Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    ****

    S odstupem dvaceti let lze konstatovat, že Chytilová v této pozoruhodné komedii, představující v plné síle poetiku "sklepáků", předjala některé Hřebejkovy filmy (nejvíce PUPENDO) a tvoří jakýsi spojovací můstek i k PELÍŠKŮM. Nezávazná taškařice nikdy nekončící puberty a stále nedospělé adolescence, ignorující nezastavitelnou dospělost, vyjadřuje víc než úděs jedinců: symbolizuje nedospělost společnosti jako takové. V druhém plánu - a tím ještě přesvědčivěji - vystihuje "přízemně" kulisy pozdní normalizace. Dojem z filmu je dojmem z dobové společnosti, která napovídá a předjímá celou řadu negativ polistopadového vývoje poté, když vyprchala prvotní euforie z listopadových shromáždění. Kdybychom měli hledat další možný spojovací můstek, najdeme ho v deziluzívních polistopadových textech pozdního Karla Kryla, které přibližně od léta 1990 začaly nemilosrdně nastavovat době její méně lichotivou tvář. Uhry, které na ní vidíme i dnes. Kontroverzní závěr filmu, ústícího do tehdy tabuizovaného AIDS, lze vykládat mnohoznačně: jako zásah cenzury, scénáristické i autorské selhání nebo nápověď civilizačního zlomu. Možností je ještě více. SKLEPácká poetika, ve filmu nepopiratelně obsažená, tyto tendence ještě prohlubuje. Hořký film, hořké prozření, nepopiratelná katarze. To je to, oč by nám všem mělo jít, pokud se skutečně chceme zbavit fenomenu "blbé nálady".(27.8.2007)

  • rykardo
    ****

    Nejenom proto, ze jsem z Karlovych Varu, nejen proto, ze na scenari se podilel clovek, bydlici donedavna kousek ode me, nejen proto, ze herecke vykony cely "sklepacky" particky opravdu stojej za to.., davam tomuhle kultu z let osmdesatych ty ctyri stars....(21.1.2006)

  • Kothy
    ***

    Drsný film o tom, co to udělá s partou kamarádů, když zjistí, že někdo z nich má AIDS... Hraje tam klasická sklepácká parta.(13.2.2013)

  • Slarque
    ****

    Chytilová absorbovala poetiku divadla Sklep a stále držela prst na tepu doby, žádné vzpomínání na černobílá šedesátá. Skvěle je vybalancovaná i tenká hranice mezi dramatem (neřkuli tragédií) a groteskní nadsázkou. Ani opakování po více než čtvrtstoletí tomu nic neubralo.(19.6.2014)

  • larelay
    ****

    Chytilova este v jej svetlych casoch. Po Dedictvi nastava obdobie temna a uz sa z neho myslim nevyhrabe.(11.11.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace