Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pethushka
    *****

    "Já mám výcvik." " Výcvik neznamená nic. Nejdůležitější je odhodlání, odhodlání zasáhnout." A tak Batman zasahuje v plné síle. Jelikož jsem nejprve viděla Temného rytíře a nekonečně se do něj zamilovala, bála jsem se na Batman začíná vůbec kouknout..aby mi nepokazil chuť. Po prvních 15 minutách jsem ale věděla, že mě čeká něco mimořádného..Batman je zkrátka filmový zážitek se vším všudy. "Nejde o to, jaký jsem pod tím, ale moje činy vypovídají o mně..."(30.10.2010)

  • kiddo
    *****

    Nolan vzal předchozí čtyři filmy, vybral z nich to dobré, zasadil to do svého pojetí Gotham City a stvořil něco úžasného. Evidentně došel k názoru, že to bylo jen takové dílko nanečisto a je načase přikročit k finální verzi. V jeho podání Batman začíná působí jako jedna obrovská korektura, která má konečně předložit toho požadovaného a konečného Batmana. Svému pojetí Gotham City Nolan podřídil dokonce i dějové souznění s předchozími filmy, změnou vraha Wayneových rodičů počínaje a výměnou dárce Bat-reflektoru konče. Vrátil se k pojetí Gothamu z perspektivy temných malých uliček, ovšem místo stylizované atmosféry noir typické pro Burtona na vás dýchne nebývalé realično a pocit, že teď byste se do těch ulic opravdu báli vylézt. A co je zvláštní, syrová a realistická atmosféra je mnohem nosnější než ta Burtonova. Teď to všechno působí až nepochopitelně skutečně, vzhledem k tomu, o čem vlastně příběh je. I když se přejde na likvidaci záporáků, drží se Nolan svého, a to, čeho docílil Burton svým pohádkovým a fantastickým pojetím, dosáhl ideou nebývalé realističnosti. Záporáci tu nejsou šílenci, kterým jde o moc, ale mají své důvody, s kterými lze polemizovat a i se s nimi trochu ztotožnit. Gotham navíc už není ono nevinné město terorizované šílenými zločinci, ale je nám tu podáváno spíš jako moderní Sodoma, kterou je třeba zlikvidovat. Na rozdíl od dob dřívějších jsme i tu a tam překvapeni zvraty v ději, jelikož nám již není od začátku naservírován plán záporáků na stříbrném podnosu. Ale především: konečně se někdo pustil do rozplétání Bruceovy minulosti a jeho motivací, což má na konci za výsledek, že konečně chápeme, proč je nějaký chlápek ochoten se převlékat za netopýra. Všechno je vysvětleno dokonale logicky a skvěle to souzní s chováním Batmana, jak jej známe z předchozích filmů. Batmanovi patří celý film (halejuja!) a poprvé z něj jde opravdu strach. Bruce Wayne je také poprvé naplno podán jako floutek a bezohledný požitkář (třebaže je to jen maska). Christian Bale je nepochybně nejlepší dosavadní Batman a hudba se mi zdá ještě zajímavější než dříve. Prozatím se jedná o nejlepšího Batmana, který má ovšem oproti takovému Spider-Manovi nespornou výhodu právě v ne tak dobrých předchozích dílech, které mu stačily vytvořit nosné zázemí. Přece jenom, příběh o zrodu hrdiny s sebou nese i jistý dojem neucelenosti, jelikož se někdy až moc věnuje psychickému zázemí a málokdy dojde na akci, záporáky a temnou stranu superhrdiny. Takže teď máme čtyři epizody o boji hrdiny s monstry a jeden grandiózní příběh stojící vysoko nad nimi, o tom, jak na to došlo.(29.8.2005)

  • Dever
    *****

    Soundtrack James Newton Howard a Hans Zimmer: 1. Vespertilio ,2. Eptesicus ,3. Myotis ,4. Barbastella ,5. Artibeus ,6. Tadarida ,7. Macrotus ,8. Antrozous ,9. Nycteris ,10. Molossus ,11. Corynorhinus ,12. Lasiurus ,(10.6.2011)

  • Shit
    *****

    Christopher Nolan se absolutně neohlížel ne předešlý Batmany a natočil ho po svým, v podstatě překopal celej děj a nechal jenom ty nejdůležitější časti příběhu a někdy i ty pozměnil, to hlavně začátek, kterej si udělal absolutně po svým a mnohem víc přiblížil život Bruce Waynea před tim něž se stal Batmanem a průběh jak se stal Batmanem, v minulých dílech bylo jen opravdu to nejnutnější z jeho dětství a i díky tomu si s tim Nolan mohl dělat co chtěl a musim říct, že to neni špatná myšlenka a má to rozhodně hlavu a patu, jen se to občas moc nesrovnává s prvním Batmanem, ale to neni nijak zvlášť podstatný, protože to stejně natočil úplně jinak než Tim Burton a ostatní, jen tomu trošku chybí ta skvělá temná atmosfér Gotham city, která byla v jedničce, ale tim nechci říct, že to má špatnou atmosféru jen jsem si zvyhnul na jiný Gotham city, ale zase na druhou stranu je tady všechno mnohem víc modernější a Nolan do toho vložil lepší a svižnější akci, i když je občas trošku nepřehledná, ale jinak velice dobře natočená a hlavně pozměnil Batmobil, tady je to fakt krutej tank a líbil se mi mnohem víc než ta plechovka předtim a taky ho hned Nolan využil a natočil několik pěknejch akcí, který by určitě s tou kraksnou batmobilem nenatočil. V akci hodně vynikal Christian Bale, kterej se v akčních scénách překonával a určitě to byl jedna z nejlepších voleb herce na Batmana co mohl Nolan udělat, ale že by byl nejlepší Batman, to si zase nemyslim i když to velmi dobře zahrál, v akci se rozhodně taky neztratí a charisma má taky, tak prostě mi nepřipadalo že by ostatní představitele nějak zvlášť převyšoval, spíš jen vynikal díky skvěle propracovanýmu příběhu. Jediná chyba filmu je, že nemá typickýho záporáka, tady se sice objeví několik, ale žádnej neni moc výraznej a i když se za něj vydává Liam Neeson, tak je tam tak málo, že to ani nestojí za řeč a finální bitka mi taky nepřipadala moc monumentální na zakončení tak dobrýho filmu, ale to jsou asi všechny výtky co k tomu mam a jinak jsem maximálně spokojenej a už se jen těšim na další díl(14.7.2005)

  • Matty
    ****

    Sázka na větší realismus Nolanovi vyšla zhruba z poloviny. Prvnímu navléknutí netopýří masky předchází působivé zachycení geneze postavy: mnoho dialogů, místy vtipných, místy velmi trefně pojmenovávajících jisté nešvary naší přítomnosti, přesvědčujících nás o tom, že Batman není žádný super hrdina, nýbrž pouze po spravedlnosti toužící člověk vybavený hi-tech hračičkami. Jenže pak se objeví psychopat s ďábelským plánem, ve kterém dominuje halucinogenní plyn a stroj vyrábějící mikrovlny a z civilního hledání identity se stává vysokodestrukční komiksová akce. Naštěstí bez vzletných proslovů a okázale hrdinských gest. Je pravda, že teprve spojením části, kde se věci víc řeší a části, kde se více koná, dochází k jakémusi dialektickému završení téhle přesvědčivé studie strachu. Přes množství postav, na něž jsou šikovně, bez jediné vyloženě vatové scény, nabalovány postavy další, je film maximálně přehledný (líbí se mi Nolanova vyjadřovací úspornost, kdy například na vyřčenou otázku odpovídá patřičným obrazem, sdělujícím i dodatečné informace, aby se následně k opuštěnému dialogu vrátil). Kontaktní akční scény jdou s dobou a funguje i hororová atmosféra (děs je to přitom ambivalentní, neboť se často společně s padouchy bojíme ve tmě číhajícího Batmana). Výpravou a zvráceností Gothamu se Batman začíná drží trochu při zemi, asi záměrně, ale díky hereckým výkonům a propracovanosti motivací postav na všechny předcházející filmy zvysoka shlíží. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, Psema, Terminus, Jordan, PALINO, Torrance, Vlado_B(2.9.2005)

  • - Režisér Christopher Nolan se nechal slyšet, že byl natolik fascinován jasně modrýma očima herce Cilliana Murphyho, že se stále snažil nacházet záminky pro to, aby si herec sundával brýle tak často, jak jen to půjde. (cihlenka)

  • - Christopher Nolan režíroval film hlavně proto, aby získal prostředky a důvěru producentů k tomu, aby mohl mohl natočit Počátek (2010), který měl v hlavě 10 let. (URBAN)

  • - Názov filmu sa po prvý krát objaví až pred záverečnými titulkami. (marciano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace