poster

Revizoři

  • Česko

    Kontroll

    (festivalový název)
  • Maďarsko

    Kontroll

  • Slovensko

    Revízori

Thriller / Komedie / Mysteriózní / Drama

Maďarsko, 2003, 105 min

  • Adrian
    ****

    Rozpolteny film medzi formou a pribehom, ktory chce zdelit aj hlbsie posolstvo. Zatial co forma je bezchybna, tak usilie metaforizacie a vkladania symbolov do deja pocas filmu je prave zameranim sa iba na formu (v ktorej sa debutujuci reziser miestami az castokrat opaja sam sebou) nefunguje na 100%. Vo vysledku za slusnu zabavu s obcasnymi nudnejsimi pasazami je to u mna sice za 3,5* ale z tazkym povdzychom, kedy sa nieco podobne, tak cisto zanrovo zamerane pre mladych, natoci aj u nas.(4.12.2004)

  • Ainy
    ***

    Depresivně laděný underground. Já tady půjdu proti proudu, protože jsem z toho filmu oproti jiným na větvi neseděla. Zaujal mě ale tajemný psychopat a jeho relativně napínavý systém vraždění zákazníků podzemních sítí místního MHD. Hned od počáteční akce mé tělo zareagovalo škubnutím a s nepublikovatelným zaklením jsem se chytla za srdce. Po zjištění, že se opět roztlouklo, jsem plná nadšeného očekávání vyhlížela další dobrodružství. Jenomže dál to byla nuda. Často proložená hádkami s chronickými neplatiči jízdenek a občasnou honičkou buď po nástupišti, nebo v podzemním, vlakovém tunelu. Vidím to tak, že jsem zhlédla jakýsi psycho dokument o práci zaměstnanců budapešťského metra, kterým stereotyp jejich práce občas zpestří nějaký debil v kapuci. Našla jsem si tam ale i jednu sympatickou osobu, a to postavu revizora, který mě bavil svým zvráceným smyslem pro humor. Kliďas, ale co slovo, to perla plná ironie i v situaci, kdy sledovali záchranáře, jak sbírají z kolejiště mozek skokana. Prostředí nevlídné, špinavé a chladné, jako to torzo těla pod vlakem. (Challenge tour 2015)(25.4.2015)

  • Matty
    *****

    Život je všude. Kde je život, tam jsou lidi. Kde jsou lidi, tam je dobro. Kde je dobro, tam je zlo. Dobro a zlo mezi sebou vede věčnou válku. A režiséři o tom budou do skonání věků natáčet filmy. Antal Nimród nám nabízí pohled mezi prapodivnou komunitu budapešťské podzemky. A je tu život... . Mohl bych napsat, že tady zase ti dobří bojují proti těm zlým, ale není tomu tak. Zlí jsou všichni, jen někteří více. Jako ve filmech Scorseseho nebo Tarantina. „Tarantinovský“ je rovněž šibeniční humor a vůbec, inspirací ze západu je patrných mnohem víc. Ještě žádný film se však komplet neodehrával v prostředí metra, obyčejného metropolitního metra. Kdo někdy potkal revizora v pražském metru, kdo někdy zakopl o spícího bezďáka, kdo se někdy pár stanic vezl s partou ožralých hooligans, pro toho již žádná další jízda metrem nebude jako dřív (viz. Čelisti vs. moře). Když si odmyslíme mysteriózní přízrak, není tu nic, co by nemohl zažít kdokoliv z nás. Věřím, že i režisér při psaní scénáře vycházel z vlastních zkušeností. Možná i proto, že se jedná o maďarský film, připadalo mi dění v něm bližší než americké historky z podsvětí. Pořád je však třeba mít na paměti slova zaměstnance metra z úvodu filmu: „Následující dění je pouhopouhou fikcí. Veškeré osoby zde zobrazené nemají zhola nic společného s realitou. Je to jenom symbolický souboj dobra se zlem.“ 90% Zajímavé komentáře: Isherwood, anais, Radek99, dobytek, Frankie(28.1.2006)

  • EdaS
    ****

    Nestává se mi až tak často (vlastně vůbec), abych se cestou z kina hádal, o čem ten film vlastně byl! Revizoři jsou příjemně jiní - po americku natočení, ovšem zároveň tak nějak ošuntěle východoevropští, napínaví, ovšem se spoustou míst k zasmání, možná i zamyšlení. Proč neumíme u nás natočit nějakou specifickou variaci na žánrový film? Ne, Snowboarďáky neberu... :o)(9.8.2005)

  • genetique
    ****

    Tento film nám poskytuje tragikomický pohľad na večnú tému boja dobra proti zlu, v absurdnom príbehu revízorov budapeštianskeho metra. Úžasné scény, ktoré svojou bizarnosťou pripomínajú boj Dona Quijota s veternými mlynmi by som zaradil k vrcholným pointám na danú tému. Film pôsobí umierneným dojmom, veľmi vyzrelo a pritom tak bláznivo naivne. Škoda záverečného útlmu v tempe a rozpačitého úvodu. 85%.(7.3.2006)

  • - Celý dej filmu sa odohráva v budapeštianskom metre, konkrétnejšie na linke č. 3 (modrej linke). Film kvôli prevádzke metra natáčali v noci. (Adam Darko)

  • - Některé vokály na konci filmu patří samotnému režisérovi. (TomikZlesa)

  • - Vousatý revizor sedící za stolem během scény, kdy je personálu rozdělována práce, je režisér Péter Bergendy. (TomikZlesa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace