poster

Requiem za sen

  • USA

    Requiem for a Dream

  • Slovensko

    Requiem za sen

Drama

USA, 2000, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Arx
    *****

    Hodně silné a depresivní drama o drogách. Dokonalý a ojedinělý film s naprosto špičkovými hereckými výkony, a ta hudba!!! Ty smyčcové kvartety naprosto podtrhují depresivitu tohoto snímku. Na jedno zhlédnutí dokonalý film ale podruhý už bych to asi nevydejchal :-))))(1.10.2007)

  • Marigold
    *****

    Přímočaré – průhledné – zničující. Ačkoli se člověk zaříká, že Aronofsky pracuje se svojí triádou osudů tak okatě, že nelze diváka nachytat s kalhotama na půl žerdi, stane se to. Díky famóznímu střihu, fantastické hudbě a labužnickému tempu i atmosféře záběrů graduje Requiem do nesnesitelně skřípavých tónů zmaru a ponížení. Mansellova ústřední melodie už sama o sobě navozuje mrazení, ale ta vizuální báseň, kterou k tomu Darren zkomponoval, ta rve kůži. Jakkoli typicky pro něj nemá film nijak zvlášť hluboké nitro, jeho povrch je natolik dokonalý a natolik dobře zacílený, že se mu nelze ubránit.(24.11.2008)

  • Marius
    *****

    Jedným slovom geniálne. Naozaj neviem čo mám chváliť viac, či hercov alebo režisérove inovatívne prístupy k filmovým prostriedkom . Musím pochváliť hlavne veľmi funkčný strih, ktorý síce vyzerá chaoticky, avšak presne vie čo chce tým zbesilým sledom dosiahnuť. Takisto výborná je hudba. Rozhodne jeden z najlepších filmoch o drogách a prázdnote životov tých, ktorí im prepadli alebo k tomu vďaka iným závislostiam úspešne smerujú. 10/10(29.10.2005)

  • Radek99
    *****

    Zřejmě definitivně se již v západní kinematografii etabloval speciální subžánr kriminálních dramat s drogovou tématikou a jestliže Britové mají v tomto podžánru svůj fenomenální Trainspotting, pak odpověď zpoza oceánu nese symbolické jméno Rekviem za sen... A stačí k tomu přidat ještě jedno jméno: Pan Režisér Darren Aronofsky! Co obdivovat dřív? To jeho hudební cítění, ta synchronizace mezi obrazovou a zvukovou složkou, ty naprosto úchvatné střihové přechody (s opakovaným použitím velkých detailů, dokonce v sekvencích), ta dokonale propracovaná mizanscéna, ta fenomenální formální stránka jeho filmu, klipová estetizace jako odraz nastupivší ikonografické kulturní epochy, to zpomalování a zrychlování běhu obrazu jako odraz psychického stavu pod vlivem drog a jejich působení, ty experimentální prvky (vypouštění snímků, kolorizace filmového pásu...), propojování různých významových rovin a postmoderní propojení filmového reality a metareality (účast Sary Goldfarbové v televizní soutěži x postavy ze soutěže se zhmotňují v jejím bytě), to vše si zaslouží absolutorium. Nemluvě ani o celkovém vyznění filmu a strhujícímu finále (neznám moc působivějších protidrogových filmů), konec filmu mě doslova posadil na zadek... Symbolický je i významový oblouk mezi názvem a vlastním poselstvím příběhu - jestliže má každý z lidí na tomhle světě nějaké své životní sny, pak je při jejich realizaci nutno počítat s největším pesimismem (sémanticky je to vlastně negace pojmu americký sen) - sen o úniku z nudného života dnešních mladých, sen o světě, v němž nebudu sám, v generaci postproduktivní populace, sen o možnosti úniku a nápravy pošramoceného života... Iluzivní je dokonce i pouhý sen zhubnout... Darren Aronofsky natočil fenomenální film a v intenci jeho pesimismu soudím, že sám musel na nějakých psychotropních látkách ujíždět. Jinak by nemohl natočit to, co natočil... Podobné filmy: Strach a hnus v Las Vegas, Trainspotting, Šňup, Acid House, Traffic - nadvláda gangů(12.11.2007)

  • Tom Riddle
    *****

    Drogy jsou špatné, áno? Ale navzdory všemu, co se povídá, není Requiem film o drogách. Je to film o závislostech a o tom, jak závislosti ničí život. Je jedno, jestli jde o heroin, televizi, sex, čokoládu nebo lásku, pro každou závislost existuje ten moment, kdy přebere kontrolu nad vaším životem, kdy už to nejste vy, kdo kontroluje závislost, ale kdy vaše závislost kontroluje vás. Mění vás a všechno ve vašem životě se podřizuje jí. Requiem tohle krásně ukazuje. Svým vyprávěním o čtyřech životech začíná nevinně, skoro komediálně. Hezky jemně a pomalu všichni hlavní hrdinové překročí tu nepostřehnutelnou hranici, vkročí do té nezastavitelné spirály a divákovi nezbývá než si jejich bolestivý pád na samé dno prožít s nimi. Pěkně vás to vcucne, pořádně semele a vyflusne na druhé straně. A když budete mít trochu štěstí, třeba vám to i otevře oči.(30.12.2010)

  • - Spoiler: Když Marion (Jennifer Connelly) bodne Arnolda (Sean Gullette) do ruky, je možné postřehnout, že ruka je falešná. (GreatestFan)

  • - V záverečnej časti filmu, keď sa Marion (Jennifer Connelly) maľuje pred zrkadlom, jej zazvoní mobil, pričom ho vezme do pravej ruky, ale priloží si ho k ľavému uchu. Pri ďalšom prestrihu ho už však drží pri pravom uchu. (xpantherx)

  • - Samia Shoaib, ktorá hrá Maxovu susedu vo filme Pi, hrá v Requieme sestričku, ktorá váži Saru Goldfarb u doktora. (klayman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace