Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AngelAngie
    ***

    Nudila jsem se více, než jsem chtěla ..(23.5.2008)

  • tron
    ****

    "Keď sa ľudia obzrú, zistia, že som stál pri zrode dvadsiateho storočia." Násilné (napriek tomu, že brutality sú tvorené najmä drastickými zvukovými efektmi, všimnite si to) a šteklivé (podprahový záber medzi nohy si údajne všimol iba Marilyn Manson). To sa však dalo čakať. Čakať sa dal aj vynikajúci výkon ópiového melancholika Johnnyho Deppa (ktorému pomáhajú zdatne obsadené podporné roličky - Holm, Grahamová, Coltrane, Fleming). Prekvapením je skôr odvážna, provokatívna a škandalózna teória o identite Jacka Rozparovača a smutné finále s domom na skalách, ktoré som od historického hororu nečakal. Bratia Hughesovci, s razanciou sebe vlastnou, v Českej republike filmovo zadaptovali kultový komiksový román Alana Moorea a Eddieho Campbella. Ozdobou ich snímky je úchvatná atmosféra a pôvabné drobnosti (John Merrick). Keďže ma už strašne nudia všetci, ktorí tento film kritizujú (vrátane Alana Moorea...), musím dodať, že mne sa páči ako komiks, tak aj film (každý z iného dôvodu). Viac na mojom ex-blogu: http://ivokucera.blog.sme.sk/c/184512/Z-pekla-80.html Kino Považan 2002(1.11.2004)

  • kiddo
    **

    Aby se to mohlo jmenovat „Z pekla“, musí to být adaptace komiksu, a aby se na to dalo koukat, muselo by to mít tři hodiny. Jak z toho ven? Hughesovi opustili strukturu komiksu, rezignovali na Mooreův historizující přístup a rozhodli se dosáhnout stejné atmosféry pomocí klasického detektivního příběhu s odhalením vraha na konci. Problém v tomhle přístupu spočívá v tom, že se zaměřuje pouze na jednu, a to výrazně slabou linii románu, která se na feelingu knihy podílí minimálně, a nemůže se opírat o to, co doopravdy tvoří její děsivost – o znalost vraha, o nahlížení na svět z perspektivy jeho pokřiveného vnímání. Zároveň tím, že tvůrci upřednostnili detektivku před komplexním obrazem události, se ochudili o možnost sledovat paralelně více dějových linií; podstatný rozdíl mezi knihou a filmem totiž tkví v tom, že v komiksu je čtenáři dovoleno nahlédnout celý obraz, zatímco jeho postavám se nikdy nepodaří dohlédnout do všech konců, třebaže nakonec pravdu zčásti odhalí. Že se film ve výsledku předloze naprosto nepodobá, by mi nevadilo, kdyby si Hughesovi připustili svoji neschopnost knihu převést v celé její bohatosti a soustředili se na prosté vyprávění o odhalení vraha. Žel bohu ze snímku je oškrtaná struktura knihy nádherně patrná, neumělým rozložením detailů (které zde jsou zachovány jen proto, že „je to přece i u Moorea“) vzniká dojem přeplácanosti a nadbytečnosti, filozofická rovina je tu „zachována“ pomocí nečtenáři nic neříkajících záběrů na Hawksmoorovy kostely, nákresů pentagramů a last but not least postavy Abberlinea, jež představuje zoufalou snahu zachovat ve filmu aspoň nějaký duchovní přesah (i kdyby to mělo být pomocí absintu a prorockých snů) a dovést ho do konce, neb bez takto nastavené postavy by scénárista absolutně neměl šanci. Co je pak nejhorší, je to, že film nemá pořádný rytmus a postavy (špinavost whitechapelských figur nahrazena jakýmisi barvotiskovými panenkami bez jakéhokoli charakterizujícího rysu). Mohl to být slušný obyčejný rozparovačský film a místo toho vznikl hybrid, jehož tvůrci nevěděli, co chtějí točit. Btw dvě hvězdičky uděleny dávno před přečtením komiksu. In your face, Silas.(17.7.2008)

  • Morien
    ****

    Film postavený na špíně, Deppovi a krvi, z čehož překvapivě nejčastěji se nám dostává Deppa, člověk by přece jenom čekal víc té krve. Pro mne mýtický snímek, který jsem měla od rodičů kvůli násilnostem dlouho zakázaný. Ach, je možné, že jsem kdy byla tak nevinná?(18.11.2006)

  • oli.G
    ****

    Pôsobivá výprava, fungujúca temná atmosféra. Možno trochu horší scenár, ale Depp a príjemne smutný záver to dosť vynahrádzajú.(6.12.2004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace