poster

Třaslavec (festivalový název)

  • USA

    Tingler, The

Horor / Sci-Fi

USA, 1959, 82 min

Režie:

William Castle

Scénář:

Robb White

Hudba:

Von Dexter

Producenti:

William Castle
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zelvopyr
    *****

    Výborný Price i někteří ostatní. Příběh se vymyká námětem i provedením, opravdu docela provokativní horror. I zápletka s LSD dávala docela smysl. Navíc i některé nečekané prvky (jako třeba kolorovaná krev)...(12.9.2012)

  • Flego
    ****

    V úvode nás producent a režisér v jednej osobe domyselne pripraví na nevídaný príbeh plný strachu a napatia, samotný film je však oveľa "znesiteľnejší", ako sú jeho sľuby. Nechcem tým samotný film degradovať, dobre sa na to pozerá, je to zábavné a príde aj k napínavým scénam. Béčko ako vyšité.(17.11.2013)

  • Chrustyn
    ***

    Neznámé ale překvapivě atmosferické a napínavé. Mnohem lepší než některé daleko známější klasické horory.(20.3.2013)

  • JFL

    Zábavně naivní snímeček, který by bez přidané hodnoty interaktivní projekce a cíleně budovaného kultu prostě zapadl. Castle byl v prvé řadě promotér a impresário, takže Třaslavce obestřel mýty nejen před uvedením, ale i po projekci. Dodnes se traduje, jak diváci během filmu zažívali hrůzu nebo že některé sedačky byly pod proudem, ale stejně jako víme, že se žádný proud nekonal (na vybrané sedačky byly instalovány bzučáky z armádních zásob, které sedačky rozvibrovaly), tak ani strach se nekonal (stejně jako při legendárním promítání Příjezdu vlaku od Lumiérů lidé neutíkali před vlakem). Ale nic z řečeného nesnižuje genialitu Castlea a jeho přístupu. Mistr PR totiž odhalil podstatu kina, která spočívá v hromadném zážitku a ochotě diváků na něj přistoupit díky anonymitě ztemnělého sálu. Ani na konci 50. let nebyli diváci natolik hloupoučcí a nezkažení, aby uvěřili Castleho gimmickům, ale stejně jako soudobí diváci se nechali do kina zlákat něčím neobvyklým a nekriticky se toho rádi stali zúčastnili. Uvidíme, jestli se Hollywoodští hlavouni po odumírání módy 3D neuchýlí k zážitkovému kinu. Tedy je celkem jisté, že to neudělají, protože na rozdíl od 3D nemůže být tento druh projekce unifikován a standardizován. A právě v tom je jeho síla.(19.2.2012)

  • Oktavianus
    ****

    Po intru Williama Castlea a ječících hlavách jsem se opravdu bál - toho, co bude film za blbinu. Následoval pomalý rozjezd s ulítlým tématem, tak tingler, říkám si, a sakra. Ale pak to dostalo neuvěřitelné grády. Vincent Price tradičně skvělý, potvora nechutná, vana plná krve kolorovaná proti černobílému pozadí a strašení němé ženy nemělo nejmenší chybu (včera jsem si opět pouštěl Skeleton Farm Halloween Horrorshow, tak jsem hned byl chytřejší, kde se některé záběry v těch sestřizích vzaly). Litovat můžu jen toho, že jsem v kině nebyl v onom roce 1959, abych si užil Castleovo "zážitkové kino", ani nedávno na Otrlém divákovi, kde zřejmě prováděli něco podobného. Závěrečné interakce publika v kině na plátně s předpokládaným publikem v reálu neměly chybičku, bavilo mě se na to jenom dívat si, jaké to mohlo být, tohle vše zažít - a pak byl najednou konec a já jen litoval, že tvůrci nenechali Vincenta pseudovědecky běsnit o něco déle.(19.7.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace