poster

Muž na radnici (TV seriál)

Drama

Československo, 1976, 11 x 60 min

Scénář:

Jaroslav Dietl

Hrají:

Zdeněk Buchvaldek, Jan Hartl, Jiřina Bohdalová, Milena Steinmasslová, Martin Růžek, Míla Myslíková, Josef Bláha, Jaroslav Moučka, Jiří Štěpnička, František Němec, Karel Koloušek, Ladislav Boháč, Věra Bublíková, Eva Svobodová, Vlasta Jelínková, Ludmila Roubíková, Jiřina Šejbalová, František Kovářík, Josef Patočka, Vladimír Šmeral, Bohumil Bezouška, Eva Jakoubková, Ota Sklenčka, Miloš Willig, Oldřich Musil, Karel Houska, Adolf Filip, Antonín Samler, Věra Tichánková, Alois Švehlík, Vladimír Krška, Julie Jurištová, Břetislav Slováček, Libuše Štědrá, Viktor Maurer, Marie Motlová, Bedřich Prokoš, Bohumil Švarc st., Karel Urbánek, Štěpán Bulejko, Božena Böhmová, František Vicena, Milan Mach, Svatava Hubeňáková, Miriam Hynková, Josef Chvalina, Jaroslav Kepka, Václav Postránecký, Ludmila Burešová, Naděžda Prchalová-Vicenová, Eliška Velímská, Rostislav Kuba, Čestmír Řanda st., Bohumil Křížek, Radoslav Bartoník, Eva Klenová, Lenka Kořínková, Zdeněk Žák, Václav Jeřábek, Soběslav Sejk, Václav Fišer, Vladimír Huber, Bohuslav Čáp, Ludmila Šafářová, Josef Bárta, Michaela Mišková, Oldřich Kaiser, Václav Bouška, Otto Šimánek, Zlata Jeřábková, Ferdinand Krůta, Patricie Limberská, Miloš Zavřel, Ivo Niederle, Miloš Vavruška, Miloslav Homola, Karel Meister ml., Bedřich Ulrych, Antonín Jedlička, Monika Hálová, Věra Koktová, Rudolf Vodrážka, Pavel Havránek, Vítězslav Jirsák, Vladimír Bičík, Marcel Vašinka
(další profese)
  • WANDRWALL
    ****

    Chlap jakých je na každé radnici třeba. Nezkorumpovatelný, mravnýy až hanba, příkladně bojující za dobro a trestající zlo. Usměrvovač darebáků, co se pak chytají za nios a odcházejí ponížení jeho mravní autoritou. Umí ke každému promluvit. Vyřeší všechny problémy do té míry, jakou mu jeho pravomoc dává. "takže se radujete z toho, že někdo zemřel, a nyní už máme byt pro ty, co ho potřebovakli, Za takovou cenu? A připadá vám to normální?! Oni budou jednou taky v takové situaci, ale ještě si to nepřipouštějí, tak se budeme malomyslně nyní radovat?"(24.9.2010)

  • Tsunami_X
    odpad!

    Na tomto seriálu se v celé své odporně nahé kráse ukazuje, že Jaroslav Dietl s Evženem Sokolovským si v životě před touhle epikou moc nezasouložili a na rande jim kvanta roztoužených žen rovněž nepřiběhla. Jak jinak si totiž vysvětlit tu obrovsky neumětelskou práci s lidskou sexualitou či emocemi spojenými s milostnými pletkami. Pokud se dobře zaměříte na vztah otce a dcery (Buchvaldek/Steinmasslová), musíte po pár dílech dojít k jasnému zjištění, že je něco incestního v obci Kunšát. Ještě štěstí, že je tu spousta jiných fascinujících motivů. Na začátku sedmdesátých let totiž ve straně ještě sedělo velké množství bezvěrců spoléhajících na osidla byrokracie a nekonečné schůzování. K tomu, aby se česká společnost panelizovala bylo zapotřebí rázných jedinců bez starých vazeb, kteří neustále něčemu nerozuměli, ale všechny ty uměle vytvořené překážky dokázali překonávat s lidskostí sobě vlastní. Buchvaldek tak splňuje ideál předsedy MNV, za kterým můžete přijít s požadavkem na dekret na bydlení, ale také si s ním poté dáte v hospodě jedno pivo, protože je to člověk, kterého máte díky jeho prostoduché dobrosrdečnosti chuť neustále hladit po rozkroku. Co na tom, že je celý Muž na radnici technicky odfláknut stejně, jako poslední pětiletka. Tvrdé svícení a snímání přes objekty, jehož vrcholem je konsternovaný záběr přes pokojovou rostlinu, dodává schůzím takový ten upoceně tesilový odér místností bez oken, cigaretového kouře a skupinové onanie. Monolit doby, který je třeba ukazovat ze dvou důvodů. Pro prohlédnutí filmových fanoušků, kteří si myslí, že Jaroslav Dietl byl dobrý scénárista a pro ty ostatní, aby si uvědomili, v jakých sračkách, i v té neuvěřitelně pokroucené umělé realitě, v republice Kunštát žili. (index zábavnosti seriálu 4/5)(10.3.2010)

  • Enšpígl
    odpad!

    Triumf Zdeňka Buchvaldka. Buchvaldek nežije, ale jeho filmové dítě je tu pořád s námi --bohužel.(17.10.2006)

  • LIVINGDEAD
    *****

    Perfektní seriál a hlavně s perfektními herci. Dneska ty seriály stojí za prt. Špatně zahrané a ke všemu to vše vypadá jako na jevišti v divadle. Rád se podívám na seriály z 80-tých let jako : "Třetí patro, My všichni školou povinní, ....a další(26.8.2007)

  • sportovec
    **

    Tento seriál je obludnou adorací pozdně stalinistické normalizace. Postavy i charaktery jsou agitační virtuální zrůdy, legenda o krásné mravní tváři zločince, který chtěl nezištně prospívat svému okolí i za cenu jeho naprosté záhuby. Beroun je dodneška příkladem města bez vlastní tváře podobně jako Kladno. Hlavní postavu seriálu si lze představit jako dorostlého Pavlíka Morozova, neblaze proslulé dítě-udavače raného stalinismu třicátých let. Bohužel nezávisle na všech těchto skutečnostech je rovněž nepříjemnu pravdou, že seriál je natočen na slušné řemeslné úrovni a v tomto ohledu převyšuje většinu současné původní tvorby.(27.8.2007)

  • - První díl byl odvysílán 12. září 1976, další díly byly uvedeny vždy v pátek a v neděli. V sobotu byly dva díly reprizovány. Poslední jedenáctý díl se dostal na obrazovky v neděli 17. října a již 22.–23. října se konaly volby do všech zastupitelských sborů. Seriál byl tedy významným propagandistickým příspěvkem televize. (Smileface)

  • - Bedřich Prokoš, který hrál ředitele fabriky, dostal nabídku od předsedy benešovského národního výboru, aby vzal funkci ředitele jednoho benešovského podniku, protože roli zahrál věrohodně. (Zdroj: Lexikon českých seriálů). (M.B)

  • - V den voleb vyšel v Lidové demokracii rozhovor s předsedou MNV v Berouně Františkem Dvořákem, který hovořil o tom, že se město potýkalo se stejnými problémy jako seriálový Kunštát. (Smileface)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace