Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (412)

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Kultovni pribeh, prostredi opery, hrbitov, music, love, fantom s bilou maskou v cernem plasti, tohle mel byt jednoznacne 5ti hvezdickovy material. O to vetsi skoda, ze z toho jen sala nevyuzity potencial a je to misty hodne silna nuda. Navic tezko rict co tomu vsemu uznat jako plusove body, kdyz je to xkta verze fantoma. Az prilis je zde patrna jakasi muzikalovost, opera style a divadelnost. Od toho jsou zde k dispozici zminene formaty, film to mel mnohem vice opeprit svou "filmovosti" a ne jen zobrazit to co uz zde bylo. Nastesti i v tomto ohledu jsou zde zachytne pozitivni body, napr. s katakombni cestou do fantomova dungeonu si tady nekdo slusne vyhral a hlavne vizualni zpracovani zasnezeneho hrbitova s angel monumenty bylo tak lahudkove, ze by se za nej vubec nemusel stydet ani Tim Burton. Neustale mi ale vadil fakt, ze cely tenhle pribeh ma mit mnohem hororovejsi atmosferu, tohle bylo ciste zamerene na operu a romanci, coz nic proti ni, ale kdyz uz, tak to mela byt alespon podstatne temnejsi romance. Co se tyce vykonu, tak vokalne to zvladli oba hlavni protagoniste naprosto fantasticky, herecky mi ale nejak plne nesedl ani jeden z nich. Zvlaste Gerard "This is Sparta!!!" Butler byl jako fantom nedostatecne dark. Puvodne jsem mel i v planu trosku zarypat do samotne hudby, ale skoncilo to tak, ze si nektere songy zpivam jeste den pote a jeden z nich mam v planu zcoverovat, takze nakonec spokojenost. V porovnani s 2 muzikaly, ktere jsem videl v poslednich mesicich je to o poznani lepsi, nez Chicago, ale na Moulin Rouge se to nehrabe. 6/10 ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nie som sklamaný. Problém je iba v tom, že ja opere nerozumiem a tak jej ani neholdujem. A Fantóm opery je opery plný, pričom ja som z nej vnímal pozitívne najviac ak dve melódie. Pravdepodobne by ma film nenadchol ani keby sa jeho réžie ujal niekto, kto je v tom žánri viac doma, ako Joel Schumacher. ()

Reklama

hippyman 

všechny recenze uživatele

paradoxně bohužel trochu kýčovitá, nastavovaná kaše ze skvělých melodií, sympaticky upnutých korzetů, zajímavých flashbacků, parádní kamery a výpravy - aneb joele, vař - tady máš klasiku, herce a prachy a udělej nám velkofilm... ábr das ist vénich. snímek začne po hodině silně nudit a divák jen čeká na závěrečné vysvobození. efekty nejsou nic extra, scény jsou přeslazeny a zážitek z filmu zachraňoval jen kvartet turek-ballantines-zrzka-brambůrky... tedy van Tom dává "jen" 60% a musí si brzy napravit muzikálové chuťové buňky starým dobrým JChS. ()

ainny 

všechny recenze uživatele

Co napsat k Fantomovi jehož reprízy jsem už přestala počítat a titulky znám pomalu zpaměti? Když jsem ho viděla poprvé, tak mi připadal trochu zdlouhavý, ale to se časem poddalo. Snad jediné, co mi moc nesedí (možná proto, že jsem četla obě knižní verze) bylo maskování G. Butlera, to se opravdu moc nepovedlo. A rozhodně bych nebyla schopná psát komentář po prvním shlédnutí, protože spousta scén, melodií a detailů se ke mně dostala až s opakováním. Přechody černobílé přítomnosti a barevné minulosti byly nádherné. Do toho geniální hudba Andrewa Lloyda Webbera a závěr s růží na náhrobku způsobující šelest okolo žaludku... ()

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Paříž roku 1919. Černobílé poškrábané záběry starého, už zjevně doslouživšího, divadla. Exteriér ošoupaný, interiér jakbysmet. Probíhá zde dražba. Licitátor hovoří o obrovském lustru, který má nyní být dražen, rozsvítí jej...najednou se okolí začíná měnit, obraz se pomalu kolorizuje, rozezní hudba kamera prolétá nad čalouněnými sedadly a blíží se k jevišti, kde právě probíhá zkouška na večerní představení...už pár minut po začátku mne Fantom Opery uvedl do stavu silného vytržení, (nejen) tato scéna je zpracována brilantně, práce kamery je jednoduše famózní a hudba, se kterou jsem až do této chvíle neměla tu čest, je kouzelná. Ano, kamera a hudba jsou zde hlavními pozitivy, těsném závěsu následovány výpravou a kostýmy. Roztomilý kýč vládne všude, kam se jen člověk podívá a to je dobré. Interiéry, oděvy i masky hýří barvami, ani doupě Fantoma se nevyhne jasným barvám a rozhodně si nemyslím, že by to bylo ke škodě věci. Exteriéry jsou na tom už trochu hůře, taková budova divadla a přilehlé okolí svoji modelovitost při pohledu zdálky nezapře, ale menší prostory (hřbitov, střecha divadla) jsou celkem zdařilé. Film si také hezky poradil s tím, že je točen v angličtině, ale odehrává se ve Francii a jedna z postav je italského původu - angličtina s příslušným přízvukem a pár slovíček z cizího jazyka odvede dobrou službu. Jak bych asi při využití tohoto nápadu v seriosnějším filmu omdlela hrůzou, do atmosféry Fantoma Opery to zapadlo více než dobře. Miranda Richardson (madame Giry) hovoří s francouzským přízvukem opravdu kouzelně a Minnie Driver se coby rozmazlená operní diva Carlotta vzteká jako rozená Italka. Nejen tyto dvě herečky jsou ve svých rolích přesné, kvalitní je až na jednu (leč VELMI podstatnou) výjimku celé obsazení, zvláště Christine. Emmy Rossum je perfektní, křehká jemná bytost s vpravdě andělským hlasem, sladké stvoření. Patrick Wilson (Raoul de Chagny) jí skvěle sekunduje, jak v hereckém tak pěveckém projevu. I vedlejší postavy příběhu tam skvěle zapadají...až na tu zmiňovanou výjimku. Ano, je to ON, samotný velký Fantom v celé své ubohosti. Gerard Butler je naprosto OTŘESNÝ. Vůbec by mi nevadilo, že má znetvořenu jen malou část tváře, jen by asi člověka nemělo po jejím odstranění napadnout, že mohli ušetřit pár gramů latexu, i bez něj by vypadal dost strašně. To by nebylo zas tak zlé, naneštěstí zjevu odpovídá i samotné hraní. Na slovo charisma se dá v jeho případě s klidným srdcem zapomenout, má ho asi tolik jako okousaný rohlík. Démoničnosti, uhrančivosti a dalších vlastností správného Fantoma v něm taktéž není ani co by se za okousaný nehet vešlo. A to "nejlepší" nakonec - jestli něco neumí, tak zpívat, většinou jen řve a nadto vlastní dost nehezké zabarvení hlasu. Kdyby Christine učil zpívat skutečně on, našla by uplatnění leda tak v podřadné punkové kapele okresního formátu, rozhodně ne v pařížské Opeře. Škoda přeškoda, že si zrovna s obsazením této postavy nedal pan režisér víc práce. Á propos, režisér...režie je vedle pana Butlera druhým velkým negativem snímku. Občas jsem měla dojem, že J. Schumacher ani v nejmenším netuší, co si se scénou počít a dopouští se chyb účastníka nedokončeného kursu režie. Obě tyto negativa jsou sice dosti podstatná, ale zmíněná pozitiva (kamera, hudba, kostýmy, výprava, zbytek herců) je celkovém dojmu značně překonávají a tak mohu s čistým svědomím dát čtyři hvězdy. P.S. děkuji drahé přítelkyni O., která mne na tento film, jenž se mi měsíc válel bez povšimnutí na polici, svým nadšeným popisem jeho kladů, nezištně upozornila. () (méně) (více)

Galerie (120)

Zajímavosti (35)

  • Žádná scéna nebyla točena v reálu, všechny stavby vznikly ve studiích. (fannah)
  • Roku 1907 bylo v pařížské opeře Garnier nalezeno v zazděné podzemní místnosti tělo muže se zlatým prstenem a znetvořenou lebkou. (Asmodin)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama