Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Recenze (411)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Překrásná hudba, fantastická výprava a kostýmy, "přechodové" vizuální ňamky, ale ve výsledku na mě i přes hutnou porci osudové lásky dýchl mírný chládek. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Po čase jsem se rozhodla snížit hodnocení, protože fantastická Webberova hudba není zásluhou filmu a úžasná Emily Rossum, která má charizma, hlas a v některých okamžicích se mi písničky v jejím podání líbily víc, než od Sarah Brightman, všechno ostatní skutečně nezachrání. Představitel Fantoma mi přišel málo démonický (vlastně nebyl démonický skoro vůbec, navíc spíš řve, než že by zpíval, tím spíš, když měl mít nádherný hlas, kterým dokázal lákat a omamovat), stejně tak jeho doupě bylo na můj vkus málo zatuchlé a moc kýčovité. Zbytek výpravy a hereckého obsazení je naprosto adekvátní. Musím vytknout i přílišnou statičnost pěveckých čísel, podle mě vinou režiséra, ale možná se mýlím (s tou vinou, ne se statičností). Příště si raději pustím soundtrack, protože film ho pouze doplňuje, ale moc nevyzdvihuje, což je velmi krásně vidět na zpracování titulní písně - hraje nádherná monumentální hudba, která mě dokáže vždycky naprosto nadchnout, je i slušně zazpívaná (z Emiliiny strany), ale to, co se při tom děje na plátně je oproti strhující muzice velmi slabý vývar. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Začneme naprosto nejočividnějším a nejpříjemnějším faktem - Emmy Rossum je úžasná Christine Daae, její dívčí hlas zní snad ještě lépe než samotná Sarah Brightman, castingu vůbec byla věnována velká pozornost, jediné chybky či snad režijní invence (ještě spíš přehmaty) jsou patrné v oblasti věku protagonistů. Jediný, kdo má slabší chvilky (a to ještě pouze pokud jste zvyklí na klasickou divadelní verzi se školenými pěvci) je Gerard Butler, který je ale charizmatický dost a dost, abyste mu nějaký ten pěvecký lapsus odpustili (ano, jsem heterosexuál;)). Joel Schumacher kolísá kdesi mezi věrnou konverzí dokonalosti a svou typickou barevnou šíleností, a aby to nebylo málo, občas to prokládá naprosto nevhodnými vsuvkami, které od toho co patří do původního muzikálu, s přehledem odlišíte. Na jedné straně úžasný vstup, předehra, dražba v roce 1919, proslov perfektního licitátora, rekonstrukce Opery do její původní krásy za doprovodu hřímavých varhan a orchestru (milovníkům hudby zaručujeme husí kůži;)), mumraj v zákulisí při generálce, okázalé ukázky vysokého rozpočtu, a pak děsivá barevná přeplácanost Hannibala, která vás tluče do očí, i když vším prostupuje Webberův Fantom Opery a Minnie Driver je dokonalá namyšlená subreta, stejně jako je Emmy Rossum překrásná víla s andělským hlasem. A během filmového půldne (reálného času několik vteřin, v polovině árie se přenášíme přímo do třetího dějství premiéry) se celá ta výprava změní, a nikde po ní není ani památky. Úlet. Maškaráda a její umělá choreografie - další úlet. Nebýt té hudby, HUDBY, byl by dojem děsivý. Ale i na takové výpravě se najdou naprosto nepochopitelné trhliny - Fantomovo doupě, hřbitov, střecha Opery, vše nevěrohodné až na půdu. Ale naprosto nejrušivěji působí Schumacherovská vizuální masturbace při duetu Raoula a Christine v kapli před premiérou Dona Juana Triumfujícího. Neplatí, že režisér nadále pokračuje ve smutné úměře - větší příležitost (rozpočet), větší provar. Nutno podotknout, že i přes rušivost některých scén mě ani jedna z nich nenudila. Stopáž by sice mohla být o něco kratší, ale nuda opravdu nehrozí. Jde přece jen především o hudbu, a ta je DOKONALÁ, i kdyby trvala čtyři hodiny, nejen dvě a půl. Když se bavíme o filmu jako celku, necítím to sice až tak jednoznačně, ale v zájmu popularizace podceňovaného díla dávám 80% a můžu klidně spát. ()

TheMaker 

všechny recenze uživatele

:::::::::::::::::::::::::: Moc krásná hudba !! Nádhera ! :-) Ale buhužel, nudil jsem se. :-( A to je u filmů špatné. Tudíž kvůli tomu dávám z pincipu 3. :::::::::::::::::::::::::::::: ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Několik krásných písniček ve velmi nudném kabátě. Kdyby nešlo o rádoby moderní zpracování slavného muzikálu, ale o hudbu původní, složenou přímo pro film, byl bych asi smířlivější, ale Schumacher film odrežíroval trestuhodně ledabyle a zničil tak obrovský potenciál, který se ve Fantomovi skrýval. Co na tom, že jsem si ještě několik měsíců po zhlédnutí broukal duet Christine a Raola, když všechno ostatní, co se mi vybaví, je zmatečná choreografie hudebních čísel, špatně zahraný Fantom a "osudové scény", které jsou všechno, jen ne strhující. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No tak tohle me prekvapilo, docela nizky hodnoceni a takovej dobrej film. Herci sice nijak uzasny nejsou, Emmy Rosum sice krasne zpiva a slusne vypada, ale jinak se tvari dost vyjukane, ale Gerard Butler je hodne charismatickej a drsnej - teda az do doby nez sunda masku, pak je trochu k smichu. S maskou tu je taky jedna podivnost. Kdyz ma ke konci uz cernou masku, ma ji jen kolem oci a jinak vypada normalne a s cernejma vlasama, ale v momente kdy mu ji Emmy strhne, ma rozleptanou celou pulku huby a blondaty vlasy, navic se mu naliceni tech jizev kazdej zaber meni. Vyprava je fakt velkolepa a zacatek kdy opera "oziva" je fakt bombastickej. Co je hlavni prednosti filmu je hudba. Ta je opravdu nadherna a vybavil se mi jinej film, kde taky hraje velkou roli - Amadeus. Samozrejme tenhle film na Amadea nema, taky je o necem uplne jinym. Trosku mi jen vadilo, ze z puvodniho hororu udelali operu s prvky romantiky. Vahal jsem mezi 4* a 5*, ale nektery sceny me fakt dostali a ta hudba je tak nadherna, ze tech 5* dam. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Odporný kýč, ekvivalent načančané hromady slizu. A zcela zbytečný film. Vždyť už Fantom opery z roku 1925 má v sobě víc atmosféry a vkusu. Schumacher navíc od první minuty kopíruje Luhrmanna a zoufale během toho selhává. Ani krást neumí. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

No tak je jasný, že u tohohle filmu je nejdůležitější hudba a ta je prostě skvostná a to i pro mou osobu, kterou opera úplně míjí a žádný vztah k ní nemam, jenže tohle zní prostě skvěle, hlavně v tu dobu kde se objeví, respektive zpívá Emmy Rossum, u Gerarda Butlera to je už o malinko horší, ale na to že to neni operní zpěvák, tak je taky výbornej, i když jsem se svým slabým hudební sluchem zaznamenal, že to neni zrovna ono. Všichni ostatní ve filmu jsou zanedbatelný, tahle dvojice je ústřední a všechno se kolem ní točí. Tim se pomalu dostávám k příběhu, který samozřejmě mohl být o poznání lepší a propracovanější to bezpochyb, jenže já ho spíš bral jako doplněk k úžasným pěveckým výkonům a k nádherný hudbě od Andrewa Lloyda Webbera, takže nějaký nesrovnalosti v ději a občasná kýčovitost mi až tak nevadila. Jediný za co strhávám jednu hvězdičku jsou některé herecké výkony, které nebyly úplně přesvědčivé ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Schumacher je macher. Moje prvé stretnutie s postavou svetoznámeho Fantóma dopadlo aj napriek obavám, veľmi uspokojivo. Joel sa snažil nepodriadiť film bežným diváckym nárokom, požiadavkám a trendom, a spracoval muzikál dosť netradične, klasicky a staromódne. Zabudnite na veľkolepé choreografické kreácie z muzikálov typu 'Chicago'. 'Phantom of the Opera' je skromné dielko s veľkolepou výpravou a impozantnými kostýmami, vznešenou a pompéznou hudbou, prakticky celý dej je s citom prespievaný v operných piesňach. A to musím pripomenúť, že keby dávali zadarmo lístky na operu, dlho by som rozmýšľal, či si jeden vziať. Napätie má film veľmi poctivo stupňované a jeho vrchol príde na scénu len veľmi sporadicky, čo ma trošku mrzelo, pretože to mohol byť aj poriadny trhák. Okrem toho, že herci nijak zvlášť neokúzlili, aspoň viem kto z nich by sa mohol uživiť aj na hudobnej scéne. 75%. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Hľadala som jeden jediný dôvod, prečo by som mala dať menej ako 5*, no žiadna triviálna maličkosť by nedokázala prelomiť melanchóliu, ktorá ma celým filmom sprevádzala. Z môjho pohľadu ide o bravúrne natočený muzikál podľa môjho gusta, ktorému nechýbajú klasické prvky romantického filmu, zahŕňajúce lásku, zradu, pomstu, nenávisť. Fantóm opery je ale niečím viac než len romantickým filmom. V prvom rade ma ohromilo pôvabné splynutie filmových obrázkov s úchvatnými opernými piesňami, kde každá melódia slúži na dokonalú charakterizáciu postáv a ich pocitov. Každá filmová scéna je vycibrená, zmysluplná, majestátna či romantická. Vždy ma dojímajú títo nešťastní hrdinovia, uväznení v područí vášne a žiadostivosti, ktorí neustále tápajú medzi dobrom a zlom, sužovaní poslednými kúskami zdravého rozumu, čo v nich ostal. Emmy Rossum je so svojím hlasovým rozsahom anjelská, Gerard Butler spieva a hrá úžasne, Patrick Wilson v žiadnom prípade nezaostáva, výprava je kúzelná, hudba magická a príbeh - pri ňom mi ostáva položiť jednu skromnú otázku: ,,Prečo sa podobne ladené námety nenatáčajú častejšie?" Naposledy ma takto nadchol Moulin Rouge, ktorý je, mimochodom, omnoho gýčovejší než Fantóm. ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Fantom Opery, ako aj muzikály všeobecne sú úplne mimo mňa a preto ani neviem poriadne povedať, čo je tu zhnilého pán Schummacher. 60 miliónov vrazených do kostýmov a kulis je naozaj vidieť, Emmy Rossum je úžasná, kamera chvíľami (cesta na cintorín) zarámovaniahodná, ale vo výsledku (nesadnuvšia hudba) je tých 143 minút úmorne veľa. Aj keď ja som možno netrpel, ako niektorí mojí kolegovci naokolo. 60% ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Opravdu jsem se snažila, ale muzikálům zkrátka na chuť asi jen tak nepřijdu. Samotná opera mi navíc už vůbec nic neříká, i když je pravda, že skladba Phantom Of The Opera měla něco do sebe. Pěkný příběh tudíž zakopává do země to nudné sálodlouhé zpívání, díky němuž jsem film dokoukávala asi dva týdny. Zpěv Butlera neuvěřitelně nepříjemný, zato Emmy Rossum byla výborná a zrovna tak krásně zpívala. Nebýt těch nudných momentů, kdy se zpívalo vlastně pořád dokola to samé,tak bych byla pravděpodobně nadšená.. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Joel Schumacher natočil poctu muzikálové verzi slavného románu Gastona Lerouxe (1911). A je to tak fajn. Jeho vnímání teatrálnosti se naprosto ideálně snoubí právě s touhle látkou. Ten román, který na počátku 20. století nejprve vycházel v novinách pokračování, se stal typickým žánrovým zástupcem a oblíbili si ho celé generace. Filmových přepisů vzniklo nejméně 25 po celém světě, takže se jeden jediný film věnovaný muzikálu Andrew Lloyd Webbera určitě na scéně neztratí. Fakt si radši dám tenhle film, než nějakou českou divadelní produkci. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

První hodina je geniální a už jsem přemýšlel o plném hodnocení. Bohužel, ta druhá si neuměla udržet tempo, některé písně se mi moc nezdály. Ale jinak naprostá paráda. Ať už obsazení (Butler - perfektní, Rossum - rozkošná a talentovaná) či hudbou (v mnoha místech výborná!) Škoda, že celek není takový, jako první hodina. I přesto ale můžu doporučit, nejen příznivcům opery (ke kterým se já nepočítám). ()

castor 

všechny recenze uživatele

Joel Schumacher, mnohokrát proklepnutý v úplně jiných žánrech, trochu zaostává v odvaze i osobitějším přístupu k Webberově látce. Ta možná dobře působí na divadelních prknech, ale na plátně je díky afektovaným projevům a potížím s tempem docela ubíjející. Všechno je to takové stereotypní, nevzrušivé, jen klouzajícího po hodně monotónním povrchu. Což je minimálně škoda, už jen díky kameře, výpravě nebo Emmy Rossum, která předvádí velmi slibný pěvecký výkon. Ale v nevinných pohledech nemá moc šancí se předvést (démonicky naopak vůbec nevypadá tehdy prakticky neznámý Gerard Butler). Nestrhující, místy velmi nudný kabát.. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

A tak skvěle to začíná! Fajnová režie, luxusní výprava, dynamická kamera a hlavně tahák večera - FANTASTICKÁ Webberova hudba. Jenže hořké procitnutí z prvotního okouzlení příjde asi po třiceti minutách, což je vzhledem k tomu, že od té doby zbývá ještě dalších 110 minut, sakramentský průser. Hudba je samozřejmě pořád užasná a vzbuzuje silné emoce, jenže zbytek zpočátku luxusně vypadajícího pozlátka se taví a odtéká do kanálu. Vizuál se propadne do kýče, cit pro choreografii si bere dovolenou a do kytek míří i celá Schumacherova režie. Je mi líto, ale ten film je až na pár světlých výjimek nudný brak. Raději si poslechněte soundtrack a obrazy si přehrávejte jen ve své fantazii - určitě budou nápaditější a krásnější, než ty filmové. ()

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Opulentní a načančaná..nuda! Zhruba po prvních deseti minutách jsem se začal modlit aby film skončil, takže shlédnout celý film bez pomoci přetáčení asi umřu. Film nemá prakticky jedinou zajímavou muzikálovou scénu a z toho krákání mě začala bolet hlava. Jediná pozitiva snímku jsou krásná (ale dost přeplácaná) výprava a docela ucházející herci- Emma je sympatická a Butler umí nejen dobře hrát ale i zpívat. Jejich výkony se ale stejně jako příběh většinou ztratí v záplavě napudrovaných kostýmů a kýče. Pro mě osobně nuda k posrání. ()

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama