• raroh
    ****

    Konec 50. let byl v českém filmu ve znamení civilního realismu (zde prostředí stavby, Tuzexu apod.) kombinovanému se suverenními kameramanskými kousky (zde V. Huňky) a hudbou skladatelů první třídy (Štěpán Lucký pracující i s dobovou dřevní elektronikou). Forma detektivky je do značné míry záminkou k částečnému rozkrývání rodinných vztahů (manželé Ráž a Vránová, její otec Růžek), vykreslení vyšetřování se mi zdá přeci jen takovým přílepkem.(15.8.2011)

  • Tsunami_X
    ****

    Valutový noir a důstojná formální rozlučka Miroslava Cikána, která kombinuje atraktivní motiv nacistických liber s mondénním prostředím pražských kaváren a právě industrializované krajiny. Škoda té lehce odfláklé vyšetřovací roviny, kdy jeden tuzex vládne všem, jeden jim všem káže.(10.9.2013)

  • Marthos
    ****

    Kontroverzní témata jsou svým způsobem mnohem atraktivnější, než černobíle rozsazené příběhy o hodných a zlých. Ti se samozřejmě vyskytují i v tomto filmu, ovšem tak, aby divák přemýšlel o pozadí jednotlivých událostí, měnících nejen charaktery, ale také činy hlavních protagonistů. Indicie, vedoucí od falešných anglických liber, přivádí na scénu poměrně slušnou kriminální zápletku, v níž jsme svědky rozpadajícího se manželství i vraždy ze zoufalosti. Fakt, že orgány činné v trestním řízení si i tentokrát počínají více než dobře, je odrazem doby, v níž film vznikal. Určitá forma snímku je odvislá od hereckých výkonů Martina Růžka, Rudolfa Deyla, Aleny Vránové a Vladimíra Ráže, jejichž portréty kolísajících hazardérů se štěstím nezůstávají jen jakousi šablonou, ale zajímavou studií charakterů. Opona, kterou za sebou zatáhl režisér Cikán, bývalý řemeslník prvorepublikové a protektorátní produkce, je důstojným završením více než pětadvacetileté filmové praxe, v níž se ostatně kriminiální žánr vyskytoval vždy na jednom z nejčelnějších míst.(5.4.2014)

  • triatlet
    **

    Herecky sice přesvědčivé, ale scénář podprůměrný. Z každodennosti zaujme nákup v Tuzexu.(15.8.2011)

  • gudaulin
    **

    Dobově schématická kriminálka o po zásluze potrestané chamtivosti, která už dnes může zaujmout pouze silným hereckým obsazením. Především Martin Růžek si tady střihnul s přesvědčivostí sobě vlastní jednoho ze svých typických grázlíků a intrikánů. Celkový dojem: 40 %.(29.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace