Reklama

Reklama

Recenze (1)

JFL 

všechny recenze uživatele

Podobně jako Tsui Hark v prvních filmech i Kirk Wong svůj druhý novovlnný snímek vystavěl na odvážném spojení tradičního hongkongského žánru a západních motivů. Vyprávění kopíruje klasický koncept o škole bojových umění, jejíž nejnadanější žák musí čelit různým protivníkům a vytrénovat se na to, aby pomstil smrt svých bratří a svého mistra. Paralelu s nespočtem pásově vyráběných titulů studia Shaw Brothers dotváří herecké obsazení složené ze známých tváří v čele s Wangem Lung Weiem a Eddym Koem. Jenže svět, kde se příběh odehrává, představuje radikální kontrast žánru, a obzvláště klasickému pestrobarevnému stylu shawovek. Zdejší "chrabří bojovníci" (jak zní v překladu záměrně jízlivý původní název) obývají nehostinný futuristický svět, kde se industriální prostory halí do šera umělého osvětlení, zrnících obrazovek a všudypřítomného dýmu. Právě prostředí obývané feťáky, queery, neonacisty a dominantními femme fatale představuje největší výzvu pro hrdiny oddané zapouzdřenému mikrouniversu bojových umění. Navzdory evidentnímu omezenému rozpočtu dali tvůrci vzniknout fascinujícímu distopickému světu, který přemírou obrazovek, rour, drátů a chladných betonových prostor připomíná punkové filmy 90. let. Dalším výrazným aspektem snímku je jeho tělesnost a smyslnost, která odhaluje nadpozemskost pohádkových titulů Shaw Brothers. Nejen že tentokrát musejí hrdinové vzdorovat pokušení omamných látek, ale především zde mají zcela zásadní roli ženy. Obě hlavní femme fatale jsou na rozdíl od cudných dívek z shawovek aktivní figury, které své vnady používají k přežití a získání moci ve zdejším světě (což je mimo jiné vyjádřeno tím, když vyprávění staví vedle sebe sekvence, kde mistr léčí jednoho žáka tradiční medicínou a proti tomu jedna z žen si podmaňuje tělo jiného zraněného žáka sexem). ()

Reklama

Reklama