poster

Noir (TV seriál)

  • Japonsko

    ノワール

  • USA

    Noir

Animovaný / Akční / Drama / Mysteriózní

Japonsko, 2001, 26x24 min

Režie:

Kóiči Mašimo
  • Ajantis
    **

    Hudba. U ní Noir začíná i končí. Vytváří bohatou paletu témat spjatých s jednotlivými postavami nebo určitým typem scén a právě tahle šikovně vkomponovaná témata táhnou atmosféru. Pokud u akčních vložek neumírám nudou, je to jen kvůli motivu Salva nos; pokud přistoupím na poetiku vzpomínkových sekvencí, je to zase především kvůli hudebnímu doprovodu... Ostatní složky seriálu kvalitativně převyšuje až příliš a to nedělá dobrotu. Ona kombinace zvuku a obrazu nevytváří zdaleka tak intenzivní spojení jako v .hack//SIGN; občas předvede kouzelné panorama, ale opravdu jen občas, větší pozornost je věnována všednímu (šedému) ději a soubojům. Ty jdou mimo veškeré mantinely logiky a Mašimo v nich dokazuje totéž, co později v .hack projektech – prostě je neumí. Nemám nic proti akčňárnám, v nichž má jedna strana svými schopnostmi navrch a deklasuje desetinásobnou přesilu nepřátel, ale nesmí to být podáváno tak, že nejsou „špičkoví zabijáci“ schopni ani základního krytí a v přímé konfrontaci klidně několik vteřin jen dělají trapné grimasy, aniž by stiskli kohoutek, protože jinak by museli naše hrdiny zabít už ve druhém díle. Souboje nablízko jsou ještě jakž takž, přestřelky jsou ovšem k smíchu (nebo k pláči - dle chuti) a do podprůměru je pozvedává zase a pouze hudba. O příběhových kvalitách se ani nerozepisuji, Noir je blábol, spatlanina všemožných klišé, jakou umí snad jen Japonci (i když meta Metal Gear Solid je stále daleko). Nejvíc mě iritovala ústřední dvojice zabijáků, která mi svou psychologií v lecčems připomněla NGE. Sice bez zaváhání masakrují desítky lidí, ale když je to potřeba, promění se v klepající se ufňukaná cosi, neschopná pronést souvislou větu a mající spoustu citových potíží se sebou samými. Pomalu v každé epizodě na sebe navzájem (s častou výpomocí Chloé) zcela nesmyslně míří a pak propukají v další výbuch papundeklových emocí. Vcelku se mi líbily některé epizody uprostřed, už se v nich po impotentní úvodní třetině začalo něco dít, ale ještě nesklouzly do úplného dějového hnoje (závěrečná třetina). A jen vzpomínka na ně a výbornou hudbu mě odrazuje od nižšího hodnocení. / / / / / Největším kladem je tak postava Chloé – půvabná jako její jméno, vyrovnaně působící, nádherně oblékaná, s překrásnými vlasy a ultimátním hlasem. Je smutné, když já považuji za nejlepší scénu seriálu společnou koupel Kiriky a Chloé. 0:-) [slitovné **](18.5.2008)

  • Jacinda
    ****

    Co na tom, že jsou některé přestřelky přehnané? Japonci (opět) dokazují, že jsou mistři animovaného umění. Originální příběh, strhující hudba i závěrečné díly. Nejvíc oceňuji do hloubky propracované postavy. O Noiru nikdo nemůže říct, že by byl povrchní. A ještě jeden bonus: Nikde prakticky žádná krev. Smrti jsou originální a některé dost drsné, přesto se nedá říct, že by byl film brutální. A úchvatná je i tajemná a nebezpečná Chloe.(12.10.2008)

  • Natascha
    ***

    Nečekala jsem to, ale stalo se. Noir mě zklamal. Ne hodně, ale dostatečně na to, abych ve výsledném dumání, ke kterému hodnocení se přiklonit, byla za přísnou hodnotitelku. Noir se rozjíždí pomalu a v prvních dílech se o minulosti postav či o ústřední tajné organizaci Les Soldats nedozvíme téměř nic, čímž jaksi pozbývají na významu. Jistě, představí nám Kiriku a Mireille, ukážou, že život nájemného zabijáka není žádný med, ale to by šlo ukázat i za chodu, ve víru důležitějších událostí. Vražedná děvčata plní své zakázky, v každém díle je odstraněn naprosto nezajímavý protivník, jeden jako druhý. Přestřelky jsou solidní a občas mají hodně dobré nápady, ale nedostavuje se jakýkoliv pocit ohrožení postav, které vždy a za každých okolností všechny odprásknou (a to hlavně proto, že protivníci mají takovou mušku, jakou mají...). Chybí někdo, kdo by ztělesnil silného protivníka - občas se objeví někdo výraznější, a je to vždy žena (mužské postavy tady vůbec hrajou druhé housle) - ať už Silvana či Shaoli, jenže ty zase brzo zmizí. Právě jejich dvojepizody jsou tím zajímavějším, co Noir nabízí. Ke konci se naštestí věci začnou trochu více hýbat a příběh, ač jednoduchý jak facka, jistě není nezajímavý. Bohužel mi vůbec k srdci nepřirostla Kirika, asi proto že typ ukníkané dívenky (a je jedno jestli má světlé okamžiky v podobě chladokrevných vražd) jako je ona vysloveně nemusím. Naopak Mireille je zabiják jak má být - elegantní, v rámci mezi vyrovnaná, stojící nohama na zemi, vždy připravena sáhnout do kabelky a... No a pak je tu ojedinělý zjev Chloe, která stojí mimo jakékoliv škatulky, je prostě dobře divná:-) Rozhodně je také škoda že Les Soldats nejsou zosobněni nějakou výraznější postavou - takhle se jen těžko věří, že jsou organizací, která tahá za drátky celého světa. Takhle se sice asi snažili nabudit pocit, že jsou to lidé, kteří stojí ve stínu a přesto ovlivňují běh světa, já to tak ale necítila. Absence krve je pak wtf největší - v každém díle umřou málem destíky postav, ale krve se tvůrci dost štítili. Potom to opravdu vypadá, že zabití lidé jen submisivně lehli na zem a jinak jsou naprosto v pořádku. Hudba je samozřejmě, jak tady zmínil téměř každý, perfektní, sedne jak ulitá a pomáhá tvořit působivou atmosféru neveselého pátrání Kiriky a Mireille.(25.7.2008)

  • Gemini
    *****

    Noir si pro sebe hodnotím jako těžce bessonovské anime se silným vlastním duchem a velmi chutnou polevou, korpusem i náplní - což ovšem neznamená, že pomyslné váhy mají jednu misku (tu s negativy) zcela prázdnou. Ale i když bych si představoval poněkud větší variabilitu oděvních součástí, více reality nebo lépe naturalistična v akčních scénách, a trochu více logiky ve "vedlejších elementech" jednotlivých částí, pozitiva výrazně převažují - a to především proto, že o tomhle první z trilogie příběhů o smrtonosných dívčinách ani být nemá. Jenom mně to prostě vadí:) Nebo lépe řečeno mě to ruší. Na což dokonalé bytosti jako třeba Marius opáčí, že je to tím, že jsem osoba bez vkusu, která se na to dívá v angličtině, a že to vlastně vůbec nechápu:) Ale k věci. Na svoji dobu velmi slušná animace (i když s mladší sestrou se srovnávat nedá), na veškeré doby velmi slušné herecké výkony - což znamená přesvědčivost a schopnost přitáhnout a vtáhnout. Například úvodní heslo nebo melodie hodinek jsou z rodu symbolů, které tvoří kulty. Lehce mystický, pomalu se odkrývající ústřední příběh, výborná atmosféra (s výše uvedenými výhradami), a především ÚŽASNÁ a velmi rozmanitá hudba od madam Yuki. Noir si mě získalo a jsem rád (a vděčen jednomu přestárlému upírovi), že jsem ho měl možnost zhlédnout. To, co pro mě znamená Canta Per Me, se slovy postihnout nedá. Přes to všechno, moje srdce stále je s Motoko Kusanagi a její partou, a moje city k fenoménu Noir jsou podstatně chladnější. Proto bych dal 80%. Jenže to by tu nesměla být tea party v měsíčním svitu a "my darling girl" Chloe. Neskutečná a dokonalá...skoro;) Beru to tak, že Noir mi přinesl Yuki a Chloe, a to si zaslouží procentní bonus. Ale i s ním to bude "jen" devadesátka.(19.12.2007)

  • mandes
    *****

    môj prví anime seriál čo som videl a hned jedna z najuznávanejších a najväčších klasík ,v mojom rebríčku je na druhom mieste za troška podobným gunslinger girl.má to uveriteľný príbeh a logycké jednanie postáv čo není u každého anime bežné.ale to čo robý túto sériu výnimočnou je všetkými vychvaľovaná úžasná hudba ktorá ma ako fanatika do soundtrackov dostala a jéj OST počúvam dodnes.celé anime mi príde tak trocha zamerané na divákov aj mimo japonska a preto ho odporúčam ludom ktorý chcú skúsiť anime po prví krát.ps : z tohto dielka by mohol kľudne vzniknúť celovečerný hraný film alebo ešte lepšie seriál.http://www.youtube.com/watch?v=db1Nr1HAQak(23.2.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace