Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Fridu už od mladých let fascinovalo umění a oplývala výtvarným talentem. Byla plná života a zamilovaná do svého přítele Alexe. Jednoho dne ale přišla obrovská tragédie. Autobus, ve kterém cestovala Frida s Alexem havaroval a vypadalo to, že Frida už nikdy nebude chodit. Po návratu z nemocnice byla velmi dlouhou dobu upoutána na lůžko. Následovala další rána, Alex odjel studovat do Evropy. Frida se ale přes ohromnou bolest rozhodla, že nepříznivý osud zvrátí. Začala velmi intenzivně malovat, její obrazy byly jedinečné a originální. Fridina léčba je velmi nákladná a rodina se začíná dostávat do nepříznivé finanční situace. Dívka nechce být pro rodiče břemenem a poté, co se znovu postaví na nohy, se vydá za vyhlášeným mexickým malířem Diegem Riverou, aby její práci ohodnotil. Ten je z mladé umělkyně nadšený a rozhodne se ji představit mexické smetánce. Diego je okouzlující umělec, komunista, který se částečně angažuje v politice, a zároveň působí jako magnet na ženy. I Frida jeho kouzlu nakonec podlehne a Diego je celý pryč z mladé, talentované umělkyně. Jeho zase okouzluje Fridin divoký způsob života a na přitažlivosti jí přidává i neskrývaná bisexualita. Frida a Diego se sblíží, velmi se milují a když slavný malíř nabídne Fridě sňatek, souhlasí. Přestože Diego zcela otevřeně přizná, že nikdy nedokázal být věrný a je si jist, že to nedokáže ani v budoucnu. Rodiče Fridy nejsou nadšení z dceřiny volby, ale je pravda, že Diego splácí jejich hypotéku. Na svatbě se Diegova exmanželka Lupe velmi opije a vrhne se na Fridu. Ta vyčte svému manželovi, že se jí nezastal, ale později ženě odpustí a dokonce se s ní spřátelí. Lupe jí popíše průběh jejich nevydařeného a nešťastného manželství a mnoho záletů, které musela strpět. Brzy přichází i první nevěra, kterou musí přenést přes srdce Frida. Diego dostane nabídku na práci v New Yorku a tak pár brzy odjede dobývat Ameriku. Frida není z mocných Spojených států nadšená, Diegovi život v New Yorku vyhovuje, pochopitelně i všechny neřesti, které s sebou život mezi bohatou smetánkou přináší. Brzy Frida přichází s velkou novinkou, je těhotná. Touží po miminku, Diego zprvu nesouhlasí, ale nakonec se rozhodne, že svou lásku podpoří. Frida ale bohužel potratí, osud jí tedy přináší další tvrdou ránu. Po návratu z nemocnice přijde nepříjemná zpráva z Mexika. Fridina matka je na smrt nemocná. Frida se tedy vydá zpět domů, kde najde kromě umírající matky i sestru Cristinu s monoklem, který jí udělal její manžel předtím, než od něj na dobro odešla. Diego řeší v New Yorku velký problém. Jeho politická angažovanost se stává pro jeho zaměstnavatele nepřekonatelným problémem, a když Rivera odmítne předělat své dílo proti svému přesvědčení, dostává výpověď. Frida se chce vrátit domů, Diego ne. Nakonec se pár vrací do Mexika, Diego je ovšem nešťastný a nespokojený se svou prací. Frida nabídne Cristině práci v Diegově ateliéru. Nepřinese to bohužel nic dobrého, Diego její sestru svede. Frida se od Diega odstěhuje, utápí se v alkoholu, velmi se trápí a nedokáže mu odpustit. Přesto se rozhodne mu pomoci, když jí požádá, aby v otcově domě ubytovala bolševického revolucionáře Trockého, který byl Stalinem vyhnán ze země a hrozí mu smrt... (TV Prima)

(více)

Recenze (385)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Frida toho za svůj poměrné krátký život stihla opravdu hodně. Vložit všechno do děje jistě nebylo jednoduché. V dnešní době by si tolik látky určitě vysloužilo minisérii. Taymor zvolila poetický přístup a časové skoky. Nejde tedy o poctivý životopis, ale jak už tomu bývá zvykem spíše filmovou poctu. Hayek navíc z ikonické umělkyně vytvořila ještě větší sexuální magnet. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Když jsem viděla Fridu poprvé, zdálo se mi, že vidím velmi krásný film a vůbec mě nenapadlo se ptát, jestli je to také dobrý film. Z dnešního pohledu si myslím, že ne. Funguje jako ilustrace, trošku, ale z Fridina díla (duše) nevystihuje skoro nic. Od důležitých momentů hrozně rychle odbíhá a věnuje se víc jejich spojování, ach jo. Navíc si myslím, že filmařky velmi rychle stárne. Těžké věřit, že to je dílo stejné Julie Taymor, která natočila nekompromisního Tita, ale možná mám i ten film rozmazaný nostalgií. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nadstandartní film, v mnoha ohledech vybočující ze zaběhaných šablon. Zároveň životní projekt herecké hvězdy Salmy Hayek, která o zachycení životních osudů Fridy Kahlo řadu let usilovala a mnoho vzniku tohoto snímku obětovala (nejen z finančního hlediska). Frida Kahlo byla mimořádnou osobností mexické kultury a společenského života své doby, takový průnik naší Toyen a Egona Bondyho. Frida není jen snímek o úspěších a zklamáních, láskách a vnitřních běsech jedné malířky, ale i o stavu myšlení kulturních elit 1. poloviny 20. století, o feminismu a postavení žen ve společnosti. Citlivá režie, vynikající herecké výkony Molinou a Hayek počínaje a drobnými štěky (nezapomenutelný výstup Nortona coby finančního magnáta) konče. Zajímavé je i zachycení španělské koloniální architektury a barevných dobových kostýmů. Problémem pro přijetí tohoto snímku u širšího publika může být určitá výlučnost námětu - Kahlo přece jen nebyla sportovní hvězdou ani princeznou Dianou...Celkový dojem 80 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Vynikající životopisný film. Hayek a Molina skvěle ztvárnili ústřední pár uměleckých osobností, kteří si byli souzeni, což ale neznamená, že to spolu měli lehké. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Tento koprodukční film začal být od začátku docela zajímavý. Naprosto brilantně zachytil dobovou revoluční atmosféru a z krásné Salmy Hájkové udělal, díky té ochranné palisádě nad očima, místo Fridy frigidu. Laškování s tím donchuánem Molínou dalo na frak mé již tak roztěkané pozornosti, která se uchytila teprve až s příchodem Lva Davidoviče Trockého. Tak se nám to tam zašmoulilo, že jsem byl nakonec rád, že občas došlo i na ty její obrazy, to mlno jejího výtvarna. PS: Ještěže si to ta Salma Hájková v jiných filmech vytrhává, fakt... ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Přiznám se bez mučení, že některým komentářům k tomuto filmu ne příliš rozumím. Je pravda, že v některých pasážích scénář i režie poněkud drhnou; stejně tak je ale pravda, že toto drhnutí ani v nejzranitelnějších momentech díla neklesá pod práh velkého umění. Klady filmu mnohonásobně přesahují jeho dílčí přešlapy. Životní příběh vynikající mexické komunistické malířky je strhující a burcující sám o sobě. V tomto případě se podařilo propojit přirozeně a spontánně ideu s ryzím, neopakovatelným uměleckým výrazem a mučednickým ženským životním údělem. Do necelých 47 let životní pouti nastřádala drobná mexická krasavice tolik, co by bohatě vyplnilo hned několik průměrných dlouhověkých životů. Životní láska s dalším gigantem světové malby Diego Riverou dala i tak bouřlivému životu další bouřlivý rozměr. Ne lesbické lásky - spíše objetí - , ne četné milostné avantýry, z nichž ta s Trockým nebyla pro Fridin život nepodstatnou, ale prolnutí tragického údělu mrzačky, velké umělkyně, tragické matky a ideové ženy spolu se zachycením neopakovatelné atmosféry Mexika té doby, Mexika Lázara Cárdenase, činí FRIDU, byť produkovanou americkou a kanadskou filmovou společností, filmem v pravdě mexickým. K tomu patří i barevná výraznost a doslovně malířské pojetí řady scén zejména v první části FRIDY. Trhaná filmová kompozice i syžet jakoby odpovídaly i přeryvům a bouřlivostem nezkrotného Fridina díla vztahu k životu. Kolážová intermezza i animace děl Kahlové dynamizují děj filmu a obohacují jeho kompozici; propůjčují mu výraznou osobitost a nezaměnitelnou neopakovatelnost. Neméně působivá je i sklenující hlavní dějová linka: "postelový přenos" umírající umělkyně z jejího bytu do výstavních prostor, v nichž došla naplnění její touha předvést krví vydřené dílo milované rodné zemi a jejím lidem. Socialismus, slovo, které je dnes odsunuto na periférii lexika postmoderního světa, má i tento rozměr svého duchového bytí. Hayeková možná nepsala scénář, určitě nerežírovala, ale nezpochybnitelně byla hlavní hybatelkou dějů a produkce tohoto nevšedního filmu. Julie Taymorová, jméno pro mne dosud zcela neznámé americké režisérky střední generace, zachovala a dále rozvinula ženskou optiku, která byla pro Hayekovou zřejmě hlavním motivem, jenž ji vedl k prosazení tohoto "nekasovního" námětu. Na stříbrném plátně tak byla zachycena s mimořádnou pietou a úctou, s něžnou básnivou neiluzívností, která nic nezamlčuje, ale ani nedémonizuje, velmi podstatná - pro naši společnost prakticky zcela neznámá - část života a pohybů i životního stylu meziválečných levicových avantgard. Platí to nejen pro tu mexickou ale i francouzskou; neméně působivé jsou i ty pasáže FRIDY, které zachycují rockefellerovské prostředí USA třicátých let. Tento zcela nehollywoodský feministický film s naprosto neyankeeovskými rysy svou latinskoamerickou poetikou nemůže neupoutat pro způsob, jakým dokázal divácky přesvědčivě a poutavě přiblížit látku tak nesnadnou a fimovému zpracování se vlastně až bouřlivě vzpírající. () (méně) (více)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Tak nějak by měl vypadat životopisný film. Film, u kterého jsem měla pocit, že je mexický a ne americký, film, na němž mě zaujala ta "mexická krása" všeho. Barvy, temperament, mexické ulice sálající životem, láska, vášeň, umění a krásné ženy. Především jedna žena, Frida Kahlo, její svět a život, který převedla na malířské plátno. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Jedna z najlepších životopisno-dokumentárnych drám. Skvelé herecké výkony, Salma Hayek ako nikdy predtým, Molina woow, škoda, že pre svoj vzhľad, nedostáva toľko príležitostí. Kamera skvele využívala farby, ktorými je Mexiko také výnimočné. Film je nabúšený dramatickými udalosťami až do samotného konca a človek by ani neveril, že táto útla maliarka vydržala toľko útrap v živote. Veľmi sa mi páčil pokus o nadľahčenie pomocou niekoľkých scén. 85%. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Fenomenální a úchvatný herecký výkon Salmy Hayek mě přikoval k sedadlu v kině ... Nádherný a dech beroucí příběh malířky. Smutné okamžiky ve filmu mi vtiskly slzy do tváře. Z kina jsem odcházela jako ze sna, nemohla jsem se soustředit na nic jiného, silný dojem z filmu ve mě ještě nadlouho zůstal ... ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Salmu Hayek prostě nejde nemilovat. Největší sexbomba minimálně 90. a nutlých let a k tomu všemu vynikající herečka, která tehdy tu nominaci měla proměnit. Tvorba Miramaxu mi setsakra chybí, tímhle malebným způsobem se už dneska snad vůbec nenatáčí, a to mě malby vůbec nezajímají...80% ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film o mexické malířce, kterou Salma Hayek stvárnila velice věrohodně a ani zbytek obsazení nezůstává pozadu. Potěší role Valerie Golino, která by se určitě měla objevovat častěji. Film však čas od času upadne do nezáživné nudy, což posunuje mé hodnocení z pěti na čtyři hvězdy, na druhou stranu ale skýtá i vyjímečné momenty, mezi které patří například ožívání obrazů. Salma bez debat podává zatím nejlepší výkon své kariéry a za Fridu se rozhodně nemusí stydět. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Emoce střídaly „prázdné“ scény, úžasné nápady zase rutinní pojetí. Jedno ale zůstalo po celou délku: výtečný výkon Salmy Hayek, která dosud „jen“ kroutila zadkem a špulila svoje mexické rty. Nelehká role, letitá posedlost dostat tenhle projekt na plátno, klobouk dolů. Neobyčejný osud vášnivé i nezávislé mexické malířky je naštěstí nad všemi těmi životopisnými nudnými povídačkami, které ani zdaleka nepřekročí obraz konkrétního lidského tvora, a jsou jen rutinním řetězením životních událostí. Frida má kromě výborných herců (vyčnívá ještě Alfred Molina coby charismatický nevěrník) i velmi nápaditou vizuální podobu, je sytě barevná, je pečlivě uchopená. Spokojenost. ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Propjení politiky a umění, přecházejícího v propagandu, vcelku i vystiženo. Životopis buchty, co malovala (podle mého subjektivního hodnocení, nerváci) ty patlaniny snad nohama, se v tom dá najít taky. Ale sebelepší důvod, tedy i kdyby Kahlo byla třeba hodnější a mladší ségra mutter Terezy neomluví fakt, že Selmička pobíhala před mým zrakem s kartáčem na psa místo obočí. Kurvíte mi protahovací fantazie, kazišuci. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Doktore, když mi povolíte tuhle tequilu, slibuji, že na svém pohřbu pít nebudu."                                                             Úžasný výběr hlavních představitelů. Fridu Kahlo jsem předtím neznala, ale její dílo mne uchvátilo. Velice zdařilé byly pasáže s oživlými obrazy. Strahující příběh jedné temperamentní ženy. ()

petero 

všechny recenze uživatele

Veľmi slušné spracovanie príbehu (mňe však ne)známej maliarky, ktorá ma zo začiatku dokonale upútal poctivou réžiou a hercami, no ku koncu neskutočne znudil. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

vynikájúce herecké výkony,slušná formálna sztránka,len tematicky som ostal mimo.ale inak veľmi kvalitný a pekný film ()

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Krásný i ošklivý.Zábavný i nudný.Veselý i smutný...Takový je tento film,obrazy Fridy Kahlo i její život.Salma Hayek ve své životní roli! ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Rozporuplny film, ktery nelze videt pouze jednou. Az na scenar takrka dokonaly zivotopisny film vyjimecne umelkyne. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Jejda... Čekala jsem po oslavných komentářích a nadšených názorech nějakou úžasnou bombu... a ono je to (z mého hlediska) poměrně nudné drama, co nabízí pár hezkých, zajímavých či dojemných momentů. Ale jako kulisa k nějaké otravné práci, třeba k pečení cukroví, se film docela šikne - určitě je podnětnější než politická debata a zábavnější než Teleshopping. Výpravné, dobře zahrané, ovšem jaksi jsem postrádala děj (ne, komplikované pletky malířky s jedním obočím a oplácaného komouše pro mě nejsou děj). 59% ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Tenhle film si prý Salma Hayek vydupala ze země. Když jsem viděl výsledek, nemůžu než dodat, že jí to za to stálo. Je to film vypovídající o tom, jak vypadá život umělců. Štěky Banderase a Nortona dokonce ani nepůsobí tak trapně, jak tomu je u většiny takových cameo rolí. ()

Související novinky

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Není Kravitz jako Hendrix

Není Kravitz jako Hendrix

01.04.2006

Se životopisnými snímky se poslední dobou roztrhl přímo obrův pytel. Kinohity Frida, Walk the Line, Capote, Ray a starší neméně úspěšné Doors, Elvis Presley nebo Great Balls of Fire! se prostě musely… (více)

Reklama

Reklama