Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poslední dny velkého skladatele ve slovensko-německém filmu. Geniální hudební skladatel Wolfgang Amadeus Mozart (Max Tidof) zemře ve věku pouhých pětatřiceti let. Podle lékaře je příčinou smrti vleklé onemocnění ledvin. Avšak šedá eminence císařské policie, hrabě Pergen (Armin Müller-Stahl) prověřuje jinou možnost, a sice že byl Mozart zavražděn. Podezřelých, kteří mohli mít zájem na skladatelově smrti, je hned několik: dvorní skladatel císaře Josefa II. a tedy Mozartův konkurent Antonio Salieri (W. Glatzeder), divadelní ředitel Emanuel Schikaneder (Uwe Ochsenknecht), císařský cenzor, knihovník a svobodný zednář baron van Swieten (Wolfgang Preiss) a dokonce i Mozartova manželka Constanze (Delia Catarina Raackeová). S tím jak je Pergen jednoho po druhém vyslýchá, vyvstává před očima diváků příběh hudebního velikána se svéráznou povahou, nedoceněného a dokonce zneužívaného lidmi kolem sebe. Vinu na jeho smrti má v jistém smyslu každý z nich... (Česká televize)

(více)

Recenze (16)

majo25 

všechny recenze uživatele

Koprodukčná dráma s prevahou nemeckých hercov, ktorá sa formou kriminálneho vypočúvania snaží oboznámiť s poslednými dňami slávou a opilstvom zmietaného Mozarta. Áno, na Mozarta treba zabudnúť, nebol to génius, ale alkoholik. Konšpiračný nádych jeho smrti je fajn, ale životopisné udalosti sú spracované iba priemerne. Na rozdiel od Formanovho Amadea to ale aspoň nie je tak nudné. ()

David.Darco 

všechny recenze uživatele

Na televízny film prekvapivo dobré. Je tam však cítiť nižší rozpočet a celkovú skratkovitosť. Mozart je skrátka osobnosť, ktorá nie že si zaslúži, ale priam potrebuje rozsiahlu plochu rozprávania na veľkom plátne. Čo však zamrzí najviac tak oproti takému Amadeovi Mozartova hudba v Lutherovom filme úplne zaniká. Nedostáva sa jej zadosťučinenia. Čo je svojim spôsobom až urážka. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Pri slabej kvalite obrazu ma prekvapil zaujímavý dej filmu. Takmer kriminálka s pátraním po vinníkovi Mozartovej smrti a prebieha formou spomienok aktérov pri posteli zomrelého. Výsledok je veľmi zaujímavý a nikto nezostane bokom, nezabudne sa na sexuálne orgie a sprisahania sa zúčastňujú dokonca aj slobodomurári. Čakal som len, akú úlohu zohrá jeho pes, ktorý mu pil z pohára. O čo je Formanov Amadeus veľkolepejší a okázalý, o to je tento malý slovenský film prirodzenejší, len škoda tej hroznej kvality obrazu ako z povojnových filmov. –––– Páni sa nám zdajú veľkí iba preto, že pred nimi kľačíme. –––– Mŕtvi rozvíria vášne viac ako ktokoľvek živý. A preto vám prikazujem: Zabudnite na Mozarta. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Zapomenout na Mozarta jde těžko, ale zapomenout na tento film půjde, obávám se, docela snadno. Chtěl jsem to vidět hlavně kvůli nedávno zesnulému Zdeňku Mahlerovi, ale obávám se, že ani jeho scénář tento film úplně nezachraňuje. Samotná základní idea scénáře, postavená na jakémsi fiktivním detektivním vyšetřování příčin Mozartově smrti, je možná docela zajímavá. Ty jednotlivé střípky z Mozartova života, které mají ukázat na to, že na smrti tohoto génia má tak trošku podíl každý z jeho širšího okolí, však do sebe moc nezapadají. Přišlo mi to dost nesourodé. Druhou věcí je pak samotné filmové ztvárnění, kde se člověk úplně nevyhne porovnání s Formanovým Amadeem. Vizuálně to celé vyznívá dost tuctově, ať už jde o výpravu, výběr lokací či kostýmy. Prostě to strohé inscenační ztvárnění mi moc nesedělo a nezaujalo. ()

Prubner 

všechny recenze uživatele

Nevím, jaký mělo smysl natočit rok po Amadeovi další film o Mozartovi, který notabene nepřináší nic nového. Je to snůška epizod z Mozartova života, z nichž většina se objevila i v Amadeovi. Tyto epizody jsou pospojovány rámcem o vyšetřování Mozartovy smrti. Scenárista Zdeněk Mahler tu skoro konspirativně pátrá po tom, kdo Mozarta zabil, jestli svobodní zednáři, policie či třeba Salieri, a stejně na nic nepřijde. Podle mě hledá záhadu tam, kde žádná není. Zcela zbytečný film, kde nestojí za vyzdvihnutí nic, ani herci, ani režie. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (4)

  • Režisér Miloslav Luther bol prekvapený, keď objavil svoj film vo videopožičovni v New Yorku. (Raccoon.city)
  • Film sa natáčal v lokalitách Bratislava, Praha, Litomyšl, Milotice a Buchlovice. (dyfur)
  • Zo slovenskej verzie museli vystrihnúť vetu „Súčasná politická situácia nám nedovoľuje..." pretože cenzor tvrdil, že evokuje aktuálny politický kontext. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama