Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jean Valjean se dostal na galeje za to, že ukradl kousek chleba pro svou hladovějící rodinu. Díky neúspěšným pokusům o útěk byl z nucených prací propuštěn až po dvaceti letech, v roce 1812, jako skutečný zločinec, který bez skrupulí lže a krade. Sílu změnit svůj osud dala Valjeanovi až neuvěřitelná dobrota starého biskupa, který před policií zapřel jeho loupež. O deset let později je z bývalého galejníka vážený starosta městečka Vigau. Naneštěstí je novým velitelem místní policie jmenován inspektor Javert, který zná Valjeana z galejí. Starostovi se daří skrývat svou pravou totožnost, ale podezíravý policista vymyslí rafinovaný plán jak z něj vynutit doznání. Mezitím se bývalý trestanec, nyní vážený muž s velkým srdcem, ujímá nemocné ženy Fantiny a na smrtelné posteli jí slíbuje, že se postará o její dcerku Cosette, která otročí v hostinci mazaného lotříka Thernadiera. Javertův ďábelský plán na zatčení bývalého trestance by vyšel, kdyby se Valjeanovi nepodařilo na poslední chvíli uprchnout. S malou Cosette pak nachází úkryt s pařížském klášteře. Osudy Javerta a Valjeana se ale ještě jednou osudově protnou během krvavé pařížské revoluce roku 1832 (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (244)

Indy 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson je výbornou voľbou pre postavu Jeana Valjeana, rovnako ako Geoffrey Rush je dokonalým komisárom Javertom. Herecké výkony ústrednej dvojice spolu s nesmrteľným príbehom z pera Victora Huga a peknou hudbou Basila Poledourisa robia z tejto adaptácie veľmi slušný filmový zážitok. Je pravda, že niektoré línie príbehu sú odrozprávané z rýchliku (film mohol mať v pohode 3 hodiny) a druhá polovica (po príchode do Paríža) nie je tak vydarená ako tá prvá, ale úplný záver na brehu Seiny je skvelý. Páčili sa mi aj 4-dielny Bedári s G.Depardieu a určite si niekedy rád pozriem aj klasické francúzske adaptácie s Gabinom a Venturom. Ale teraz sa najviac teším na muzikálových Bedárov s H.Jackmanom a R.Croweom, snáď to bude aspoň tak dobrý príspevok ako táto podarená adaptácia. 8/10 ()

IsaacNewton 

všechny recenze uživatele

Starou verzi jsem sice neviděla, tahle ale byla skvělá. Je pravda, že film hodně staví na schopnostech hlavních představitelů. Takovéhle role (čestný, slušný a laskavý člověk) prostě Neessonovi padnou a ve filmu jsem mu věřila každé slovo. Ani záporná strana neztrácela nic oproti dobré- Geoffrey Rush předvedl úžasný výkon v roli bezcitného inspektora, striktně dodržujícího předpisy, začínám ho mít čím dál radši. I ostatní obsazení je vynikající a musím pochválit i scénář- do posledního okamžiku jsem byla napjatá, jak vše skončí a v ději nebyl jediný pro mě očekávaný okamžik (což mimo jiné značí i mou neznalost Hugovi literatury). Zkrátka a dobře- film hodnotím 4 silnými, plně zaslouženými hvězdami a mrzí mě jen, že takových filmů znám tak málo... Čas plynul a musím dodat- měním na 5 zářivých hvězd a těším se na Muzikál ve filmu Bídníci 2012 :-) ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Nie som síce veľký fanúšik predlohy, keďže pôsobí kostrbato a umelo, ale toto spracovanie je to najlepšie, čo som mal možnosť vidieť, a dokáže do istej miery obrusovať ostré hrany Huhovej predlohy (možno pre niekoho nesprávne učinené drobné zmeny). Ťaží predovšetkým z výbornej atmosféry, dobrého spracovania historickej doby, príjemným starosvetským cítením a kvalitným obsadením na čele s Neesonom - a hoci ten možno ako jediný nevyzerá vôbec ako Francúz - dobre sa hodí aj do občasných akčných scén a v tvári sa mu verne zračí ťažko skúšaný osud. Chybičky, skokovitosti či naťahovačky sa nájdu, ale tie všetky patria predlohe, nie spracovaniu. ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Klasický a slavný příběh o Jeanu Valjeanovi, který člověk nemusí snad ani moc komentovat. Jsem přesvědčen o tom, že pro milovníka filmu je tento film (nebo kterákoliv jeho jiná verze) podmínkou. To už vůbec nemluvím o knižní předloze, kterou jsem, žel bohu, nečetl. Příběh má několik stěžejních bodů. 1) Dává nám otázku, zda můžeme zločince, dáme-li mu šanci a ukážeme-li přívětivou tvář, napravit a věřit, že se dá na cestu ctnosti. Po mých životních zkušenostech a zkušenostech vězeňského dozorce tomu moc nevěřím (věřil bych ale rád). 2) Souboj, který přerostl v letitou rivalitu dvou osobností - galejníka na útěku, z kterého se stal vážený občan a policejního důstojníka, který nade vše ctí spravedlnost a předpisy. Ne jen kvůli výše zmíněným dvěma bodům, ale kvůli celého nádherného příběhu a skvělým hereckým výkonům se toto dílo může směle řadit do zlatého fondu světové kinematografie. Na závěr bych chtěl dodat, že žádnou jinou verzi jsem doposud zatím nezhlédl. ()

annihilation 

všechny recenze uživatele

Co mě vždy dostane je, jak někdo mohl do dvou hodin tak dobře vsunout děj z tak objemně popsané knihy a zanechat v něm smysl, charaktery, všechen ten spád a hlavně tu lidskou ubohost (bídnost). Naprosto brilantní je i herecké obsazení - Liam Neeson je herec, který se na postavu Jeana Valjena svým charismatem skvěle hodí - může být tupým galejníkem a zároveň citlivým mužem prchajícím před svou minulostí, stejně tak Geoffrey Rush září jako odpudivý slizoun Javert. Jediné, co mi trochu vadí je, že z Jeana Valjeana udělali úplný archetyp dobráka, takže na jeho postavě divák nemůže pozorovat takový vývin a rozvoj. Ale i ta trochu přeslazenosti navíc úplně neuškodí a ve finále je to velmi povedený snímek. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Ve scéně, kdy se bojuje o rakev jednoho z revolucionářů, je možné v záběru vidět, že natáčení probíhalo před pražským hradem. Místo katedrály sv. Víta však vidíme Notre Dame. V dalších střizích a záběrech ale vidíme opět skutečný chrám sv. Víta. (Mr.Hudson)
  • Povstání ve filmu na pohřbu velitele Lamarque, kterého se účastnil Marius Pontmercy (Hans Matheson), Cossettin (Claire Danes) milý, se skutečně stalo. V historických pramenech ho najdeme jako Červnové povstání nebo Pařížské povstání 1832, které bylo vládou potlačeno. (Nick321)
  • Při natáčení v Žatci došlo k omylu při přípravě scény s výbuchem. Nečekaně velká detonace rozbila všechna okna v ulici. (jenik71)

Reklama

Reklama