Komentáře uživatelů k filmu (433)

  • golfista
    ****

    Hřebejk je bezpochyby jedním z našich nejlepších režisérů současnosti (u mě nejlepší). Jeho filmy mám rád, jsou mi blízké, poznávám v nich autentické situace na chlup podobné těm, které jsem sám prožil, kterých jsem byl svědkem nebo o kterých jsem slyšel .... Byl jsem zvědav, jak dopadne jeho výlet do současnosti. Do doby, kterou znají nejen pamětníci zaživší dobu "Pelíšků" :) .... A Hřebejk to zase vystihnul. Nekompromisně, dost tvrdě a tradičně vtipně "nastavil zrcadlo" :) tomu jací jsme. A nejenom určitá skupina. Myslím, že v tomhle filmu se může identifikovat skoro každý.... Jako vždy u Hřebejka přesný casting dal vyniknout především Emílii Vašáryové a Petru Formanovi. Ti jsou ovšem jen "vyčnívající špičkou ledovce" skvělých hereckých výkonů tohohle filmu.(5.4.2005)

  • kleopatra
    ***

    Má počáteční nedůvěra se sice hned rozplynula, ale stejně jsem nebyla nijak omráčená. Mám pocit, že poslední dobou jsou v českém filmu tendence natáčet filmy jen o hodně ulitlých jedincích (a skupinách), ale právě tyto scény mě zcela proti mému očekávání pobavily, bohužel se ale pravidelně střídaly s těmi - pro mě trapnými, při kterých jsem měla co dělat, abych to nestopla - například hostina u "Třísků" byla utrpení.Chápu, že obě linie měly své opodstatnění, ale způsob, jak byly velmi nesourodě seskládané, mi nepřipadal zvlášť povedený. Takže ve finále, ač jsem právě na takový druh humoru háklivá, oceňuji právě ty "šupy" s Macháčkem. A ještě - pokud jde o obrazové ztvárnění, bylo by úžasné, kdybych permanentně nečekala, z kterého rohu vyběhne Amélie.(10.4.2005)

  • Houdini
    ***

    Český Lev 4 : Nejlepší film, Režie, Herečka HR - Emília Vašáryová, Scénář + Plakát + 8 nominací: Herec HR - Jiří Macháček, Herec VR - Jan Tříska, Herec VR - Petr Forman, Herečka VR - Ingrid Timková, Kamera, Zvuk, Hudba, Výprava(7.3.2005)

  • Douglas
    **

    To, co se dalo v předchozích Hřebejkových filmech omlouvat retro náladou, která s sebou automaticky přináší jistou idealizaci a zkreslení, vyplouvá v "současném" Horem pádem na povrch. Horem pádem je křečovitý, laciný, hysterický, kýčovitý a sentimentální film. Snaží se vyprávět o různých podobách mezidlidských vztahů, ale místo, aby citlivým způsobem vytvářel postavy, staví je do extrémních, nevěrohodných a vykonstruovaných situací. A pokud si nějaká postava vydobude alespoň určitou dávku porozumění, zabije ji v zápětí hysterickým výstupem. Jarchovský je neschopný scenárista a u Horem pádem to konečně snad vyšlo najevo, nedokáže napsat postavu, dialog, ani skutečný konflikt. Navíc používání filtrů (především tedy extrémně žlutý) akorát otravuje a vadí, navíc odvádí od toho, na čem zřejmě záleží autorům nejvíce, od postav a jejich vztahů. Přehrávající herci navíc zabíjejí i to, co by jinak mohlo fungovat...(3.7.2004)

  • Galadriel
    ***

    Filmy pana Hřebejka mají poslední dobou zoufale sestupnou tendenci, bohužel. Po naprosto úžasných Pelíšcích a Musíme si pomáhat následovalo slabší Pupendo a teď tohle dílo. Ja si tak pročítám komentáře, tak u mě to na odpad rozhodně nen z několika důvodů. V rámci české kinematografie jde o dílko z lepších, navíc herecké výkony jsou famózní (nejen Emília Vášáryová, která je naprosto úžasná, také Jiří Macháček, Pavel Liška atd., jenom Petr Forman mi přišel dost slabý v některých chvílích, zejména když byl osamotě s paní Vášáryovou), ale bohužel herci nedostávají moc prostoru, postavy jsou strašně málo nápadité - a tím se dostávám k asi největšímu problému filmu - totiž ke scénáři. Ten se tentokrát podle mě prostě nepovedl, autoři se snažili být cool, natočit o tom, jak to dneska chodí, ale vybrali si tak extrémní prostředí, situace a osoby, že toho je prostě na jeden film moc. Navíc chtít ve 108 minutách rozebrat problémy rasismu, emigrantů, ilegálního převozu imigrantů, rodinného odloučení, touze po dítěti, fotbalové fanoušky, zloděje a lichváře, a ještě pár jiných věcí je prostě moc velké souto. A co mě zklamalo ještě víc, je ta složka filmu, kterou jsem na panu Hřebejkovi vždycky obdivovala, že jí dokázal bravurně zvládnout - totiž kamera a hudba. Modrozelené (á la Matrix), žluté a žlutozelené filtry mi například přišly naprosto nevhodně použité a připadaly mi spíš jako že si tvůrci hráli na západní kinematografii, ale přitom tvořili film o českém národu... A hudební složka pouze připomínala snahu o moderní filmový podkres, ale je zoufale křečovitá. Já jenom doufám, že pan Hřebejk si dá pro jednou větší pauzu a příště natočí zase něco moc hezkého, protože na to má.(14.7.2005)

  • Gemini
    ****

    Jan Hřebejk poprvé na plátně v současnosti, na aktuální téma - nebo lépe řečeno na kratší seriál aktuálních témat - "bez příkras", se zajímavými (dobře zahranými) protagonisty a propletenými osudy jedné rodiny, jedné skororodiny a jedné "rodiny". Možná je toho na jeden film až příliš, ale je to vcelku chytře vymyšlené a fungující (finální scéna je luxusní), a k vyloženému litování je tu snad jenom poněkud malý prostor pro Jana Třísku. Pro mě osobně má Horem Pádem ještě jednu přidanou hodnotu, a sice postavy Pavla Lišky a Marka Daniela. Jejich sprostí vychcánci a rádobydrsní zlodějíčci dokonale vystihují naši dobu, pokud jde o postoj spousty lidí k vymoženostem této někdy až ostudně humánní společnosti - společnosti, která naprosto kontraproduktivně chrání ty, kdo "znaj svoje zpíčený práva", ale nikdy je nenapadlo, že by mohli mít taky nějaké povinnosti. 80%(15.3.2011)

  • Tosim
    *****

    Film není hysterický. Jen reakce některých lidí na něj. A opět budu v opozici. Nevadily mi filtry, ty byly podle mě logicky použity, televizního zpracování jsem si nějak nevšiml. Hodně toho stojí a padá na hercích. Nejvíc se mi líbil Petr Forman, jako trošku "upozaděný" český emigrant byl správně obsazen. Z ženských rolí mě zaujala Emília Vašáryová, ovšem o mnoho více Nataša Burger, jejíž touha po dítěti doslova vystupovala z plátna. Jiří Macháček mi nevadil, zato Jaroslavu Duškovi jsem jeho postavu nemohl moc uvěřit. Jan Tříska měl menší prostor. Řachatá komedie to opravdu není, vyloženě komické momenty tam pro mě byly tři (maso, čaj, bojové umění.) Hřebejk s Jarchovským IMHO říkají pravdu o české povaze, ale zobrazují (v každém filmu, nebo jenom v tomto? nevím...) spíše lidi tzv. "vychcané", či "přidrzlé", jejichž kopie na vyšších místech (platově a kariéristicky) jsou těmi opravdovými démony, kteří pro své vlastní obohacení nevázají zenužít naprosto čehokoli. Snímek mrazí a zároveň se smějete. Naprosto to vystihují prostřihy konce filmu (Nedvědův dres vs. hooligans.) Závěr je fantastický, silný a strhne vás. U filmu Pupendo jsem si svými hvězdičkami nebyl tak úplně jistý, ale po dalších shlédnutích film u mě nabývá kultovnosti. Stejně tak je to s Horem pádem. JAK NEMÁM FANDIT, KDYŽ JE ŽIVOT TAK ZKURVENEJ?(25.10.2004)

  • Radyo
    ***

    Vlastně je to spíše na dvě a půl hvězdičky. Žánr komedie se v tomhle filmu vyskytuje spíše náznakově - zasmál jsem se asi 2x, a vlastně to nebylo ani úsměvné, spíše takové hořké. Ale na hořké téma jsem již viděl spousty filmů, a všechny byly natočeny lépe, zručněji a hlavně - urovnaněji. Celý film na mě totiž skutečně působil neurovnaně, což možná byl záměr, možná moje nepochopení. Jinými slovy - po Pelíšcích a hlavně Musíme si pomáhat měl u mě Jan Hřebejk otevřenu "nebeskou bránu". Po Pupendu a hlavně Horem pádem se ta brána s velkým rachotem zabouchla a nejsem si jist, zda budu mít na příští Hřebejkův film vůbec náladu, protože bych pak už taky mohl mít chuť klíč od té brány hodit do kanálu...(29.7.2005)

  • Matty
    ***

    Mohl to být zábavný film ze života v současné Praze, kdyby se Hřebejk tolik nesnažil vytvořit „mezinárodní“ podívanou, uchopitelnou všude na světě. V Austrálii, v Japonsku nebo v Americe. A právě „amerikanizace“ je zde patrná nejvíce. Množství postav, jejichž osudy se v závěru střetnou, „akční“ (do filmu se vůbec nehodící) hudba i konec odehrávající se v Austrálii působí tak nějak cize, „nečesky“. Příběh nezachraňuje ani nadějné obsazení, kdy například Macháčkův talent značně omezuje rozštěp, který dělá z Franty rádoby-komickou figurku. Krom toho působí velice rušivě i některé pokusy o komediální žánr (přepadení Japonců). Vcelku se jedná o zvláštní žánrový hybrid s několika povedenýma scénami, avšak celkově nemající žádnou šanci na zlidovění či větší divácky úspěch jako třeba Pelíšky. 70% Zajímavé komentáře: Tosim, belldandy, Terminus, ad, Misha, pjotr76, freeeeedom, bear(9.3.2005)

  • Malarkey
    ***

    Já píšu tento komentář chvíli po samotném zápase Slávie s Bukurešťí, tak netvrdím, že nebude trochu zkreslený. Film jsem viděl den před tím, tak snad ne. Jan Hřebejk opět dokázal, jak zkombinovat vážnost a klasický český, přesto v tomhle trochu rasistický humor do sebe. Já se bavil, ale ne natolik, jak bych chtěl. Příběh rozdělen na dvě výraznější části mě nedokázal pobavit celkově, ale jenom částečkově. K tomu jen ve scénách, kde se objevil Jiří Macháček, jako rázný Sparťan, kterému se v životě stane nemálo průserů a on se s nimi snaží vyrovnat. Těžko, stejně jako je tento film hodnotitelný. Sice s důvěryhodnými výkony, ale s nesmyslně pitomým dějem a jeho průběhem dokazující i dnes, že Hřebejk se ve stejné kaši topí čím dál tím více a více. Vždyť je černej! - On ještě vybledne, trošku. - Michael Jackson utratil milióny dolarů, aby vyblednul.(27.11.2007)

  • Renton
    **

    Scénář: Petr Jarchovský, Jan Hřebejk .. Film kulhající ve spoustě momentů, bez konzistentní linie. Zasazení do současnosti narušuje křečovitost jednání postav a neporozumění látce (rasové nesnášenlivosti, hooligans apod.). Nemohu snímku upřít určitou naléhavost, ale nevěřím jí tak jak je podána. Ani známá porce jiskřivého humoru tentokrát nenese své ovoce, tedy ne v takové míře, jak je zvykem. Pro mne nepovedený film a nejslabší Hřebejk!(1.10.2006)

  • Enšpígl
    *****

    S Hřebejkových fillmů sice nejméně vtipné,ale ono taky na naši povaze a společnosti není všechno vtipné, že?(8.6.2006)

  • Marigold
    ***

    Navzdory rozpačité recepci musím Hřebejkovi přiznat jedno vítězství... konečně natočil film z české současnosti, který mi přijde jak vtipný, tak pravdivý a něco vypovídající. Netopí se v samoúčelné sprostotě (jako Anděl Exit) ani v násilném cool stylu (Samotáři a další Ondříčkovy polotovary), disponuje solidním scénářem, který má konečně jak smysluplný průběh, tak výtečně vypointovaný závěr – právě za bezútěšný a minimem prostředků odvyprávěný konec jsem ochoten hodně odpustit. Odpustit co? Absenci jednotící atmosféry... bez lehké nostalgie a melancholie jakoby Hřebejk nemohl najít svou optimální vypravěčskou polohu a marné je pak kouzlení barevnými filtry. Zejména kdesi veprostřed, při shledání otce se synem, se film rozsýpá do dlouhých záběrů a zbytečně natahovaných dialogů. Podstatným faktem je, že ty nejsou samoúčelné a někam vedou, čili chvilková utrpení a ztráty koncentrace mají v důsledku smysl. Poučen Pupendem nedělá Hřebejk z Horem pádem nesoudržné pásmo za každou cenu vtipných gagů, ale hlášky a anekdoty vsouvá ústrojně do plynoucího děje. Některé skeče bohužel kostrbatě vyčuhují a připomínají, že Jarchovský to ve snaze být oduševnělý pravidelně přehání. I tak mě Horem pádem dokázalo rozesmát mnohem upřímněji než jeho předchozí snímek. Sázka na sílu herectví vyšla – osobně mě nejvíc překvapil Jiří Macháček, jehož Bejk je nádherným kouskem (a výrok: "Bůh není, proto fandím" vystihuje celé jeho nešťastné nitro). Výtečný je i divadelník Forman, kterému to hraje zejména ve scénách s Emílií Vášáryovou... nicméně nenašel jsem důležitou postavu, která by byla zazděná hereckým výkonem. Vyšlo i kouzlení s různými žánry v soundtracku, poněkud nevyšly ony barevné filtry, ale to je vedlejší. Nejdůležitějším faktem je, že tahle výpověď o stavu společnosti a jedinců v ní, studie tolerance a mnohostranná úvaha nad problémem menšin, má hlavu a patu, obsah, sdělení... neznám lepšího slova nežli "smysl". A ačkoli tvůrci žvýkají obrovské sousto, které si ukousli, často s velkými obtížemi, přesto je Horem pádem film zábavný, kvalitní...(27.10.2004)

  • T2
    *

    Nehorezne povrchný dej, dejové linie vôbec nevyznejú tak zaujímavo ako si určite tvorcovia priali, v skratke utrpenie pozerat. ║Rozpočet $-miliónovTržby USA $244,105Tržby Celosvetovo $2,705,163(18.1.2008)

  • Radek99
    ****

    Pokus natočit progresivní evropský film vypovídající o aktuálních otázkách současné Evropy, jímž český režisér oslovuje především zase českého diváka.(6.7.2013)

  • AngelAngie
    ****

    Takových hlášek tam .. :)) + krása Kristýny Bokové - Liškové a surf profese P. Formana! Nemám co dodat, tenhle film vidím ráda úplně kdykoli.(27.5.2008)

  • DaViD´82
    ****

    Rozhodně ne nejlepší, ale nejsympatičtější snímek dua Hřebejk - Jarchovský. Dějově nekonzistentní, ovšem jednotlivé scény mají co říci, byť to říkají poněkud dětsky naivním názorem na čecháčkovství. Herecky slušné a technicky nad zbytkem tuzemské tvorby o tolik vepředu, že to snad ani nelze porovnávat.(18.9.2004)

  • Superpero
    ****

    Třikrát hurá. Hřebejk se konečně oprostil od komunistů a natočil film o normální dnešní době. S potěšením konstatuji že i přes jaksi useklý konec je to Hřebejkův nejlepší film. Hodně za to může scénář a herci v čele s opravdu dojemným Jiřím Macháčkem, nabušeným Jaroslavem Duškem, sympatickým Petrem Formanem a tradičně ulítlým Janem Třískou (Lenine nevyrušuj). I ostatní herci jsou skvělí zvlášť Emília Vašáryová vám utkví a neherečka Kristýna Liška-Boková podává velice dobrý herecký výkon. Jinak Horem Pádem mi moc jako komedie nepřišlo spíš jako jakési podobenství o tom jak je to v Austrálii super a v Čechách na hovno. Myslím, že se časem přestěhuju. :-))))))))))))))))(5.6.2005)

  • Dever
    odpad!

    // Production Companies: Ceská Televize //(27.5.2011)

  • Oskar
    ****

    Nesouhlasím s výhradou, že Hřebejk s Jarchovským řeší současnost jako titulkáři z Blesku. Tak povrchně opravdu ne. Je pravda, že si naběhli rozpornými výroky v tisku. Jednou mluvili o Horem Pádem jako o snaze zeširoka postihnout nemoci této doby, jindy zametali stopy a tvrdili, že vyprávějí "jen" o jednotlivcích a o žádnou širší reflexi jim nejde. Chyba je, že si to dilema neujasnili před natočením filmu a ten je proto nevyrovnaný. V nejlepších okamžicích (např. scény na policii, v KFC, Macháček vs. Dušek, oběd s Vášáryovou) používají přesně ten druh zlomyslné zkratky jako Miloš Forman ve filmu Hoří, má panenko! No a v jiných se takové nadsázky zalekli a zinscenovali je neinvenčně jako laciné melodrama, protože "se přece jen mluví o vážných věcech"... Vypustil bych třeba Macháčkův nepřesvědčivý monolog o jeho životě a podobně larmoyantní výlev E. Vášáryové po výborné scéně u oběda. I tak ale jednoznačně převažují dobrá místa nad těmi ustrašeně tezovitými. 80%(3.1.2007)

<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22