Nastala chyba při přehrávání videa.
  • belldandy
    ***

    Celé je to s tím Jarchovským a Hřebejkem o tom, že oni bohužel netočí filmy o lidech, ale o tezích. Postavy v jejich filmech pak slouží jen jako věšáky na ony teze. Byl-li v Musíme si pomáhat někdo Němec nebo Žid, byla to vlastně celá jeho charakteristika. Dále pak jako ono ztělesnění Němce, Čecha či Žida poukazoval na nějaký morální problém. Zrovna tak v Horem pádem v podstatě všechny postavy slouží jako zobrazení nějakého životního postoje vyplívajícího ze soužití vícero ras. Tyto teze jsou režisérovi a scénaristovi bohužel cenější než příběh a ten tím samozřejmě trpí. Takový film je spíš plakátem než osobní výpovědí. S Hřebojovými názory se v zásadě ztotožňuji, ale pokud jde o mě, film by měl být (i) něčím jiným než deklarací správných postojů ke světu. (No a teď trochu hra, kdo je kdo? František je skinhaed, ale Milušku a dítě chce víc než svou ideologii. Milušce na rase nezáleží, ale je přesvědčená, že dítěti by dokázala dát rozhodně víc než jeho ubohá uprchlická maminka. Věra je ztělesněním ideje nemám rád rasisty a Cikány a ve skutečnosti trpí svým smutným životem o samotě na společenské periferii města. Hana pomáhá uprchlíkům, ale v krizové chvíli se také projeví jako rasistka. Martin si vzal černošku a nepěstuje si dnes už žádnou konkrétní identitu. Lenka je dosud všemi předsudky nezatížená dívka a ve volném čase tančí španělské tance. O tom ten film je, ale vlastně o ničem jiném. Další už je jen záminka k představení všech postav.)(8.11.2004)

  • StarsFan
    ***

    Pokus o Crash počesku.(12.11.2005)

  • paascha
    ***

    Blbost, ale po dnešním shlédnutí zvedám hodnocení o jednu hvězdu kvůli Macháčkovi a Vašaryové:-)(20.3.2007)

  • Aluska88
    ***

    Snad u každé české komedie se vždy najde buď menší, nebo větší množství hlášek, které mi utkví v paměti. Nejinak tomu bylo i u této, kde mě zaujala již první scéna s uprchlíky a poté následným dějovým spádem. Standard si výborné hlášky udržely po celý film, stejně jako skvělé herecké osazenstvo (Vašáryová, Liška, Macháček). Pavel Liška je naprosto geniální, zvláště ve scéně s "policejní brutalitou", kterou doplňoval netradičně podaný čaj s citronem:) "Kam s ním lezeš, ty vole? Řekli jsme přece, že je vyložíme všechny, ne?" - "To ho mám jako nechat v lese?"(17.11.2008)

  • Radek99
    ****

    Pokus natočit progresivní evropský film vypovídající o aktuálních otázkách současné Evropy, jímž český režisér oslovuje především zase českého diváka.(6.7.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace