Obsahy(1)
Charlie se objeví v říši krále Low-Browa (Mack Swain) na Šalamounových ostrovech. Panovník vlastní velký harém. Jeho nejoblíbenější ženou je Sum-Babee (Gene Marsh). Jako na potvoru se však právě do ní Charlie zakouká... (Pohrobek)
Recenze (18)
Že má Chaplin i jeho pravěkou minulost, jsem netušil, ani že ho uvidím jako neandertálského alfa-samce. Samozřejmě mu ani v pravěku nechybí buřinka a hůlka, kterou ovšem časem vymění za pořádné kyjisko. Jinak mě jeho pravěké dobrodružství moc neoslovilo. Považuji to za jeden z jeho slabších filmových kousků. ()
Jeho pravěká minulost byla filmovým rozloučením Charlieho Chaplina se zběsilým výrobním tempem studia Keystone. Film je oprášenou a v kožešinách obalenou variantou již použitých klaunských prostředků a surových výkřiků. Probuzení ze snu postrádá kvalitnější zpracování a zábava se ve své jednoduchosti musí valit dál. Kromě samotného Charlieho v harémovém ráji Šalamounových ostrovů zaujme také neomezený vládce pravěkého království Low-Brow (Mack Swain), Charlieho objekt zájmu toužení Sum-Babee (Gene Marsh), zdatná královna (May Wallace), opatrný jeskynní šaman Ku-Ku (Fritz Schade), či obuškem něžně probouzející policista (Charlieho bratr Syd Chaplin). Jeho pravěká minulost aneb Chaplin v pravěku tu stále nedokáže překonat pozemskou tíži prostomyslně zemité zábavy klaunského násilí. ()
Chaplin v pravěku. The Tramp si usne na lavičce a přenese se ve snech do pravěku. Tam si získá sympatie vůdce kmene a kouká po hromadě slečen. Konkurenta bací po hlavě palicí a volně si vybere jednu dívku. Ale vůdce kmene mu tu dívku nechce dát (tchán jeden) a zkouší jeho sílu a tak. Zábavné, nebylo to natahované a mě osobně to přijde jako fakt vydařené dílo. ()
aneb Chaplin na návštěvě v pravěku, jako vždy se honí za ženskýma a ve svém kožešinovém oblečku prchá před konkurentem. DÁLE HRAJÍ: Gene Marsh (Lowbrow's Favourite Wife) Cecile Arnold (Cave Woman) Vivian Edwards (Cave Woman) Grover Ligon (or Liggon) (Cave Man) Ted Edwards (Cave Man) ()
Tato groteska je v rané tvorbě Charlieho zajímavá ze dvou důvodů - jednak netradičním prostředím pravěku a také zřejmě prvním použitím motivu snu. Jinak takový ten standard Chaplinových prvních let u filmu (zde navíc ještě u společnosti Keystone a krále grotesky Macka Sennetta. Mám-li správné informace, tak se jedná o jeho poslední filmeček u této společnosti, uveden byl sedmého prosince 1914). ()
Galerie (3)
Photo © Keystone Film Company
Reklama