Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utíká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité doby... Děj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (126)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Taky mě při sledování snímku napadla ta slova "televizní seriál." A to jsem o tom ani nevěděl! :-) Zkrátka: rozmáchlá epopej se skvělými výkony (Cibulková, Bareš, Huba), která je prostě na tu stopáž příliš krátká. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NIKDO NEUTEČE SVÝMU OSUDU....“ /// Jestli máte rádi depresivní filmy plný hajzlů, ženskýho utrpení a osudů lidí, kteří tak jako tak skončej v pekle a kde každá akce vyvolává okamžitou reakci – zdá se bejt Milan Cieslar ten správnej hostitel. Když se k tomu přidaj herecký koncerty Vilmy, Huby, Bareše…mohlo bejt zaděláno na parádní biják. Škoda, že ty Dorliny osudy nemaj tolik šťávy a nevyvolávaj víc emocí. Třeba ale seriál dokázal zacelit některý díry. Každopádně rejžovi fandím a vyrážím se (celej natěšenej) zúčastnit programu Lebensborn. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Když se podívám do kamen, tak JE vidím! (čerty? Ty taky, ale stojej kousek vedle.) 2.) Děda mi dal nožík s rytinou na rukojeti KARJALA 1939. (hokej jo? Ehm…neříkej vo tom Rusům!) /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Zajímavý námět a silné herecké výkony kazí příliš rozmáchlá stopáž. Ani ta ale nemá šanci postihnout všechny peripetie a osudy a jednání některých postav díky tomu působí silně nelogicky. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Příliš rozmáchlé, útržkovité a roztříštěné, což může být daň za sestříhání televizního seriálu do podoby celovečerního filmu. Nešťastně obsazené - Václava Jiráčka považuji za herecké dřevo, Ester Geislerová má herecký rejstřík velký jako nabídku lahůdek z konzumu v Doněcku a ani Cibulková mi nepřijde moc přesvědčivá. Film jakž takž drží pohromadě díky výkonům herců vedlejších postav - Huby, Dlouhého nebo Bareše. Cieslarova režie mě dlouhodobě nedokáže nadchnout. Považuju ho za ztělesnění průměrnosti a promarněných šancí. Na české poměry a s vědomím televizního materiálu má film slušnou produkci a ani to mě nemůže přinutit jít na 3 hvězdičky. Celkový dojem: 45 %. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Vojna zamávala s osudmi mnohých. Ukázané na neľahkom údele ženy, ktorá sa počas protektorátu zaplietla s nemeckým dôstojníkom na liečení. Následky vášnivej, no kratučkej lásky si odniesla nielen v podobe ryšavej dcérky. Tie následky sa s ňou ťahali dávno po vojne. Dôvod je jednoduchý a večný. Zmrdi a zmrdky totiž nikdy nezabúdajú na svoje domnelé príkoria. Dokážu sa za ne pomstiť nielen na nimi vyfabulovanom vinníkovi, ale aj na ich potomkoch. Scenáristicky pritiahnuté za vlasy (z moravských hôr cez poľské pláže do rakúskych Álp a odtiaľ do belgického Konga- uff),no vo všeobecnej rovine platné a presvedčivé.Takže lepší priemer. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Když se psaly velké dějiny, odehrávaly se i drobné soukromé bitvy tisíců lidí, kteří si chtěli zachovat alespoň nějakou důstojnost. Na krutosti 20. století nahlíží po svém Milan Cieslar podle neoptimistického scénáře Vladimíra Körnera. Výpravně, řemeslně poctivě, s hereckými hvězdami. Tuším, že všichni zúčastnění se museli pro látku „obětovat“ a slevit z lecčeho, na co byli zvyklí. Tvůrce zajímají konkrétní osudy, z nich se dostávají k výpovědi o krutých etapách dějin, nabízejí mnoho postav, mnoho situací. Někdy je to emotivně silné, jindy úderné, symbolické, mnohdy však útržkovité i docela přímočaré, ba jalové. Herci občas zbytečně tlačí na pilu, ale vesměs spokojenost. U Igora Bareše asi největší. Žádná rodinná podívaná. ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Cez 3* ma pri tomto nikto nedostane, a to som ešte milosrdná - za Lábusa a Hubu. Od začiatku na mňa film pôsobil akosi nesúrodo, nevedela som si k nemu nájsť cestu. No a definitívne to pokazil koniec... k tej záverečnej zmesi gýču a čudného správania postáv ani neviem, čo povedať. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Tvorcom sa nedá uprieť snaha a majú môj obdiv za to, že sa snažia natočiť niečo zmysluplné, ako alternatívu k mnohým neskutočným hovadinám, ktoré v Čechách i na Slovensku v posledných rokoch vznikajú. Našťastie sa tu točí vo veľkom, takže každý nech si vyberie, čo je mu blízke. Jiráček vážne nebol najšťastnejšia voľba. Je v pohode len dovtedy, kým neotvorí zobák. Nielen, že je zo všetkých hercov najmenej zrozumiteľný, niekedy som fakt musel napínať uši, aby som rozumel , čo si melie popod nos, ale čo je horšie - herecky nestíha a je nepresvedčivý. Naopak ozdobou filmu sú všetky scény v ktorých sa objaví M. Huba, V. Cibulková a I. Bareš. Celkovo trochu nevyrovnané, chcelo by to možno silnejšiu hlavnú linku príbehu, pretože tie vedľajšie fungovaly dobre. Sympatický priemer. 60%. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Škoda, že je tento film tak zoufale průměrný. Když si to tak anakyzuji v hlavě, tak docházím k závěru, že je to chybou režiséra. Námět rozhodně nese poteciál kvalitního filmu. Také herecké výkony všech jsou excelentní. Vilma Cibulková zde podává fantastický herecký výkon. Také hudba a kamera jsou silně nad průměrem. Jenomže film působí velmi chaoticky. Většina postav jen jen lehce načrtnuta, tak že jim chybí hloubka a tom film dost ochuzuje. To že se tam spousta postav jen mihne přehlednosti také nepřidá. Beru to jako nezvládnutou režii. ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Kdyby tam nehrála Estera Zrzavá, ale nějaká herečka, mohlo to být lepší. A kdyby to nebylo tak strašně patetické, mohlo to být ještě lepší. A kdyby...ale co, lepší by to stejně nebylo, protože z hovna bič neupleteš ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Rozmáchlá stopáž mi ani tak nevadila jako podprůměrné herecké výkony Václava Jiráčka. Jinak ten příběh o baltském šlechtici, kterého válka zavane do Sudet kde se zamiluje do ošetřovatelky a s níž zplodí dceru byl zajímavý a svým širokým pojetím z hlediska našich válečných filmů asi i ojedinělý. Vysoce hodnotím výkony Cibulkové, Geislerky a Huby. Tři kříže. * * * ()

k212 

všechny recenze uživatele

Krev zmizelého je doslova beznadějný film, ve kterém nenajdu -ač jsem se snažila- nějaký zárodek optimismu či naděje. Jistě, taková válka a padesátá léta nepochybně byla, ale na mě je přesto tohle dílko až moc ubrečené a fatalistické. Takže vzato kol kolem předpoklad jisté invenčnosti tu je, tedy asi takový, že člověk zlostí skřípe zuby a svírá ruku v pěst, když se na scéně objeví pochybné lidské kreatury, tzv. paraziti režimu (jimž mimochodem s přehledem vévodí Igor Bareš coby komoušská bestie). Čímž se dostávám k problému číslo dvě ... film táhnou hlavně herci - Cibulková jako smutná sudetoněmecká žena, Huba coby holokaustem poznamenaný žid, Geislerová a její zasněná dcera komunikující s mrtvým otcem, hodný komunista Ondřeje Vetchého, vychlastaný poslouha Lábus, komouši Bareš a Stašová ... Figurky, které jsou perfektně odehrané, některé černobíle jasné, jiné mlhavě nejednoznačné. Tak trochu stranou u mě stojí Václav Jiráček, který mě se svojí hezkou tváří nepřesvědčil, že do téhle herecké suity právem patří, čímž ovšem nechci zpochybňovat jeho herectví. Režije se mi zdá formálně konvenční, to znamená žádné velké experimenty, stejně tak kamera a hudba. Pravdou je, že chtě nechtě cítím v tomto projektu televizní smrad ...Přesto se jedná o film hluboce lidský, dobře natočený a výborně zahraný. Tak proč sakra ne??? ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cieslar a Korner majú moju úctu vďaka ich odvahe zobraziť vlastné dejiny aj z inej strany. Nakoniec ale z toho je stále iba boj medzi nacistami a komunistami, kde trpia najmä civilisti. Je to rozohraté veľmi dobre, prvá tretina skutočne chytí a diváka zaujíma, čo bude ďalej, z nejakého dôvodu sa ale z filmu stane rozplzlá nuda. Čiastočne to zachraňuje záverečná desaťminútovka, pri ktorej ale zamrzí, že by možno bolo zábavnejšie sledovať osuy v Afrike ako doma. Prípadne nakrútiť jeden film o matke a detstve dcéry a druhý o dcére a jej misijnej ceste. Neviem. Každpádne zopár dobre natočených scén je "vykompenzovaných" zase zopár nepodarenými, pričom snová sekvencia na pláži je veľký trapas. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Vynikající film, který podle mě sice zpracovává trochu víc témat, než bylo záhodno (a ke konci už jsou události spíše naznačené, než odvyprávěné), ale určitě patří k tomu nejzajímavějšímu, co se u nás v poslední době objevilo. Tandem Cieslar – Körner je vyzkoušené a dobře fungující spojení, a protože vyjmenovávat někoho z téhle silné herecké sestavy mi přijde skoro zbytečné, zmíním se jen, že takovouhle čistokrevnou svini, jakou předvádí Igor Bareš, už jsem dlouho neviděl. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Seriál je lepší ako film, čo sa mierne odrazilo aj na hodnoteniach. Film o tom, že nešťastie nielenže nechodí po horách, ale po ľuďoch, no asi sa aj dedí. Hlavne v dobe, kedy sa prechádzalo z krehkej demokracie do vojny a z nej do komunizmu a vzduch bol presiaknutý pomstou. Film utrpel na popularite aj kvôli nedokonalému dabingu - nemecké a poľské pasáže ostávajú často bez titulkov - a aj chýbajúcemu vysvetleniu súvislostí, kde priemerný divák, ktorý nie je úplne zdatný v dejepise, nemusí chápať, čo sa deje. Inak absolutórium patrí Igorovi Barešovi. Také slizkého spoteného záporáka len málokto zahrá. U nás snáď len Andrej Kiska. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Účelově a přehnaně depresivní zobrazení ženského životního údělu napříč zlomovými etapami jednoho sudetského zapadákova, jehož obyvatelé snad neznají jediný slunečný den, místo úsměvu se obdařují nenávistnými (v lepším případě zlomyslnými) úšklebky, ošetřovatelky zde chlácholí umírající vyhlídkou ranního probuzení v pekle a všichni se vyjadřují v záhadných jinotajích... Vše dokonale spleskané a nepřehledné, pochopit by mohli jen pamětníci těchto dob nebo Standa Motl... Blábol roku 2004 /2005 (údaje se rozcházejí). ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že znám seriálovou epopej, tak jsem byl zvědavý na sestříhání. Myslím, že tvůrci zachovali nejpodstatnější děj a zkrácení o polovinu film nijak zásadně nenarušuje. Celkem je postřehnutelný i přelom jednotlivých ročních období, do kterých je zasazena čtyřdílná série. Körner dokáže navodit dobovou atmosféru, psychologicky prokresluje řadu postav - vedle Helgy (V. Cibulková), upoutají dr. Blau (M. Huba) a "kamvítrtamplášť" Čevora (I. Bareš). Na rozdíl od seriálu je mírně upozaděna legendistika spojená s rytířským řádem, ze kterého pochází Arno von Lieven (V. Jiráček). ()

Reklama

Reklama