poster

Třaslavec (festivalový název)

  • anglický

    The Tingler

Horor / Sci-Fi

USA, 1959, 82 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lima
    ****

    Malý zapomenutý béčkový klenot. Ta premisa je správně ujetá – hlavní hrdina – Dr. Chapin – má exaktně ověřenou teorii, že když ve chvíli největšího strachu nedáte průchod svým emocem (tj. nebudete křičet), váš strach se zhmotní do podoby asi 30 cm dlouhého červa s nožičkama, který se vám usadí pod kůží na šíji a zabije vás. Je potěšením sledovat, jak démonický Vincent Price s ledovým výrazem pronáší své praštěné teorie, dialogy jsou často přímo dadaistické a zaujme kolorovaná pasáž s vanou plnou krve a mrtvolnou rukou nad hladinou. O loutce červa s jasně viditelnými provázky ani nemluvě. Ideální materiál pro nějakou sešlost béčkových fanoušků s pivkem v ruce :o)(20.7.2010)

  • JFL

    Zábavně naivní snímeček, který by bez přidané hodnoty interaktivní projekce a cíleně budovaného kultu prostě zapadl. Castle byl v prvé řadě promotér a impresário, takže Třaslavce obestřel mýty nejen před uvedením, ale i po projekci. Dodnes se traduje, jak diváci během filmu zažívali hrůzu nebo že některé sedačky byly pod proudem, ale stejně jako víme, že se žádný proud nekonal (na vybrané sedačky byly instalovány bzučáky z armádních zásob, které sedačky rozvibrovaly), tak ani strach se nekonal (stejně jako při legendárním promítání Příjezdu vlaku od Lumiérů lidé neutíkali před vlakem). Ale nic z řečeného nesnižuje genialitu Castlea a jeho přístupu. Mistr PR totiž odhalil podstatu kina, která spočívá v hromadném zážitku a ochotě diváků na něj přistoupit díky anonymitě ztemnělého sálu. Ani na konci 50. let nebyli diváci natolik hloupoučcí a nezkažení, aby uvěřili Castleho gimmickům, ale stejně jako soudobí diváci se nechali do kina zlákat něčím neobvyklým a nekriticky se toho rádi stali zúčastnili. Uvidíme, jestli se Hollywoodští hlavouni po odumírání módy 3D neuchýlí k zážitkovému kinu. Tedy je celkem jisté, že to neudělají, protože na rozdíl od 3D nemůže být tento druh projekce unifikován a standardizován. A právě v tom je jeho síla.(19.2.2012)

  • Flego
    ****

    V úvode nás producent a režisér v jednej osobe domyselne pripraví na nevídaný príbeh plný strachu a napatia, samotný film je však oveľa "znesiteľnejší", ako sú jeho sľuby. Nechcem tým samotný film degradovať, dobre sa na to pozerá, je to zábavné a príde aj k napínavým scénam. Béčko ako vyšité.(17.11.2013)

  • JohnnyD
    ***

    Naivné riadne zastaralé béčko s absurdnou meta-scénou v kine, skvelým Vincentom Priceom (i keď ten mal i lepšie role) a námetom ako od Cronenberga. Slabých 60%.(19.6.2016)

  • jonyyy
    ***

    Vincent Price jako v každém svém filmu neskutečně a kouzelně přehrává. Bylo tam pár opravdu dobrých momentů, pokus o vyděšení k smrti, smích Ollieho. Červík byl poněkud gumový, ale to by až tak nevadilo. Po traileru jsem čekal, že by se konečně mohl objevit druhý film z padesátek, po Invazi lupičů těl, u kterého bych měl strach. Tu roztomilou dobovou atmosféru to mělo, ale nebál bych se u toho snad ani kdybych na tom byl v kině v té době. Nutno vyzvednout, řekl bych, první částečně obarvenou filmovou scénu. 60%(13.10.2011)

  • - Instaloval také pod vybraná sedadla vibrující bzučáky, které se spustili při scéně Tinglera v kinosále. Vyvolávaly tím dojem, že mají lidé Tinglera pod sedadlem. Tím souběžně ječeli lidé ve filmu i v jevišti. (Goldbeater)

  • - William Castle měl mnoho nápadů, jak vyděsit publikum. Např. umístil v různých koutech sálu reproduktory, které se rozječely, když se na scéně objevil titulní Tingler. (Goldbeater)

  • - Scéna s vanou plnou krve je jediná barevná scéna ve filmu. (Goldbeater)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace