše dohlíží moderní technika, plánuje se útěk, mezitím se musí bránit proti zloduchům a řediteli věznice, jedna skupina vězňů nosí oblečení jak ze Šíleného Maxe atd. Dále zde najdeme prvky dobrodružného filmu, postavy se musí také vypořádat s přírodou a pastmi. Jako by prostě tvůrci nevěděli, jak film pořádně uchopit. Vlastně je to takový paskvil všeho možného. Jen se divim, že ještě nepřidali nějakou ženskou postavu v mužském vězení, aby se mohla rozvinout i milostná dějová linie. Film nežene do předu ani akce ani herci. Bohužel Raye Liottu moc nemusím. A ani tento film mě nějak zvlášť neoslovil. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení filmu probíhalo od května do srpna 1993. Točilo se v Austrálii (Queensland, Sydney, Gold Coast) a USA (Havaj). (GASTON73)
  • Ve filmu se neobjeví ani jedna žena. (pornogrind)

Reklama

Reklama