Nastala chyba při přehrávání videa.
  • NinadeL
    ***

    Nepředčilo comicsovou předlohu.(4.2.2009)

  • akisha
    ***

    Přesně na pomezí mezi 4* a 3*. Opravdu lahůdková atmosféra zaplivanýho, špinavýho a smradlavýho Londýna plnýho pochybných existencí. Prostě perfektní prostředí pro Jackovo řádění. Navíc hudba je fakt skvostná, asi nejlepší část filmu. Proč to není co to mohlo být? Tak za prvý, Depp je až překvapivě šedej a nevýraznej. Chybí zajímavější scéna, filmu se za celou dobu nepodařilo mě strhnout. A nakonec díky dabingu se dá vrah odhalit hned jak se objeví, což je dost zklamání. Pro ty, kdo neviděli, doporučuju originál! Tam je to líp podchycený. Rozhodně ale oceňuju, že se tvůrci rozhodli trochu zafantazírovat a vůbec Jacka "odhalit" protože by mě to asi dost zklamalo, kdyby byl konec ponechán otevřen.(8.3.2011)

  • kiddo
    **

    Aby se to mohlo jmenovat „Z pekla“, musí to být adaptace komiksu, a aby se na to dalo koukat, muselo by to mít tři hodiny. Jak z toho ven? Hughesovi opustili strukturu komiksu, rezignovali na Mooreův historizující přístup a rozhodli se dosáhnout stejné atmosféry pomocí klasického detektivního příběhu s odhalením vraha na konci. Problém v tomhle přístupu spočívá v tom, že se zaměřuje pouze na jednu, a to výrazně slabou linii románu, která se na feelingu knihy podílí minimálně, a nemůže se opírat o to, co doopravdy tvoří její děsivost – o znalost vraha, o nahlížení na svět z perspektivy jeho pokřiveného vnímání. Zároveň tím, že tvůrci upřednostnili detektivku před komplexním obrazem události, se ochudili o možnost sledovat paralelně více dějových linií; podstatný rozdíl mezi knihou a filmem totiž tkví v tom, že v komiksu je čtenáři dovoleno nahlédnout celý obraz, zatímco jeho postavám se nikdy nepodaří dohlédnout do všech konců, třebaže nakonec pravdu zčásti odhalí. Že se film ve výsledku předloze naprosto nepodobá, by mi nevadilo, kdyby si Hughesovi připustili svoji neschopnost knihu převést v celé její bohatosti a soustředili se na prosté vyprávění o odhalení vraha. Žel bohu ze snímku je oškrtaná struktura knihy nádherně patrná, neumělým rozložením detailů (které zde jsou zachovány jen proto, že „je to přece i u Moorea“) vzniká dojem přeplácanosti a nadbytečnosti, filozofická rovina je tu „zachována“ pomocí nečtenáři nic neříkajících záběrů na Hawksmoorovy kostely, nákresů pentagramů a last but not least postavy Abberlinea, jež představuje zoufalou snahu zachovat ve filmu aspoň nějaký duchovní přesah (i kdyby to mělo být pomocí absintu a prorockých snů) a dovést ho do konce, neb bez takto nastavené postavy by scénárista absolutně neměl šanci. Co je pak nejhorší, je to, že film nemá pořádný rytmus a postavy (špinavost whitechapelských figur nahrazena jakýmisi barvotiskovými panenkami bez jakéhokoli charakterizujícího rysu). Mohl to být slušný obyčejný rozparovačský film a místo toho vznikl hybrid, jehož tvůrci nevěděli, co chtějí točit. Btw dvě hvězdičky uděleny dávno před přečtením komiksu. In your face, Silas.(17.7.2008)

  • charlosina
    ***

    Takový dost zvláštní mysteriózní snímek s perfektním Johnnym Deppem pohybujícím se v pozoruhodné atmosféře protkané opiem.(1.9.2007)

  • Rex Mundi
    ****

    Dobré herecké výkony, mrazivo strašidelná atmosféra - asi jedna z najlepších svojho druhu.(10.3.2005)

  • Ian Holm

  • - Filmová adaptace známého a vysoce ceněného komiksu, který byl napsán Alanem Moorem (tvůrce komiksů jako Bažináč nebo Liga výjimečných) a nakreslen Eddiem Cambellem. (Káronoš)

  • - Scéna z galerie se natáčela v Národním muzeu v Praze. Dále pak také v Kutné hoře, konkrétně před Jezuitskou kolejí. (Sabiana)

  • - Spoiler: V grafickém románu A. Moora je Marta Tabram sotva zmíněna a Catherine Eddowes byla zavražděna omylem. (mahler)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace