Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva policejní inspektoři Franck (Victor Lanoux) a Rupert (Jean Rochefort) se vydají zatknout nebezpečného zločince Makovskiho (Benoît Régent). Při přestřelce je Franck zraněn a gangster zabit. Při šetření v bytě lupiče objeví Rupert kontakt na jejich bývalého kolegu Freda (Maurice Biraud), nyní policistu ve výslužbě. Ten ani po ukončení aktivní služby neztratil spojení s podsvětím. Fred informuje oba inspektory o velké akci, při které má dojít na jednom pařížském heliportu k předání většího množství drog za značnou částku peněz. Policisté společně s Fredem nachystají past a tajná operace jim vynese velký zisk, který se rozhodnou rozdělit mezi sebe. Mafie se začne mstít a její první obětí je Fred. Na řadě je nyní Rupert, Franck a jeho přítelkyně Patricie (Barbara Sukowa). (curil)

(více)

Recenze (1)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Neděle policajta představuje klasický oldschoolový krimi thriller z Francie, povyšující primární linku o dopadení zločinců a celé jejich sítě na daleko hlubší a znepokojující výpověď. Náhled do boje dvou policejních inspektorů proti drogové mafii ukazuje s drsnou působivostí nejen nebezpečnou hranici mezi životem a smrtí, kolem níž policisti na stopě v reálu neustále balansují, ale v souvislosti s ní i rovněž leckdy tenkou hranici mezi oficiálními předpisy a praxí s nutností jednat ve velkých případech zcela jinak, rázněji, zajít někdy až do tvrdé krajnosti proti oným předpisům... s neustále připravenou tvrdou ránou v pěsti i ve věčné nabité pistoli. Victor Lanoux je dalším z řady hereckých klasiků francouzské krimi, který se suverénní obratnosti zvládá akci stejně jako charakterní ztvárnění své postavy, ale Jeana Rocheforta jsem měl dosud spojeného především s komickými rolemi a jeho výkon v roli drsného inspektora byl pro mě stejně nečekaným překvapením, jako v rámci francouzského filmu netradiční přítomnost Armina Muellera-Stahla. Asi jsem už těchto krimi thrillerů/ neo-noirů viděl dost, abych nadšeně sáhl hned po nejvyšším hodnocením, zvláště když tu napětí v některé ze scén i povolí, ale řemeselně se jedná opět o kvalitní, vtahující podívanou. Mimo herců, námětu a celého provedení mě oslovila i Müllerova kamera, vyžívající se v osmdesátkové šedi většiny exteriérů stejně jako v stylově rozsvěceném nočním podniku. Ou, a ten konec... zase taková rána mezi oči! [80%] ()

Reklama

Reklama