Scénář:
Rjóe CukimuraHudba:
Juki KadžiuraHrají:
Hóko Kuwašima, Kotono Micuiši, Tošihiko Seki, Aja Hisakawa, Hitoši Takagi, Taró Arakawa, Šinpači Cudži, Fumihiko Tačiki, Kumiko Higa, Hiroši Janaka (více)Epizody(26)
-
Kuroki te no šodžotači (E01)
-
Hibi no Kate (E02)
-
Ansacu júgi (E03)
-
Nami no Oto (E04)
-
Re Soruda (E05)
-
Majoi neko (E06)
-
Unmei no Kuroi Ito (E07)
-
Intokkābire acte I (E08)
-
Intokkābire acte II (E09)
-
Šin no noir (E10)
-
Gekka no čaen (E11)
-
Šikakukó (E12)
-
Džigoku no kisecu (E13)
-
Mireiju ni hanataba o (E14)
-
Reigan saššu acte I (E15)
-
Reigan saššu acte II (E16)
-
Corsica ni kaeru (E17)
-
Wataši no jami (E18)
-
Soldat no rjóte (E19)
-
Cumi no naka no cumi (E20)
-
Mumjó no asa (E21)
-
Tabidži no hate (E22)
-
Zanka udžó (E23)
-
Ankoku Kaiki (E24)
-
Góka no fuči (E25)
-
Tandžó (E26)
Obsahy(1)
Půvabnou Korsičanku Mireille Bouquet živí nikoli nezajímavé povolání: jejím denním chlebem je zabíjení lidí na zakázku a nutno podotknout, že ve svém oboru patří k těm nejlepším. Svoji zásadu pracovat vždy a za všech okolností sama je nucena porušit toho dne, kdy ji vyhledá mladičká Japonka Kirika Yumura a žádá po ní, aby jí pomohla poodhrnout roušku její tajemné minulosti: Kirika totiž trpí naprostou ztrátou paměti a jistá si je pouze a jedině svými obdivuhodnými schopnostmi zabijáka. Kirika a Mireille, jejichž osudy jsou jakýmsi záhadným způsobem značně propletené, se za kuriózních podmínek dohodnou na spolupráci a zakládají zabijácké duo „Noir“ – to ještě ale netuší, že toto jediné jméno je vtáhne do víru událostí vskutku monstrózních. Šestadvacetidílný japonský anime seriál se stal jedním z nejoceňovanějších děl tohoto žánru za rok 2001. (kiddo)
(více)Recenze (68)
Nečekala jsem to, ale stalo se. Noir mě zklamal. Ne hodně, ale dostatečně na to, abych ve výsledném dumání, ke kterému hodnocení se přiklonit, byla za přísnou hodnotitelku. Noir se rozjíždí pomalu a v prvních dílech se o minulosti postav či o ústřední tajné organizaci Les Soldats nedozvíme téměř nic, čímž jaksi pozbývají na významu. Jistě, představí nám Kiriku a Mireille, ukážou, že život nájemného zabijáka není žádný med, ale to by šlo ukázat i za chodu, ve víru důležitějších událostí. Vražedná děvčata plní své zakázky, v každém díle je odstraněn naprosto nezajímavý protivník, jeden jako druhý. Přestřelky jsou solidní a občas mají hodně dobré nápady, ale nedostavuje se jakýkoliv pocit ohrožení postav, které vždy a za každých okolností všechny odprásknou (a to hlavně proto, že protivníci mají takovou mušku, jakou mají...). Chybí někdo, kdo by ztělesnil silného protivníka - občas se objeví někdo výraznější, a je to vždy žena (mužské postavy tady vůbec hrajou druhé housle) - ať už Silvana či Shaoli, jenže ty zase brzo zmizí. Právě jejich dvojepizody jsou tím zajímavějším, co Noir nabízí. Ke konci se naštestí věci začnou trochu více hýbat a příběh, ač jednoduchý jak facka, jistě není nezajímavý. Bohužel mi vůbec k srdci nepřirostla Kirika, asi proto že typ ukníkané dívenky (a je jedno jestli má světlé okamžiky v podobě chladokrevných vražd) jako je ona vysloveně nemusím. Naopak Mireille je zabiják jak má být - elegantní, v rámci mezi vyrovnaná, stojící nohama na zemi, vždy připravena sáhnout do kabelky a... No a pak je tu ojedinělý zjev Chloe, která stojí mimo jakékoliv škatulky, je prostě dobře divná:-) Rozhodně je také škoda že Les Soldats nejsou zosobněni nějakou výraznější postavou - takhle se jen těžko věří, že jsou organizací, která tahá za drátky celého světa. Takhle se sice asi snažili nabudit pocit, že jsou to lidé, kteří stojí ve stínu a přesto ovlivňují běh světa, já to tak ale necítila. Absence krve je pak wtf největší - v každém díle umřou málem destíky postav, ale krve se tvůrci dost štítili. Potom to opravdu vypadá, že zabití lidé jen submisivně lehli na zem a jinak jsou naprosto v pořádku. Hudba je samozřejmě, jak tady zmínil téměř každý, perfektní, sedne jak ulitá a pomáhá tvořit působivou atmosféru neveselého pátrání Kiriky a Mireille. ()
Ze začátku jsem čekala, co se stane...po polovině jsem čekala, až to už konečně skončí. Děj je často naprosto nelogický a nereálný (hlavně přestřelky), postavy jsou vykresleny nelogicky a naprosto nevěrohodně. Neustálé opakování scén je nudné a zbytečné, hudba stále stejná. Jediná pozitiva vidím ve skvělém japonském dabingu, to podivné hekání mužů v oblecích, kteří byli vzápětí zabiti, mě nikdy nepřestalo bavit. A taky by mě zajímalo, jak Mireille třepe očima...ač se snažím sebevíc, nejde mi to :) Dle mého názoru by někdo tak nevyrovnaný, jako je ona, zahynul při první přestřelce. Vůbec neuměla potlačovat emoce, stále se třepala, zbytečně dlouho mířila zbraněmi (někdy i zbytečně často, například na Kiriku) a v těch podpatcích by si určitě někdy zlomila nohu. A mimochodem, japonské anime mám velmi ráda, ač to tak možná z tohoto komentáře nevypadá. Pouze tento seriál se jim moc nevyvedl. Možná kdyby byl o polovinu kratší, tak by pár hvězd přibylo. 4/10 ()
Zasa raz kvalitný anime seriál s prrecízne budovanou atmosférou a charismatickými hlavnými hrdinkami. Vadil mi však až príliš pomalý rozjazd, nevysvetlenie niektorých dôležitých informácii(možno tam vysvetlené sú ale ja som to pri prvom vzhliadnutí nezaregistroval) a nudné akčné scény. Pôvodne som chcel dať iba 7/10. Môj názor však zmenil brilantný soutrack a strach, že ma Marius pošle k rybičkám. 8/10. ()
Nejsem velký expert na anime tvorbu, ale takovéhle seriály si nechám líbit. Noir mě uchvátil už od začátku a to hlavně díky animaci (perfektní prostředí a postavy) a hudbě, kterou řadím k těm nejlepším, co jsem v televizní tvorbě slyšel. Hudba zde totiž dokáže přesně dokreslit akci i emocemi vypjaté scény. Je originální, působivá a neskutečně silná. Samotný děj je pak rozdělen přibližně do dvou různých polovin. V té první - epizodicky uzavřené - postavy řeší speciální zakázky, má to švih, napětí a celé to připomíná regulérní krimi filmy Bessonova střihu, kde se navíc podíváme do mnoha koutů světa. Další dějství pak poodkrývá klíčovou zápletku seriálu, motivace postav a jejich jednání, tahle část je proto hodně o emocích. Noir pak postupně graduje až k velkému finále, které využívá i poslední vteřiny na maximum. Za zmínku stojí i dominantní postavení žen, které se zde pohybuje od feminismu až k lesbickému podtextu a později i k jeho ztvárnění. Muži tu představují pouze oběti, které jsou ovládány jako loutky. Po skončení seriálu mě přepadlo dilema, stále totiž nevím, zda je lepší Cante Per Me nebo Salva Nos a kterou postavu mám nejraději: Kiriku nebo Chloe? Opravdu těžká volba :) 9/10 ()
Hudba skvělá. Ale tak nějak absentuju krev, prostě mi to příjde nepatřičné, že tam, kde se tolik střílí, zabíjí, jako zde, není prostě skoro krev. A červená. Takový záběr tam snad byl jen jednou a to na konci, když ona zabila tamtu. Pokládám tohle jako dobré zahřívací kolo, dobrý předvoj pro Madlax, protože tam mi přišla 3-5x lepší. No, shlédnutím tohoto anime jsem určitě nepřišla o drahocenný čas. :-) ()
Galerie (37)
Photo © ADV Films
Zajímavosti (3)
- V druhej epizóde "Daily Bread" vidíme počas nakupovania Mireille a Kiriky obchod Bee-Train. Je to aj meno jednej zo spoločností, ktoré Noir vyrábali. (Flipper)
- Koichi Mashimo vyrábal seriál v súbežne s .hack//SIGN. (Flipper)
- Postava Miloš Havel je pomenovaná podľa dvoch notoricky známych českých politikov, premiéra Miloša Zemana a prezidenta Václava Havla. (Flipper)
Reklama