poster

Moderní doba

  • USA

    Modern Times

  • slovenský

    Moderná doba

Komedie / Drama / Romantický

USA, 1936, 87 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flipper
    ****

    Buck up! - Never say die Posledné viac než dôstojné rozlúčenie sa s nemými Chaplinovými filmami mi miestami pripadalo ako výber toho najlepšieho z grotesky. Rýchle striedanie deja, ktoré predeľujú absurdné Chaplinové odchody do väzenia, dokazujú Chaplinovú genialitu v rôznych odvetviach. Mimiky, gestiky, nečakaného nápadu, až po kaskadérske kúsky na korčuliach. Podobne je to aj s filmom a postavou Tuláka, ktorý sa prvotne zblázni (krásny metafora na príchod hovorených filmov, ktoré Chaplina deprimovali, lebo bol neistý, či dokáže tulákom stále pobaviť), neskôr je flegmaticky voči svojmu osudu, až nakoniec (ako ja vo svojich neskorších filmoch) sa nikdy nevzdá a bojuje. Chalieho dosť málo spomínaný finálny spev, kde zabudol slová, mi pripadal ako krásny koniec nemej grotesky a imrovizácia zo slovom sa však podobne ako vo filme Chaplinovi podarila v The Great Dictator, takže možno ide o vlastné povzbudenie.(12.5.2010)

  • B!shop
    *****

    Hodne prijemny prekvapeni, prozatim nejlepsi Chaplinovo film, co jsem videl a zaroven jedna z nejvtipnejsich grotesek. Je sice fakt, ze 85 minut uz je trochu moc, ale dej nastesti neni na jednom miste a Chaplin tak dela bordel na ruznejch zajimavejch mistech, jednou ve vezeni, podruhy v obchodaku, pak zas v rozpadajicim se dome atd. takze gagy se stridaj a Chaplin ma k dispozici ruzny veci, z kterejch tezi maximum. Trosku me zarazil zvuk, obcas nekdo mluvi nebo Chaplin zazpiva a pak tu jsou zas klasicky titulky, trosku divny. I tentokrat ma Chaplin k dispozici zenskou, ale tentokrat to nehraje na zadnej desnej dojak s smutnym koncem, ale je to proste od zacatku do konce skvela komedie s hromadou nezapomenutelnejch scen.(20.2.2010)

  • Houdini
    ***

    NFR 1989(5.4.2004)

  • troufalka
    *****

    Internet je plný Chaplinových citátů. Některé jsou moudré, jiné vtipné, většina z nich oboje dohromady. Vzpomínám si na jeden, který jsem v nich nenašla. Bylo to konstatování, že film a zvuk se navzájem nesnesou. Ano, Chaplin nebyl až takový vizionář, měl své limity. Jeho zaujetí němým fimem nám ale mohlo přinést tento parádní kousek, v době, kdy se němé filmy vozily na zpracování do fabrik s celuloidem, kde z nich vyráběli hřebeny a jiné užitečné předměty. Tento soubor gagů, jen ledabyle spojeným příběhem tuláka a chudé dívky, si přesto dodnes udržel své fanoušky. Pro studium němých gagů ho používal i Louis de Funès a další. Fascinující je rytmus, akce, malá pausa na vydechnutí a další akce, aby se měl divák zase čemu zasmát. A dostatek podnětů, aby měl po filmu nad čím přemýšlet. I dnes se máme od Chaplina co učit.(3.1.2016)

  • J*A*S*M
    ***

    Tak buďto mám na humor příliš vysoké požadavky (nemyslím si), anebo ostatní hodnotí s přihlédnutím ke stáří filmu. Komedii, u které se nezasměju, nemůžu ohodnotit lépe.(15.6.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace