poster

O svatební krajce (TV film)

Pohádka / Romantický

Česko, 2003, 78 min

  • WANDRWALL
    odpad!

    Zoufalé.(8.8.2010)

  • Vědma
    ***

    Na tu pohádkovou bídu...(4.1.2016)

  • honajz
    **

    Hezké scenérie. Ale postavy se chovaly jak největší dementi, to, co je každému jasné a do očí bijící, o tom se zde hraje jako o největším tajemství všech dob, prostě je to o ničem. A ty rádoby vtipné postavičky fakt vtipné nebyly.(7.12.2014)

  • D.Moore
    ****

    Příjemně jiná pohádka, v níž vlastně není zlo - jen smůla a osud, jenž se hlavní hrdinka v kouzelném podání Kláry Issové pokusí změnit. Vadilo mi vlastně jen obsazení Milana Bahúla, který se mi pro roli zdál až příliš starý, a Pavla Kříže, který se mi nezdál vůbec. Všichni ostatní byli dobří až více než dobří a scénář Ireny Pavlové se díkybohu obešel bez krkolomných zvratů a ukřičených situací.(2.1.2016)

  • Adam Bernau
    ***

    Celá ta štrapáce princezny se škaredým osudem vypadá dost naivně. Vtipnost postavy italského kavalíra spočívající výhradně na přehnaném přízvuku taky nic moc. Vzpomínáte si na francouzského žalářníka z Šíleně smutné princezny? Rozdíl v úrovni ztvárnění postavy dané kategorie je propastný. Ne, že by na italském staviteli bylo něco špatně - kromě přízvuku a stereotypizovaného zvýšeného zájmu o ženské pohlaví není na něm právě vůbec nic. Zato na králi je toho hodně. Nevím, co si mám myslet o králi, který se neožení, dokud nějaká holka nevyšije přesnou krajku (kdyby to byl nějaký starý dynastický zákon, prosím, ale tohle zavání hodně divnou úchylkou). O králi, který ani v největším horku nesundá kožich, v jehož království je např. jediný "hospodář" (doslova jako funkce!) a do jehož paláce, ano až do jeho komnat si jen tak nepozorovaně vejde delikventka, kterou právě honí celá jeho garda. Dále nevím, co si mám myslet o království, jehož královna a obě princezny obývají jedinou místnost, v níž spí, připravují si (samy) a konzumují jídlo a také zde na trůně dávají audience cizím vyslancům. Ano, království je zchudlé a zadlužené, ale to mi na vysvětlení tohoto stavu nestačí. Přes to všechno patří tato pohádka k těm lepším z nového tisíciletí, protože jejímu příběhu kostrbatost a všudypřítomná nedotaženost zpracování celkem neubližuje. Motiv škaredého osudu je sice lehce zmatený, ale přesto pro vyprávění nosný a Holub je v této roli epesní. Obě princezny budí po všech stránkách mimořádně silný estetický dojem, což platí i o kostýmech (všech postav), vkusných a jaksi autenticky krásných. Silná je ale především estetika torzovitě utvářených prostor a objektů, jako je princeznin "dětský bunkr", polorozpadlý starý kostel jako místo SPOILER sňatku KONEC SPOILERU a konec konců tomu odpovídá i to výše kritizované bydlení v jediné místnosti. Scénografie je vůbec silnou stránkou této pohádky, je ale škoda, že zmíněným způsobem nebyla pohádka scénicky zpracována koncepčněji, že jde jen o několik málo zajímavě řešených míst.(29.9.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace