Reklama

Reklama

Obsahy(1)

S hrdiny Jasné budoucnosti by se nechtěl ztotožnit nikdo. Yuji i jeho kamarád a kolega Mamoru mají nudnou práci ve výrobně vlhčených ubrousků. Zatímco Yuji životem jen bezcílně proplouvá, Mamoru má v životě jasno. Také třeba v tom, proč zabil jejich nadřízeného. Stejně dobře ví, proč z vězení instruuje Yujiho, jak se má starat o jeho mořskou jedovatou medúzu. Jako by jeho dílem bylo i setkání jeho otce a Yujiho, mezi nimiž vznikne nejednoznačné přátelství. Společně pak hledají své místo a budoucnost v okolním nepřátelském světě. Takový je výchozí bod nežánrového filmu, který se stejně jako medúza zdánlivě nehne z místa, ale trpělivého pozorovatele uchvátí svou uhrančivou krásou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

Cedr 

všechny recenze uživatele

Kiyoshi Kurosawa je, a to i podle jeho vlastních slov, především žánrovým režisérem. Vždy začíná v rámci daného žánru a až později se uvidí kam jej jeho specifický styl zanese. A to je vynikající přístup neboť čím dál tím více filmařů se za každou cenu snaží svým dílem "něco říct" a zatímco se pokouší přijít na ty nejdůmyslnější alegorie a metafory často zapomínají na to o čem filmy jsou především - zábavě. Je pak tedy příjemné, když Kurosawa má vždy pevný základ v daném žánru do kterého může kdykoliv spolehlivě nazpět zabrousit a divák má nakonec pocit, že zábava je prioritou a zapojení intelektu je jen takový volitelný bonus. Bright Future je však tak trochu výjimkou, neboť žánrem jde o melodrama a kromě dalších a dalších alegorií zabrousit není kam. Tam kde ostatní filmy tohoto režiséra od nabubřelého kázání myšlenek s přehledem zachraňoval tradiční žánr (horor, duchařina, krimi thriller, ...) tam Bright Future má jen další melodrama. Vykořenění mladých, generační konflikt a zejména klíčový vztah mezi ústředním duem jsou představeny poněkud divácky neatraktivním "heavy-handed" způsobem, kdy film častokrát zdůrazňuje věci naprosto jasné a mlčí o bodech, kterým by trochu světla prospělo. Vše ale zachraňuje tradičně mistrovská režie a naprosto vynikající Joe Odagiri, který byl pro roli Nimuri asi zrozen. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

S hlavními hrdiny tohoto filmu nezažijete žádné dobrodružství, ale máte šanci je poznat a snad i pochopit. Do jejich života jako byste v několika průstřizích opravdu nahlédli. Můžou za to realné "kulisy", kamera trochu jak z domácího videa a přece vkusná, přirozenost většiny dialogů i herců, nepoužití postsynchronů, ale nahrávání zvuků "rovnou". Kurosawa poskytuje zvláštní a citlivý vhled do života těch, kteří žijí na "finančních" okrajích společnosti, narušené mezilidské vztahy, nefunkční rodiny a potřebu člověka se o někoho starat a mít za to trochu vděku. Konečně, jeden z hrdinů se jmenuje Mamoru, a to v japonštině znamená "starat se", "chránit". Slabší ****. ()

Reklama

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Velmi zajimavy pocin na tema deziluze japonske mladeze. Mame zde dva mlade brigadniky pracujici ve skladu. Depresemi muceneho Yujiho (Jô Odagiri) a celkem pohodoveho Mamorua (Tadanobu Asano). V prvnich dvaceti minutach filmu se snad trosku nechame ukolebat pro japonskou kinematofrafii typickym outsiderovskym humorem, ale zhruba v osmine filmu reziser sokuje vymluvnym dejovym zvratem, se kterym se uprime dotedka potykam. Postava cool kamarada hlavniho hrdiny se z pribehu odporouci (i kdyz jakobych jeho dusi behem filmu stale vysledovaval v magicke jedovate meduze ktera vypraveni provazi). Na scenu prichazi jeho otec v jehoz roli se predstavuje Tatsuya Fuji znami z podobnych roli sveraznych tatku (napr. the Village Album), aby ztracenemu Yujimu v zivote dal pomahal. Docela tezky a v mnoha ohledech nejednoznacny film presto hodne zajimava podivana. Pekna pisen v zaverecnych tytulcich od pop-rockovych The Back Horn. ()

seeker23 

všechny recenze uživatele

Kijoši Kurosawa, začínal na erotických filmech (pinku) a horrorech. Už jeho horrory nebyly čisté žánrovky (např. Kairo je spíše o zkoumání osamělosti, je to téměř abstraktní film...). Světlá budoucnost jen potvrzuje, že kurosawa je autorem v silném slova smyslu, a že dále prozkoumává témata jako odcizení, vykořeněnost, vnitřní samota. Tento film svým tempem dokonale kopíruje pohyby medúzy, o kterou se tu starají hlavní hrdinové. Je pomalý a ladně plyne, ale v některých - bleskových - momentech je nebezpečný až smrtící. A toto typicky japonské propojení krásy a smrti asi evropan ani neumí plně docenit. ()

dawe04 

všechny recenze uživatele

Tak nějak lhostejně a pomalulu plující drama, stejně tak fascinující a jakoby mimo náš svět. Podobně jako ústřední prvek - medúza. Herci jsou příjemní a Kurosawa to má řemeslně i vizionářsky očividně v rukou. Problém však je, že Jasná budoucnost je tak přemetaforizována, že hlavní myšlenkou může být opravdu cokoli. ()

Galerie (7)

Související novinky

Přehlídka japonských filmů EIGASAI 2008

Přehlídka japonských filmů EIGASAI 2008

09.01.2008

Ve dnech 10. 16. ledna 2008 se v pražském kině Lucerna koná přehlídka soudobých japonských filmů EIGASAI 2008. Pro letošní pilotní ročník bylo vybráno 6 snímků z rozmezí let 2000-2004. Všechny… (více)

Reklama

Reklama