• triatlet
    **

    Škoda, že se nepodařilo zajímavý scénář zfilmovat do přijatelnější podoby. Studená studiovost, ponuré kostýmy, nudná hudba, místy divadelní herectví - to vše odpoutává pozornost. Navíc rozdělení do dvou dílů je zbytečné.(8.5.2015)

  • Mariin
    ****

    Velmi dobrá pohádka s temnou, až hororovou atmosférou na motivy španělské lidové předlohy. Vilma Cibulková jako proměnlivá čarodějnice je naprosto bezchybná, též další postavy jsou dobře znázorněny.(24.4.2011)

  • Big Bear
    **

    Pohádka byla točena dle předlohy španelské lidové pohádky. Co musím ocenit, je snaha tvůrců zasadit pohádku do Španělska sedmnáctého století ať u jde o kostýmy nebo o pravda někdy úděsné studiové prostředí. Bohužel hodba, rádobytriky z pécéčka, herecké výkony místy na úrovni ochotníků pohádku strhávají dolů a dělaji jí složitě koukatelnou i pro děti. (Ověřeno na potomstvu). * *(24.12.2015)

  • Jinny
    ***

    První díl je fajn, má zvláštní temnou atmosféru. Takže k prvním sedmdesáti minutám stačilo přidat dvacet minut lepšího konce a nezabývat se princátkem, protože Daniel Rous jako zlý král je mnohem zajímavější. Je k nepoznání, protože odloží svůj hlas Rosse z Přátel.(6.1.2005)

  • Jezinka.Jezinka
    ***

    Nejsem si jista, zda je tato pohádka v Nové nůši pohádek, nebo je v jiné pohádkové sbírce. Je to již drahně let, co jsem to četla naposledy, přesto některé rozdíly filmu i polozapomenuté předlohy tlučou do očí. Třeba samotné početí Marie, které v knížce sice je z plátku růže, ale ten její máti spolkla ještě v letu, dřív, než dopadl na zem. Tedy, král z toho nevycházel jako až takový pazdrát nehorázný. Myslím, že děti musí být zmatené tím, jak je to pojato v křesťanském duchu, zkamenělé slzy lotra po Ježíšově pravici, křížů víc než na Via Appia, zdůrazňování panenství Marie (samo o sobě jméno panenské), holubice a do toho se tam motá čarodějnice, která touží po spasení. Při tom, kolik prostoru má pitvoření šaška, je vyloženě škoda, že o tom, co trápí čarodějnici a kde se v králi vzala ta čistokrevná zloba, se nedovíme ani půl slova. Nemluvě o tom, že tady evidentně král páchá zlo pro zlo, což je pro mě vždycky nepochopitelné, čarodějnice jen jde za svým a není při tom ohleduplná. Není ale ani zdaleka tak bezohledná, jak by být mohla. Nedomyšlené je i to, že král se chtěl nechtěné nevěsty - švadlenky zbavit, nechal ji zatknout a za pár let z ní je dvorní švadlena. Alžběta, jako další zlo pro zlo, je v ději zbytečná, klidně by to mohla být jen "princezna co zítra přijede" a vůbec nic by se nestalo. Závěr je už potom jenom čistokrevná vražda logiky pro drama. Ke skoku přes ďábelskou propast nikoho nic nenutilo. Dalo se to v klidu a pohodlí obejít. Takovéhle záseky v mých očích vždycky z postav udělají nemyslící pitomce a takovým se dá fandit jen těžko.(6.9.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace